Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aprender a investigar sobre, redactar e presentar diferentes tipos de traballos académicos |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10 AC11 AC12 AC13
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
AC1
|
BC1
|
CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Aspectos introdutorios |
Nocións preliminares |
2. Tipos de traballos de investigación |
Traballo fin de mestrado, relatorio, tese, tesiña, artigo, edición crítica, monografía etc. |
3. Obtención e clasificación da información |
- Selección de fontes (documentais, bibliográficas etc.)
- Recursos de información
- Aproximación ás bases de datos |
4. Organización do traballo de investigación |
- Escolla do tema
- Hipótese(s) previas
- Obxectivos
- Metodoloxías
- Corpus
- Conclusións
|
5. Aspectos formais |
- Estruturación do traballo (introdución, corpo do traballo, conclusións, apéndices etc.)
- A redacción
- Resumos e palabras chave
- Citas e notas (funcións e sistemas)
- Criterios gráficos
- Bibliografía (sistemas de referencia bibliográfica, bibliografía primaria e secundaria, obras consultadas e obras citadas etc.)
- Índice(s) |
6. Presentación dos traballos |
Como presentar un traballo oral.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
|
3 |
16 |
19 |
Seminar |
|
6 |
12 |
18 |
Workshop |
|
10 |
20 |
30 |
Oral presentation |
|
2 |
5 |
7 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Consistirá na realización dun ensaio breve, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. |
Seminar |
Nas sesións dedicadas ao seminario desenvolverase o traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e materiais que serán marcados e facilitados pola profesora. |
Workshop |
Nestas sesións o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos da materia.
Contémplanse, entre outras actividades, a análise de fontes documentais, a resolución de problemas ou o emprego das TIC.
|
Oral presentation |
Exposición oral, na aula, do traballo tutelado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Oral presentation |
|
Description |
A profesora orientará aos e ás estudantes, ofrecéndolles a axuda necesaria para a realización das presentacións orais e dos traballos, especialmente en cuestións como a escolla do tema, a metodoloxía ou a selección das fontes de información.
A orientación realizarase de forma individualizada e persoalmente, aínda que tamén poderán ser facilitadas inidicacións escritas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Avaliación do ensaio breve que cada alumno/a realizará, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. |
40 |
Seminar |
|
Traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas que serán marcadas e facilitadas pola profesora. O alumnado deberá participar activamente nestas sesións. |
20 |
Oral presentation |
|
Avaliación da presentación oral do traballo tutelado. |
20 |
Workshop |
|
Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. |
20 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, no traballo tutelado deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os restantes elementos avaliables. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades solicitados no prazo fixado. Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións etc.). No caso de que se produzan deficiencias deste tipo, estas serán penalizadas na cualificación. As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitaren e obtiveren dispensa académica deberán pórse en contacto coa profesora para fixar os traballos que deberán entregar. A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar o traballo tutelado e/ou cando tiver entregado un número das actividades contempladas inferior ao 50%. As persoas que non superaren a materia deberán entregar, na data marcada pola Facultade de Filoloxía para a segunda oportunidade, os traballos que foren solicitados pola profesora.
|
Sources of information |
Basic
|
Bourdieu, P. et al. (1994). Academic Discourse: Linguistic Misunderstanding and Professional Power. Standford: Standford UP
Alcina Franch, J. (1994). Aprender a investigar: métodos y trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales). Madrid: Compañía Literaria
Soriano, R. (2008). Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba: Berenice
Eco, U. (2001). Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura. Barcelona: Gedisa
Cassany, D. (1999). Construir la escritura. Barcelona: Paidós
Kleiser, G. (2009). How to Speak in Public. Charleston: BiblioBazaar
Phillips, E. M. / Derek, S. P. (2005). La tesis doctoral. Cómo escribirla y defenderla. Un manual para estudiantes y sus directores. Barcelona: Bresca
López Yepes, J. et al. (2005). Las tesis doctorales. Producción, evaluación y defensa. Madrid: Fragua
Pantoja Vallejo, A. (coord.) (2009). Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación. Madrid: EOS Universitaria
Dias, M. O. (2008). Manual de sugestões para estudantes: estudar e fazer trabalhos académicos com método . Viseu: Psico & Soma
Montolío, E. (coord.) (2009). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel
Fernandes, A. J. (2002). Métodos e Regras para Elaboração de Trabalhos Académicos e Científicos. Porto: Porto Editora
Gibaldi, J. (ed.) (2009). MLA Handbook for Writers of Research Papers. New York: The Modern Language Association of America
Estrela, E. (coord.) (2009). Saber Escrever uma Tese e Outros Textos. Lisboa: Dom Quixote
Briz, A. (coord.) (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar
Sierra Bravo, R. (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo
Dowis, R. (1999). The Lost Art of Speech: How to Write One, How to Deliver It. New York: AMACOM |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Recursos para a investigación da literatura/613484007 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|