Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Saber entender os cambios literarios e culturais; saber aplicar unha idea o enfoque persoal á elaboración dun traballo; saber analizar textos literarios de distintas tradicións; saber manexar bases de datos e bases bibliográficas. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC8 AC9
|
BC1 BC3 BC5 BC7 BC8
|
CC3 CC4 CC6 CC8
|
|
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Burla e sátira nos xéneros da literatura medieval. |
1.1. A tradición clásica.
1.2. Procedimentos retóricos.
1.3. A teoría dos xéneros.
|
2. As cancions épicas: constantes e ideoloxía.
|
2.1. A singularidade do "Pèlerinage de Charlemagne": a inversión do tópico.
|
3. A lírica e as súas vertientes paródicas. |
3.1. O sirventés provenzal.
3.2. A cantiga de escarnho. |
4. A narrativa cortés e os seus valores cabalerescos. |
4.1. Os "fabliaux" e a sátira cortés.
4.2. O "castigo a celosos" da narrativa occitana. |
5. A representación moderna do discurso da sátira nos textos poéticos medievais. |
5.1. A tecnoloxía dos dibuxos animados e a posta en escena animada das cantigas galego-portuguesas de escarnho e mal dicer (s. XIII). |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
|
0 |
14 |
14 |
Summary |
|
0 |
3 |
3 |
Workshop |
|
5 |
5 |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
|
14 |
0 |
14 |
Supervised projects |
|
0 |
30 |
30 |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Lecturas individuais sobre estudos e textos literarios que se verán no curso. |
Summary |
Cada alumno fará un resumo do corpus o dos textos sobre os que teñe que facer o seu traballo final. |
Workshop |
Se pondrán en común e se analizarán os problemas que teñan os textos que serán obxeto de estudo. |
Guest lecture / keynote speech |
As aulas serán teóricas e prácticas a un tempo, con o análisi e a lectura de textos. |
Supervised projects |
E importante que o alumno faga comentarios e lecturas dos textos con o apoio do profesor. |
Introductory activities |
Toma de contacto cos alumnos para coñecer os seús intereses.
Búsquedas bibliográficas e prácticas para o manexo das ferramentas para acceder mellor aos textos e a os corpus poéticos sobre os que se vai traballar no curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Summary |
Supervised projects |
|
Description |
Nos tres casos e necesario o apoyo continuado e personalizado do alumno por parte do profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Summary |
|
O alumno ten que facer un resumo sobre un dos contidos do temario. |
20 |
Supervised projects |
|
Cada alumno ten que facer un traballo final, cuxo tema se lle dará ao comezo do curso, e tamén as pautas para a súa elaboración e a bibliografía. |
80 |
|
Assessment comments |
As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se estabelecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado afectado no inicio do curso. Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán unha segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos que na primeira.
|
Sources of information |
Basic
|
Ratner, P. (2010). 3-D Human Modeling and Animation. 2nd. Edition (John Wiley & Sons, Inc.. London
Dutton, B. y González Cuenca, J. (1993). Cancionero de Juan Alfonso de Baena. Edición y estudio.. Madrid, Visor Libros
Glebas, F. (2001). Directing the Story. Proffesional Story boarding Tecniques for the Lire Action and Animation. London
Bec, Pierre (1992). Ecrits sur les troubadours et la lyrique médiévale. Caen, Paradigme
Casas, F. de (1994). Fabliaux. Cuentos franceses medievales. Madrid
Riquer, M. de, Valverde, J. M. (2007). Historia de la literatura universal. " vols.. Madrid: Gredos
Dronke, Peter (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona, Ariel
Alvar, C., Gómez Moreno, A. (1987). La poesía lírica medieval. Madrid, Taurus
Jeanroy, A. (1934). La poésie lyrique des troubadours. Privat-Didier, Toulouse-Paris
Le Gentil, P. (1949-1953). La poésie lyrique espagnole et portugaise à la fin du Moyen Âge. Rennes (reimpr. Slatkine, 1981)
Nodar Manso, Francisco (en prensa). La teoría de la partitura de las Cantigas de Santa María (Alfonso X).
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona, Planeta
Huchet, Jean-Charles (1992). Nouvelles Occitanes du Moyen Âge. Paris
Contini, Gianfranco (1960). Poeti del Duecento. Nápoles, Ricciardi |
|
Complementary
|
Zumthor, Paul (1972). Essai de poétique médiévale. París, Éditions du Seuil
Pasero, Nicolò (1973). Guglielmo IX, poesie. Módena, Mucchi
Roubaud, J. (1986). La fleur inverse. Essai sur l´art formel des troubadours. París, Ramsay
Vallín, Gema (1996). Las cantigas de Pay Soarez de Taveirós. Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá de Henares
Wallensköld, A. (1925). Les chansons de Thibaut de Champagne, roi de Navarre. Paris, Champion |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Estudios comparatistas e tradicións literarias/613484004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|