Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Familiarizarse cos novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais: estudos de xénero, feminismos, 'queer studies;' o multiculturalismo e a etnocrítica; os estudos postcoloniales, e a ecocrítica. |
AM1 AM2 AM6
|
BM1 BM2
|
CM1 CM2
|
Ser capaz de aplicar as teorías estudadas a un texto concreto. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM6 AM7 AM8 AM10 AM13
|
BM1 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Poder expoñer as interpretacións propias de xeito ordenado e riguroso, tanto oralmente como por escrito, segundo se espera dun contexto académico. |
AM3 AM4 AM5 AM13
|
BM4 BM5 BM6 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM4
|
Ser capaz de debatir e discutir, de xeito académico e ordenado, as propias ideas fronte ás de outras persoas, e de recoñecer e expoñer os méritos e deméritos das diversas posturas e opinións. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM12
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM4 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Literatura, Arte, Moda. relaciones intertextuales. |
1. 1. La literatura como fuente para la historia de la Moda.
1.2. La Moda como sistema artístico y su relación con la literatura y las artes plásticas.
|
2. La indumentaria femenina en la literatura cortés. |
2.1. Arquetipos: pastoras, doncellas y damas.
2.2. La vestimenta femenina en la novela artúrica: Chretien de Troyes (Erec y el cuento del Grial). |
3. La indumentaria femenina en la literatura contemporánea. |
3.1. Arquetipos: señoritas, cocottes y gaçonnes.
3.2. La vestimenta femenina en la novela realista. De Zola a Galdós.
3.3. Los felices 20: Scott-Fitzgerald. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
12 |
21 |
33 |
Traballos tutelados |
|
0 |
30 |
30 |
Presentación oral |
|
4 |
0 |
4 |
Actividades iniciais |
|
2 |
0 |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Descripción e análise dos novos enfoques teóricos e críticos nos estudios literarios e culturais |
Traballos tutelados |
Trabajos relacionados con la materia, es decir, análisis de la temática vinculada a la moda femenina presente en obras literarias medievales o contemporáneas. |
Presentación oral |
Presentación de análises de textos con diferentes perspectivas críticas |
Actividades iniciais |
Toma de contacto para saber do nivel de coñecementos dos estudantes, da súa motivación, intereses... |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia con aproveitamento a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Orientación en los trabajos de investigación tutelados, sobre las obras literarias como fuentes documentales de la historia de la moda y técnicas de su presentación oral.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
|
Trabajo de investigación individual o en grupo sobre el contenido de la materia. |
45 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Se valorará la asistencia a actividades científicas, culturales o artísticas vinculadas a la literatura y la mosa. |
10 |
Presentación oral |
|
Se valorará la exposición de los trabajos en el aula. |
45 |
|
Observacións avaliación |
Arbitraranse medidas para a avaliación das personas matriculadas a
tempo parcial que obteñan a dispensa académica; estes estudantes deben
poñerse en contacto cos profesores da materia ao comezo do curso Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán una segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos que na primeira.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Umberto ECO dir. (2002). Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
Jean BAUDRILLARD (1987). De la séduction. Paris: Galilée
P. BOURDIEU (1986). Il corpo rivestito. Bari: Edizione dal Sul
Carmen BERNÍS MADRAZO (1979). Indumentaria medieval española. Madrid: Instituto Diego Velázquez del CSIC
Algirdas J. GREIMAS (1948). La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque. Paris: PUF
Jean BAUDRILLARD (1968). Le système des objets. París: Gallimard
Guido DORFLES (1979). Moda & Modi (Ed. esp., Moda y modos). Valencia: Engloba (2012)
Patrizia CALEFATO ed. (1999). Moda e Cinema. Bari: Costa & Nolan
Joan DEJEAN (2005). The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo con. San Sebastian: Nerea |
|
Bibliografía complementaria
|
Ugo VOLLI (1988). Contro la Moda. Milano: Feltrinelli
Gilles LIPOVETSKY (2006). Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (2003). Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (1987). L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes. París: Gallimard
Thorstein VEBLEN (1899). The Theory of the Leisure Class. Pennsylvania State University: Electronic Classics Series
Ugo VOLLI (2001). “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”. DeSignis, 1, pp. 57-68 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura e Artes Visuais/613G03044 |
|
|