Identifying Data 2015/16
Subject (*) Estudios comparatistas e tradicións literarias Code 613484004
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Lecturers
Nodar Manso, Francisco Javier
Vallin Blanco, Gema
E-mail
francisco.nodar.manso@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
General description Conceptos, recursos e métodos na investigación en literatura comparada, con especial atención ás literaturas hispánicas, anglófonas, galegas e da lusofonía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber entender os cambios literarios e culturais; saber aplicar unha idea o enfoque persoal á elaboración dun traballo; saber analizar textos literarios de distintas tradicións; saber manexar bases de datos e bases bibliográficas. AC2
AC3
AC4
AC5
AC8
AC9
BC1
BC3
BC5
BC7
BC8
CC3
CC4
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Burla e sátira nos xéneros da literatura medieval. 1.1. A tradición clásica.
1.2. Procedimentos retóricos.
1.3. A teoría dos xéneros.
2. As cancions épicas: constantes e ideoloxía.

2.1. A singularidade do "Pèlerinage de Charlemagne": a inversión do tópico.

3. A lírica e as súas vertientes paródicas. 3.1. O sirventés provenzal.
3.2. A cantiga de escarnho.
4. A narrativa cortés e os seus valores cabalerescos. 4.1. Os "fabliaux" e a sátira cortés.
4.2. O "castigo a celosos" da narrativa occitana.
5. A representación moderna do discurso da sátira nos textos poéticos medievais. 5.1. A tecnoloxía dos dibuxos animados e a posta en escena animada das cantigas galego-portuguesas de escarnho e mal dicer (s. XIII).

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook 0 14 14
Summary 0 3 3
Workshop 5 5 10
Guest lecture / keynote speech 14 0 14
Supervised projects 0 30 30
Introductory activities 1 0 1
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Lecturas individuais sobre estudos e textos literarios que se verán no curso.
Summary Cada alumno fará un resumo do corpus o dos textos sobre os que teñe que facer o seu traballo final.
Workshop Se pondrán en común e se analizarán os problemas que teñan os textos que serán obxeto de estudo.
Guest lecture / keynote speech As aulas serán teóricas e prácticas a un tempo, con o análisi e a lectura de textos.
Supervised projects E importante que o alumno faga comentarios e lecturas dos textos con o apoio do profesor.
Introductory activities Toma de contacto cos alumnos para coñecer os seús intereses.
Búsquedas bibliográficas e prácticas para o manexo das ferramentas para acceder mellor aos textos e a os corpus poéticos sobre os que se vai traballar no curso.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Summary
Supervised projects
Description
Nos tres casos e necesario o apoyo continuado e personalizado do alumno por parte do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Summary O alumno ten que facer un resumo sobre un dos contidos do temario. 20
Supervised projects Cada alumno ten que facer un traballo final, cuxo tema se lle dará ao comezo do curso, e tamén as pautas para a súa elaboración e a bibliografía. 80
 
Assessment comments

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se estabelecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado afectado no inicio do curso.

Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán unha segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos que na primeira.


Sources of information
Basic Ratner, P. (2010). 3-D Human Modeling and Animation. 2nd. Edition (John Wiley & Sons, Inc.. London
Dutton, B. y González Cuenca, J. (1993). Cancionero de Juan Alfonso de Baena. Edición y estudio.. Madrid, Visor Libros
Glebas, F. (2001). Directing the Story. Proffesional Story boarding Tecniques for the Lire Action and Animation. London
Bec, Pierre (1992). Ecrits sur les troubadours et la lyrique médiévale. Caen, Paradigme
Casas, F. de (1994). Fabliaux. Cuentos franceses medievales. Madrid
Riquer, M. de, Valverde, J. M. (2007). Historia de la literatura universal. " vols.. Madrid: Gredos
Dronke, Peter (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona, Ariel
Alvar, C., Gómez Moreno, A. (1987). La poesía lírica medieval. Madrid, Taurus
Jeanroy, A. (1934). La poésie lyrique des troubadours. Privat-Didier, Toulouse-Paris
Le Gentil, P. (1949-1953). La poésie lyrique espagnole et portugaise à la fin du Moyen Âge. Rennes (reimpr. Slatkine, 1981)
Nodar Manso, Francisco (en prensa). La teoría de la partitura de las Cantigas de Santa María (Alfonso X).
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona, Planeta
Huchet, Jean-Charles (1992). Nouvelles Occitanes du Moyen Âge. Paris
Contini, Gianfranco (1960). Poeti del Duecento. Nápoles, Ricciardi

Complementary Zumthor, Paul (1972). Essai de poétique médiévale. París, Éditions du Seuil
Pasero, Nicolò (1973). Guglielmo IX, poesie. Módena, Mucchi
Roubaud, J. (1986). La fleur inverse. Essai sur l´art formel des troubadours. París, Ramsay
Vallín, Gema (1996). Las cantigas de Pay Soarez de Taveirós. Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá de Henares
Wallensköld, A. (1925). Les chansons de Thibaut de Champagne, roi de Navarre. Paris, Champion


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Estudios comparatistas e tradicións literarias/613484004

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.