Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A1 |
El alumnado conocerá y será capaz de aplicar los métodos y las técnicas de análisis lingüístico. |
A2 |
El alumnado conocerá las corrientes actuales de la lingüística. |
A3 |
El alumnado conocerá las corrientes actuales de la lingüística aplicada. |
A4 |
El alumnado será capaz de aplicar los conocimientos lingüísticos a la práctica. |
A5 |
El alumnado adquirirá habilidades necesarias para analizar e investigar los mecanismos de los procesos de comunicación. |
A6 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos de la investigación gramatical. |
A7 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la investigación lexicográfica. |
A8 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la enseñanza de lenguas. |
A10 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la investigación en análisis del discurso. |
B1 |
El alumnado desarrollará habilidades cognitivas avanzadas (capacidad de síntesis, análisis y pensamiento crítico) relacionadas con el desarrollo y la creación de un perfil investigador. |
B2 |
El alumnado será capaz de integrar conocimientos de campos de estudio diversos. |
B3 |
El alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base de su futura actividad investigadora. |
B4 |
El alumnado será capaz de aplicar sus conocimientos y habilidades en la resolución de problemas en entornos nuevos o no familiares en contextos interdisciplinares. |
B5 |
El alumnado adquirirá capacidad para concebir y diseñar proyectos de investigación con rigor académico. |
B6 |
El alumnado desarrollará habilidades de gestión de la información para propósitos académicos y de investigación (identificación y acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos y equipamientos, utilización de tecnología para registrar datos, manejo de bases de datos, etc.). |
B7 |
El alumnado adquirirá capacidad de organizar el trabajo, planificar y gestionar el tiempo y resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
El alumnado será capaz de comunicar oralmente y por escrito con claridad los conocimientos teóricos y aplicados del campo de estudio tanto a audiencias expertas como no expertas. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecer as principais perspecrtivas teóricas no estudo da interacción de lexico e sintaxe. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI10
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8
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Analizar e resolver problemas teóricos, descritivos e aplicados que plantexan as propiedades sintácticas dos elementos léxicos e as restricións léxicas presentes nas estruturas sintácticas. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI10
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8
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Saber elaborar descricións lexicolóxicas e lexicográficas das propiedades sintácticas de entradas léxicas. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI10
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Problemas básicos da interacción léxico-sintaxe |
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2. Modelos teóricos e a súa aproximación ao lexico e a sintaxe
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2.1. Modelos formais e modelos cognitivo-funcionais
2.2. Modelos lexicalistas e modelos construcionistas |
3. Valencia |
3.1. Predicados, argumentos [actantes] e adxuntos [circunstantes]
3.2. Valencia sintáctica e valencia semántica
3.3. Alternancias construcionais |
4. Categorización |
4.1. Principios xerais de categorización
4.2. Categorías léxicas e categorías sintácticas
4.3. Campos léxicos e ontoloxías semánticas
4.4. Clases sintáctico-semánticas |
5. Significado e combinatoria léxica |
5.1. Polisemia léxica e polisemia construccional
5.2. Combinacións restrinxidas: locucións, colocacións, selección
semántica
5.3. Perfís combinatorios |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
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1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
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7 |
16 |
23 |
Foro virtual |
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3 |
12 |
15 |
Solución de problemas |
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4 |
16 |
20 |
Trabajos tutelados |
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1 |
14 |
15 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Presentación do curso: metodoloxía, contidos e métodos de avaliación. |
Sesión magistral |
Presentación por parte do profesor dos conceptos básicos, das principais perspectivas teóricas e formulación dos problemas máis relevantes. |
Foro virtual |
Comentario critico e discusión na clase ou a través das TIC de lecturas específicadas previamente e dos contidos das sesións maxistrais. |
Solución de problemas |
Aplicacións prácticas á descrición sintáctica de elementos léxicos, e á descrición de elementos léxicos que ocupan posición sintácticas. |
Trabajos tutelados |
Traballo escrito consistente un estudo de caso no que se apliquen os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Sesión magistral |
Foro virtual |
Solución de problemas |
Trabajos tutelados |
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Descripción |
Dependendo dos diferentes niveis do coñecemento teórico e práctico de cada estudante, faise necesario unha atención pesonalizada que supervise o avance na aprendizaxe da materia. |
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Sesión magistral |
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Nas sesións maxistrais espérase a asistencia, atención e participación activa de todo alumnado. |
10 |
Foro virtual |
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Nos foros de discusión o estudante demostrará a súa capacidade de asimilación de conceptos e a súa perspicacia para formular e resolver problemas teóricos. |
30 |
Solución de problemas |
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Cos problemas e exercicios, o estudante demostrará a súa capacidade de observación das linguas e de aplicar conceptos teóricos. |
30 |
Trabajos tutelados |
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No traballo tutelado final o estudante mostrará o grao de destreza no uso dos diferentes conceptos teóricos, así como a orixinalidade e a resolución para ofrecer solucións aos diferentes problemas prácticos, asi como a capacidade para integrar os seus coñecementos e expoñelos de maneira clara e ordenada. |
30 |
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Observaciones evaluación |
Os alumnos que sigan un réxime semipresencial deberán realizar todas as lecturas necesarias para adquirir os contidos teóricos e realizar o traballo correspondente aos foros de discusión, resolución de problemas e traballos tutelados a través das TIC.
Na segunda convocatoria, os estudantes que non acadaran na primeira os mínimos esixidos deberán corrixir o realizar só aqueles traballos que non foron realizados na primeira convocatorio ou que non foron realizados correctamente.
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Fuentes de información |
Básica
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BOSQUE, I. (dir.) (2004): REDES. Diccionario combinatorio del español contemporáneo. Madrid: SM.
FILLMORE, Ch, J. Christopher R. Johnson and Miriam R.L. Petruck (2003) “Background to Framenet” , International Journal of Lexicography, Vol 16.3: 235-250.
GARCÍA-MIGUEL, José M. 1995. Las relaciones gramaticales entre predicado y participantes. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela
--------. 2005. “Aproximación empírica a la interacción de verbos y esquemas construccionales, ejemplificada con los verbos de percepción”. Estudios de Lingüística 19: 169–191.
GOLDBERG, Adele E. 1995. Constructions: A Construction Grammar Approach to Argument Structure. Chicago / London: University of Chicago Press
LEVIN, Beth. 1993. English Verb Classes and Alternations: a Preliminary Investigation. Chicago / London: University of Chicago Press
Recursos web:
ADESSE: http://adesse.uvigo.es/
FrameNet: http://framenet.icsi.berkeley.edu/ |
Complementária
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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