Identifying Data 2015/16
Subject (*) Novos enfoques nos estudos literarios e culturais Code 613484002
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Paz Gago, Jose Maria
E-mail
jose.maria.paz.gago@udc.es
Lecturers
Paz Gago, Jose Maria
Vallin Blanco, Gema
E-mail
jose.maria.paz.gago@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
General description Aproximación a nuevos enfoques teóricos y críticos en los estudios literarios y culturales:estudios de género (feminismos, teoría de género, “Queer Studies”), multiculturalismo y etnocrítica, teoría y crítica postcolonial, ecocrítica: literatura y medioambiente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A7 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A12 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B2 Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
B9 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer las principales corrientes críticas de la segunda mitad del siglo XX AC1
AC2
AC6
BC1
BC2
CC1
CC2
Comprender os cambios de tendencias e as interseccións entre as escolas críticas AC1
AC2
AC3
AC4
AC6
AC7
AC8
AC10
AC13
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
CC1
CC2
CC4
CC6
CC7
CC8
Saber aplicar os parámetros das novas corrientes críticas nas análises textuais AC3
AC4
AC5
AC13
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
CC1
CC2
CC4
Valorar a importancia da investigación nos avances culturais e sociais AC1
AC2
AC3
AC4
AC12
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
CC1
CC2
CC4
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Literatura, Arte, Moda. relaciones intertextuales. 1. 1. La literatura como fuente para la historia de la Moda.
1.2. La Moda como sistema artístico y su relación con la literatura y las artes plásticas.

2. La indumentaria femenina en la literatura cortés. 2.1. Arquetipos: pastoras, doncellas y damas.
2.2. La vestimenta femenina en la novela artúrica: Chretien de Troyes (Erec y el cuento del Grial).
3. La indumentaria femenina en la literatura contemporánea. 3.1. Arquetipos: señoritas, cocottes y gaçonnes.
3.2. La vestimenta femenina en la novela realista. De Zola a Galdós.
3.3. Los felices 20: Scott-Fitzgerald.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 12 21 33
Supervised projects 0 30 30
Oral presentation 4 0 4
Introductory activities 2 0 2
Events academic / information 2 2 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Descripción e análise dos novos enfoques teóricos e críticos nos estudios literarios e culturais
Supervised projects Trabajos relacionados con la materia, es decir, análisis de la temática vinculada a la moda femenina presente en obras literarias medievales o contemporáneas.
Oral presentation Presentación de análises de textos con diferentes perspectivas críticas
Introductory activities Toma de contacto para saber do nivel de coñecementos dos estudantes, da súa motivación, intereses...
Events academic / information Asistencia con aproveitamento a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa asignatura

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
Orientación en los trabajos de investigación tutelados, sobre las obras literarias como fuentes documentales de la historia de la moda y técnicas de su presentación oral.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Investigación individual tutelada pola profesora sobre un tema ou unha fonte primaria ou secundaria. Avaliarase a estructura do traballo, o desenvolvemento das ideas, o uso adecuado de exemplos para demostrar as ideas, a adecuación do traballo a o estilo de redacción e citación da Modern Language Association (MLA), así como o uso dun rexistro académico na redacción. 45
Events academic / information Asistencia e informe da actividade. De non houber ocasión de asistir a unha actividade axeitada para os contidos do curso, esta porcentaxe sumarase á de "Discusión dirixida". 10
Oral presentation Valorarase a exposición estructurada e claramente dirixida ao resto da clase dos contidos do traballo. 45
 
Assessment comments

Students who have officially enrolled part-time, and who have been
granted the academic dispensation for attendance, need to meet the teachers at
the beginning of the course in order to adapt the requirements as to
"Discusión dirixida", "Presentación oral" and "Eventos
científicos e/ou divulgativos" to each individual situation.


Sources of information
Basic Umberto ECO dir. (2002). Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
Jean BAUDRILLARD (1987). De la séduction. Paris: Galilée
P. BOURDIEU (1986). Il corpo rivestito. Bari: Edizione dal Sul
Carmen BERNÍS MADRAZO (1979). Indumentaria medieval española. Madrid: Instituto Diego Velázquez del CSIC
Algirdas J. GREIMAS (1948). La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque. Paris: PUF
Jean BAUDRILLARD (1968). Le système des objets. París: Gallimard
Guido DORFLES (1979). Moda & Modi (Ed. esp., Moda y modos). Valencia: Engloba (2012)
Patrizia CALEFATO ed. (1999). Moda e Cinema. Bari: Costa & Nolan
Joan DEJEAN (2005). The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo con. San Sebastian: Nerea

Complementary Ugo VOLLI (1988). Contro la Moda. Milano: Feltrinelli
Gilles LIPOVETSKY (2006). Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (2003). Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (1987). L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes. París: Gallimard
Thorstein VEBLEN (1899). The Theory of the Leisure Class. Pennsylvania State University: Electronic Classics Series
Ugo VOLLI (2001). “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”. DeSignis, 1, pp. 57-68

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Literatura e Artes Visuais/613G03044

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.