Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e ser quen de aplicar os fundamentos da crítica textual
|
AM1 AM13
|
BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM3 CM6 CM7
|
Coñecer a materialidade do libro ao longo da historia e ser quen de ofrecer unha breve descripción bibliográfica |
AM1 AM10 AM11 AM13
|
BM1 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM3 CM6 CM7
|
Ser quen de elaborar un traballo no que se apliquen os coñecementos adquiridos, cunha visión crítica e reflexiva |
AM1 AM10 AM11 AM13
|
BM2 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A materialidade do libro |
1.1. A transmisión textual manuscrita e impresa
1.2. Do libro medieval ao libro electrónico |
Tema 2. A edición de textos |
2.1. Introdución
2.2. Diferentes tipos de edición
2.3. Procesos na edición de textos
2.4. Os complementos (Introdución, aparato crítico, notas, material adicional) |
Tema 3. Aplicacións bibliográficas |
3.1. A descripción normalizada do manuscrito e o libro antigo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
10 |
5 |
15 |
Traballos tutelados |
|
0 |
24 |
24 |
Lecturas |
|
0 |
9 |
9 |
Obradoiro |
|
8 |
6 |
14 |
Actividades iniciais |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
0 |
3 |
3 |
Proba mixta |
|
1.5 |
4 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de introducir de maneira sintética as cuestións que o estudante debe ter en conta na práctica e ofrecer panorámicas xerais sobre outros aspectos de interese. Procurarase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
|
Traballos tutelados |
Traballo tutelado polo profesor da materia para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas e axustarase as características formais marcadas. |
Lecturas |
Ademáis das lecturas que deben facer para a realización do traballo tutelado, a profesora indicará outras para a asimilar ou completar os contidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e ha demostralo nas actividades que se leven a cabo nos obradoiros e no traballo tutelado. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (practicas guiadas, solución de problemas, estudo de casos, debates, discusións dirixidas, etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas aplicando os coñecementos adquiridos sobre distintos aspectos do programa, sempre co apoio e supervisión do profesorado. |
Actividades iniciais |
Proba inicial sobre os coñecementos previos relacionados coa materia, así como intereses, morivación... Preténdese obter información para artellar unha docencia que favoreza a aprendizaxe significativa. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Tratarase de aproveitar as conferencias que se levan a cabo durante o curso cando gardan relación coa materia, así como as posibilidades que existen na cidade e nas cercanías para afondar no estudo do libro e a edición.
|
Proba mixta |
Ao final do curso, o alumno realizará una proba dedicada a verificar a adquisición das competencias específicas da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións adicadas a obradoiro como nas horas de titoría semanais que a profesora ten asignadas. Os traballos tutelados requeriran de, polo menos, dúas titorías coa profesora antes da súa entrega.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
|
Realizaranse obradoiros diversos na aula e os materiais elaborados nalguns deles serán obxeto de avaliación |
20 |
Traballos tutelados |
|
Terase en conta a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), aplicación dos coñecementos adquiridos, coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada.
|
60 |
Proba mixta |
|
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase unha proba mixta na que, a través de preguntas e exercicios varios, o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Só se aceptarán traballos e actividades que se entreguen nas datas
establecidas, en soporte de papel, e seguindo as pautas e as normas para a entrega de
traballos escritos que se precisarán en cada caso. Non se poderá aprobar
a materia sen cubrir todos os ámbitos da avaliación. Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes
traballos do alumno que se someterán a avaliación será o mesmo día que a
fixada oficialmente para o exame. O alumno con dispensa de asitencia a
clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada para
a realización das diversas actividades durante o curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MOLL, Jaime (1994). De la imprenta al lector. Estudios sobre el libro español de los siglos XVI al XVIII. Madrid: Arco Libros
PEDRAZA GRACIA, Manuel José (2003). El libro antiguo. Madrid: Síntesis
DÍAZ, José Simón (1983). El libro español antiguo: análisis de su estructura. Kassel: Reichenberger
LUCÍA MEGÍAS, José Manuel (2012). Elogio del texto digital. Madrid, Fórcola ediciones
BLECUA, Alberto (2012). Estudios de Crítica textual. Madrid, Gredos
ESCOLAR, Hipólito (1984). Historia del libro. Madrid, Fundación Germán Sánchez Ruipérez
FRADEJAS RUEDA, José Manuel (1981). Introducción a la edición de textos medievales castellanos. Madrid: UNED
MILLARES CARLOS, Agustín (1971). Introducción a la historia del libro y de las bibliotecas. México, FUE
PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (2001). Introducción general a la edición del texto literario. MADRID: UNED
BLECUA, Alberto (1983). Manual de crítica textual. Madrid: Castalia
MARTÍNEZ DE SOUSA, José (1987). Pequeña historia del libro. Barcelona: Labor
MOLL, Jaime (1979). Problemas bibliográficos del libro del siglo de Oro . Madrid: RAE
MONTANER FRUTOS, Alberto (1999). Prontuario de bibliografía. Gijón, Trea |
Durante o curso proporcionarase mais bibliografía específica con cada tema. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|