Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Estudios do libro e edición Código 613484006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Profesorado
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Web
Descrición xeral Historia do libro: estudo da transmisión textual manuscrita, impresa e dixital. Teoría e práctica de edición de texto: estudo de métodos e fases da edición textual.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e ser quen de aplicar os fundamentos da crítica textual AM1
AM13
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM3
CM6
CM7
Coñecer a materialidade do libro ao longo da historia e ser quen de ofrecer unha breve descripción bibliográfica AM1
AM10
AM11
AM13
BM1
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM3
CM6
CM7
Ser quen de elaborar un traballo no que se apliquen os coñecementos adquiridos, cunha visión crítica e reflexiva AM1
AM10
AM11
AM13
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. A materialidade do libro 1.1. A transmisión textual manuscrita e impresa
1.2. Do libro medieval ao libro electrónico
Tema 2. A edición de textos 2.1. Introdución
2.2. Diferentes tipos de edición
2.3. Procesos na edición de textos
2.4. Os complementos (Introdución, aparato crítico, notas, material adicional)
Tema 3. Aplicacións bibliográficas 3.1. A descripción normalizada do manuscrito e o libro antigo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 5 15
Traballos tutelados 0 24 24
Lecturas 0 9 9
Obradoiro 8 6 14
Actividades iniciais 0.5 0 0.5
Eventos científicos e/ou divulgativos 0 3 3
Proba mixta 1.5 4 5.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nas sesións expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de introducir de maneira sintética as cuestións que o estudante debe ter en conta na práctica e ofrecer panorámicas xerais sobre outros aspectos de interese. Procurarase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
Traballos tutelados Traballo tutelado polo profesor da materia para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas e axustarase as características formais marcadas.
Lecturas Ademáis das lecturas que deben facer para a realización do traballo tutelado, a profesora indicará outras para a asimilar ou completar os contidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e ha demostralo nas actividades que se leven a cabo nos obradoiros e no traballo tutelado.
Obradoiro Combinación de diversas metodoloxías e probas (practicas guiadas, solución de problemas, estudo de casos, debates, discusións dirixidas, etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas aplicando os coñecementos adquiridos sobre distintos aspectos do programa, sempre co apoio e supervisión do profesorado.
Actividades iniciais Proba inicial sobre os coñecementos previos relacionados coa materia, así como intereses, morivación... Preténdese obter información para artellar unha docencia que favoreza a aprendizaxe significativa.
Eventos científicos e/ou divulgativos Tratarase de aproveitar as conferencias que se levan a cabo durante o curso cando gardan relación coa materia, así como as posibilidades que existen na cidade e nas cercanías para afondar no estudo do libro e a edición.

Proba mixta Ao final do curso, o alumno realizará una proba dedicada a verificar a adquisición das competencias específicas da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Traballos tutelados
Descrición
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións adicadas a obradoiro como nas horas de titoría semanais que a profesora ten asignadas. Os traballos tutelados requeriran de, polo menos, dúas titorías coa profesora antes da súa entrega.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro Realizaranse obradoiros diversos na aula e os materiais elaborados nalguns deles serán obxeto de avaliación 20
Traballos tutelados Terase en conta a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), aplicación dos coñecementos adquiridos, coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada.
60
Proba mixta En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase unha proba mixta na que, a través de preguntas e exercicios varios, o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas.
20
 
Observacións avaliación

Só se aceptarán traballos e actividades que se entreguen nas datas
establecidas, en soporte de papel, e seguindo as pautas e as normas para a entrega de
traballos escritos que se precisarán en cada caso. Non se poderá aprobar
a materia sen cubrir todos os ámbitos da avaliación. Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes
traballos do alumno que se someterán a avaliación será o mesmo día que a
fixada oficialmente para o exame. O alumno con dispensa de asitencia a
clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada para
a realización das diversas actividades durante o curso.


Fontes de información
Bibliografía básica MOLL, Jaime (1994). De la imprenta al lector. Estudios sobre el libro español de los siglos XVI al XVIII. Madrid: Arco Libros
PEDRAZA GRACIA, Manuel José (2003). El libro antiguo. Madrid: Síntesis
DÍAZ, José Simón (1983). El libro español antiguo: análisis de su estructura. Kassel: Reichenberger
LUCÍA MEGÍAS, José Manuel (2012). Elogio del texto digital. Madrid, Fórcola ediciones
BLECUA, Alberto (2012). Estudios de Crítica textual. Madrid, Gredos
ESCOLAR, Hipólito (1984). Historia del libro. Madrid, Fundación Germán Sánchez Ruipérez
FRADEJAS RUEDA, José Manuel (1981). Introducción a la edición de textos medievales castellanos. Madrid: UNED
MILLARES CARLOS, Agustín (1971). Introducción a la historia del libro y de las bibliotecas. México, FUE
PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (2001). Introducción general a la edición del texto literario. MADRID: UNED
BLECUA, Alberto (1983). Manual de crítica textual. Madrid: Castalia
MARTÍNEZ DE SOUSA, José (1987). Pequeña historia del libro. Barcelona: Labor
MOLL, Jaime (1979). Problemas bibliográficos del libro del siglo de Oro . Madrid: RAE
MONTANER FRUTOS, Alberto (1999). Prontuario de bibliografía. Gijón, Trea

Durante o curso proporcionarase mais bibliografía específica con cada tema.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías