Identifying Data 2015/16
Subject (*) Teoría e crítica nos estudios literarios Code 613484001
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Rodriguez Gonzalez, Olivia
E-mail
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
Lecturers
Rodriguez Gonzalez, Olivia
E-mail
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
Web
General description Aproximación a algunos enfoques teóricos y críticos en los estudios literarios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A7 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
B9 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. E distinguir a crítica da teoría como dominios da ciencia da literatura. AC1
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. AC2
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e críticos. AC4
Aplicar as técnicas de análise cultural aclarando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. AC5
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. AC6
Considerar a convencionalidade do concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, as ciencias e as artes, no marco da diversidade cultural. AC7
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios e culturais. AC8
Ser capaz de realizar achegas creativas e persoais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais AC9
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados ao ámbito dos estudos literarios e culturais. AC13
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. BC1
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. BC4
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. BC7
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. BC5
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. BC8
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. BC9
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CC1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CC3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Dominar a expresión e a compresión de forma oral e escrita de un idioma estranxeiro. CC2
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CC4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras, sempre baixo os principios democráticos da distribución xusta da riqueza, a igualdade social e o equilibrio do ecosistema. CC5
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CC7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance cultural e socioeconómico da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. A teoría da literatura 1.1. O lugar da teoría nos estudos literarios
1.2. Panorama histórico das principais correntes teóricas en Occidente
1.3. Actualidade da teoría literaria
2. A crítica literaria 2.1. O lugar da crítica nos estudos literarios
2.2. Funcións da crítica literaria
2.3. Métodos de análise de textos literarios

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion 7 0 7
Supervised projects 0 10 10
Oral presentation 3 0 3
Workbook 0 18 18
Events academic / information 0 4 4
Introductory activities 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 10 20 30
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Despois da consulta de fontes bibliográficas, discutirase na aula sobre algún tema que suscite debate.
Supervised projects Traballo de crítica literaria sobre unha obra literaria, á elección do alumno, e a partir das ferramentas metodolóxicas que se darán a coñecer na aula.
Oral presentation Serán expostos na aula os traballos de crítica literaria, indicando a lectura de fontes e explicando o proceso de elaboración.
Workbook A partir da bibliografía indicada, acordarase na aula a lectura de capítulos, artículos ou información na rede, para debater na aula.
Events academic / information Os estudantes estarán pendentes de acudir a conferencias, xornadas e actividades literarias que se desenvolvan na contorna, para relacionar os contidos do curso coa realidade literaria e cultural que nos arrodea.
Introductory activities Destinarase un tempo ao inicio do curso para que os alumnos informen á docente das motivacións, preparacións e proxectos en relación coa súa presenza no Posgrao
Guest lecture / keynote speech O docente exporá os contidos, explicará e aclarará as dúbidas que poidan presentar os alumnos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumnado realizará prácticas de crítica literaria con orientación persoal do docente.
A atención personalizada tamén se levará a cabo, con carácter xeral, no horario de titorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects O traballo consistirá en elaborar a crítica dunha obra literaria
60
Oral presentation Na aula farase unha exposición pública do proceso de elaboración da crítica literaria levada a cabo, aclarando metodoloxía 40
 
Assessment comments

 Os estudantes que se matriculen con dispensa académica, total ou parcial, deberán porse en contacto coa profesora, ao inicio da impartición da mataria, para informarse do seu proceso de avaliación especial.

Os estudantes que non superen a materia de acordo coa avaliación continuada, deberán entregar na altura da segunda edición ordinaria, nas datas marcadas aos efectos de avaliación pola Facultade de Filoloxía, os traballos que foren solicitados, e superar tamén aquelas probas (orais e/ou escritas) marcadas polo profesorado responsable da materia.


Sources of information
Basic VILLANUEVA, Darío (comp.) (1994). Avances en Teoría de la Literatura. Santiago de Compostela: USC
WELLEK, René (1968). Conceptos de crítica literaria. Caracas: Universidad Central de Venezuela
CASAS, Arturo (coord.), (2004). Elementos de Crítica literaria. Vigo, Xerais
DOLEŽEL, Lubomír (1997). Historia breve de la Poética. Madrid: Síntesis
VIÑAS PIQUER, David (2002). Historia de la crítica literaria. Barcelona: Ariel
SELDEN, Ramán (ed.) (2010). Historia de la crítica literaria del siglo XX: del formalismo al postestructuralismo. Madrid: Akal
WELLEK, René (1959 e ss.). Historia de la crítica moderna (1750-1950), 7 vol.. Madrid: Gredos
ASENSI, Manuel (1998-2003). Historia de la teoría de la literatura. Valencia: Episteme
ANDERSON IMBERT, Enrique (1984). La crítica literaria: sus métodos y problemas. Madrid: Alianza
GÓMEZ REDONDO, Fernando (2010). Manual de Crítica literaria contemporánea. Madrid: Castalia
CABO ASEGUINOLAZA, fernando , e María do Cebreiro Rábade Vilar (2006). Manual de Teoría de la Literatura. Madrid: Castalia
AULLÓN DE HARO, Pedro (ed.) (1994). Teoría de la crítica literaria. Madrid: Trotta
ELLIS, John M. (1987). Teoría de la crítica literaria. Análisis lógico. Madrid: Taurus
SILVA, Vítor Manuel de Aguiar e (2000). Teoria e metodologia literárias. Lisboa: Universidade Aberta
LLOVET, Jordi (2009/2012). Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona: Ariel

Completarase a bibliografía con revistas especializadas e páxinas web.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.