Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Conocer las principales corrientes críticas de la segunda mitad del siglo XX |
AC1 AC2 AC6
|
BC1 BC2
|
CC1 CC2
|
Comprender os cambios de tendencias e as interseccións entre as escolas críticas |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC6 AC7 AC8 AC10 AC13
|
BC1 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9
|
CC1 CC2 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Saber aplicar os parámetros das novas corrientes críticas nas análises textuais |
AC3 AC4 AC5 AC13
|
BC4 BC5 BC6 BC8 BC9
|
CC1 CC2 CC4
|
Valorar a importancia da investigación nos avances culturais e sociais |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC12
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC1 CC2 CC4 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Literatura, Arte, Moda. relaciones intertextuales. |
1. 1. La literatura como fuente para la historia de la Moda.
1.2. La Moda como sistema artístico y su relación con la literatura y las artes plásticas.
|
2. La indumentaria femenina en la literatura cortés. |
2.1. Arquetipos: pastoras, doncellas y damas.
2.2. La vestimenta femenina en la novela artúrica: Chretien de Troyes (Erec y el cuento del Grial). |
3. La indumentaria femenina en la literatura contemporánea. |
3.1. Arquetipos: señoritas, cocottes y gaçonnes.
3.2. La vestimenta femenina en la novela realista. De Zola a Galdós.
3.3. Los felices 20: Scott-Fitzgerald. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
12 |
21 |
33 |
Supervised projects |
|
0 |
30 |
30 |
Oral presentation |
|
4 |
0 |
4 |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Events academic / information |
|
2 |
2 |
4 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Descripción e análise dos novos enfoques teóricos e críticos nos estudios literarios e culturais |
Supervised projects |
Trabajos relacionados con la materia, es decir, análisis de la temática vinculada a la moda femenina presente en obras literarias medievales o contemporáneas. |
Oral presentation |
Presentación de análises de textos con diferentes perspectivas críticas |
Introductory activities |
Toma de contacto para saber do nivel de coñecementos dos estudantes, da súa motivación, intereses... |
Events academic / information |
Asistencia con aproveitamento a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa asignatura |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Oral presentation |
|
Description |
Orientación en los trabajos de investigación tutelados, sobre las obras literarias como fuentes documentales de la historia de la moda y técnicas de su presentación oral.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Investigación individual tutelada pola profesora sobre un tema ou unha fonte primaria ou secundaria. Avaliarase a estructura do traballo, o desenvolvemento das ideas, o uso adecuado de exemplos para demostrar as ideas, a adecuación do traballo a o estilo de redacción e citación da Modern Language Association (MLA), así como o uso dun rexistro académico na redacción. |
45 |
Events academic / information |
|
Asistencia e informe da actividade. De non houber ocasión de asistir a unha actividade axeitada para os contidos do curso, esta porcentaxe sumarase á de "Discusión dirixida". |
10 |
Oral presentation |
|
Valorarase a exposición estructurada e claramente dirixida ao resto da clase dos contidos do traballo. |
45 |
|
Assessment comments |
Students who have officially enrolled part-time, and who have been
granted the academic dispensation for attendance, need to meet the teachers at
the beginning of the course in order to adapt the requirements as to
"Discusión dirixida", "Presentación oral" and "Eventos
científicos e/ou divulgativos" to each individual situation.
|
Sources of information |
Basic
|
Umberto ECO dir. (2002). Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
Jean BAUDRILLARD (1987). De la séduction. Paris: Galilée
P. BOURDIEU (1986). Il corpo rivestito. Bari: Edizione dal Sul
Carmen BERNÍS MADRAZO (1979). Indumentaria medieval española. Madrid: Instituto Diego Velázquez del CSIC
Algirdas J. GREIMAS (1948). La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque. Paris: PUF
Jean BAUDRILLARD (1968). Le système des objets. París: Gallimard
Guido DORFLES (1979). Moda & Modi (Ed. esp., Moda y modos). Valencia: Engloba (2012)
Patrizia CALEFATO ed. (1999). Moda e Cinema. Bari: Costa & Nolan
Joan DEJEAN (2005). The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo con. San Sebastian: Nerea |
|
Complementary
|
Ugo VOLLI (1988). Contro la Moda. Milano: Feltrinelli
Gilles LIPOVETSKY (2006). Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (2003). Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (1987). L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes. París: Gallimard
Thorstein VEBLEN (1899). The Theory of the Leisure Class. Pennsylvania State University: Electronic Classics Series
Ugo VOLLI (2001). “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”. DeSignis, 1, pp. 57-68 |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Literatura e Artes Visuais/613G03044 |
|
|