Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e ser quen de aplicar os fundamentos da crítica textual
|
AC1 AC13
|
BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC1 CC3 CC6 CC7
|
Coñecer a materialidade do libro ao longo da historia e ser quen de ofrecer unha breve descripción bibliográfica |
AC1 AC10 AC11 AC13
|
BC1 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC1 CC3 CC6 CC7
|
Ser quen de elaborar un traballo no que se apliquen os coñecementos adquiridos, cunha visión crítica e reflexiva |
AC1 AC10 AC11 AC13
|
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. A materialidade do libro |
1.1. A transmisión textual manuscrita e impresa
1.2. Do libro medieval ao libro electrónico |
Tema 2. A edición de textos |
2.1. Introdución
2.2. Diferentes tipos de edición
2.3. Procesos na edición de textos
2.4. Os complementos (Introdución, aparato crítico, notas, material adicional) |
Tema 3. Aplicacións bibliográficas |
3.1. A descripción normalizada do manuscrito e o libro antigo
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
10 |
5 |
15 |
Supervised projects |
|
0 |
24 |
24 |
Workbook |
|
0 |
9 |
9 |
Workshop |
|
8 |
6 |
14 |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Events academic / information |
|
0 |
3 |
3 |
Mixed objective/subjective test |
|
1.5 |
4 |
5.5 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de introducir de maneira sintética as cuestións que o estudante debe ter en conta na práctica e ofrecer panorámicas xerais sobre outros aspectos de interese. Procurarase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
|
Supervised projects |
Traballo tutelado polo profesor da materia para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas e axustarase as características formais marcadas. |
Workbook |
Ademáis das lecturas que deben facer para a realización do traballo tutelado, a profesora indicará outras para a asimilar ou completar os contidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e ha demostralo nas actividades que se leven a cabo nos obradoiros e no traballo tutelado. |
Workshop |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (practicas guiadas, solución de problemas, estudo de casos, debates, discusións dirixidas, etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas aplicando os coñecementos adquiridos sobre distintos aspectos do programa, sempre co apoio e supervisión do profesorado. |
Introductory activities |
Proba inicial sobre os coñecementos previos relacionados coa materia, así como intereses, morivación... Preténdese obter información para artellar unha docencia que favoreza a aprendizaxe significativa. |
Events academic / information |
Tratarase de aproveitar as conferencias que se levan a cabo durante o curso cando gardan relación coa materia, así como as posibilidades que existen na cidade e nas cercanías para afondar no estudo do libro e a edición.
|
Mixed objective/subjective test |
Ao final do curso, o alumno realizará una proba dedicada a verificar a adquisición das competencias específicas da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións adicadas a obradoiro como nas horas de titoría semanais que a profesora ten asignadas. Os traballos tutelados requeriran de, polo menos, dúas titorías coa profesora antes da súa entrega.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
|
Realizaranse obradoiros diversos na aula e os materiais elaborados nalguns deles serán obxeto de avaliación |
20 |
Supervised projects |
|
Terase en conta a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), aplicación dos coñecementos adquiridos, coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada.
|
60 |
Mixed objective/subjective test |
|
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase unha proba mixta na que, a través de preguntas e exercicios varios, o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas.
|
20 |
|
Assessment comments |
Só se aceptarán traballos e actividades que se entreguen nas datas
establecidas, en soporte de papel, e seguindo as pautas e as normas para a entrega de
traballos escritos que se precisarán en cada caso. Non se poderá aprobar
a materia sen cubrir todos os ámbitos da avaliación. Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes
traballos do alumno que se someterán a avaliación será o mesmo día que a
fixada oficialmente para o exame. O alumno con dispensa de asitencia a
clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada para
a realización das diversas actividades durante o curso.
|
Sources of information |
Basic
|
MOLL, Jaime (1994). De la imprenta al lector. Estudios sobre el libro español de los siglos XVI al XVIII. Madrid: Arco Libros
PEDRAZA GRACIA, Manuel José (2003). El libro antiguo. Madrid: Síntesis
DÍAZ, José Simón (1983). El libro español antiguo: análisis de su estructura. Kassel: Reichenberger
LUCÍA MEGÍAS, José Manuel (2012). Elogio del texto digital. Madrid, Fórcola ediciones
BLECUA, Alberto (2012). Estudios de Crítica textual. Madrid, Gredos
ESCOLAR, Hipólito (1984). Historia del libro. Madrid, Fundación Germán Sánchez Ruipérez
FRADEJAS RUEDA, José Manuel (1981). Introducción a la edición de textos medievales castellanos. Madrid: UNED
MILLARES CARLOS, Agustín (1971). Introducción a la historia del libro y de las bibliotecas. México, FUE
PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (2001). Introducción general a la edición del texto literario. MADRID: UNED
BLECUA, Alberto (1983). Manual de crítica textual. Madrid: Castalia
MARTÍNEZ DE SOUSA, José (1987). Pequeña historia del libro. Barcelona: Labor
MOLL, Jaime (1979). Problemas bibliográficos del libro del siglo de Oro . Madrid: RAE
MONTANER FRUTOS, Alberto (1999). Prontuario de bibliografía. Gijón, Trea |
Durante o curso proporcionarase mais bibliografía específica con cada tema. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|