Identifying Data 2015/16
Subject (*) Literatura española e hispanoamericana: Xéneros Code 613484011
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Tato Garcia, Cleofe
E-mail
cleofe.tato@udc.es
Lecturers
Tato Garcia, Cleofe
E-mail
cleofe.tato@udc.es
Web
General description Estudo avanzado de textos de Literatura Española ou Hispanoamericana baixo a perspectiva do xénero (literario ou editorial) no que se insiren.
Este curso centrarase no teatro medieval, con especial atención ao nacemento do xénero celestinesco, de tanto éxito editorial.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A7 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A11 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B2 Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
B9 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Reflexionar sobre a noción de xénero eos seus problemas AC1
AC2
AC4
AC7
BC4
BC5
BC6
CC1
Coñecer o entorno e percibir as distintas tradicións literarias relacionadas co teatro na Idade Media AC2
AC4
AC5
AC7
AC10
AC11
BC1
BC3
BC5
BC6
BC8
BC9
CC1
Traballar individualmente e en equipo analizando algún aspecto dos textos seleccionados AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AC10
AC11
AC13
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
CC1
CC3
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. O conceto de xénero literario Problemática ao respecto
A Idade Media e os xéneros literarios
2. O problema da adscrición xenérica de "La Celestina"
A obra no seu contexto. Fontes e influencias.
O título, os preliminares e posliminares
A discusión sobre o xénero
O xénero celestinesco
3. Os problemas textuais O manuscrito e as edicións
Comedia e Traxicomedia
4. Problemas de autoría O prólogo e outros elementos preliminares e postliminares.
O primeiro autor.
Fernando de Rojas. Documentación biográfica.
O entorno histórico-cultural.
Outras consideracións.
5. Estudo da obra A temática (a sociedade, o amor, a morte, a maxia, outros);
a estrutura (diferencias entre a Comedia e a Traxicomedia; as técnicas dramáticas; o espacio; a construción dos personaxes);
o estilo (lingua; retórica; humor e ironía); interpretación da obra (o seu sentido e o propósito do autor)

9. Recepción da obra Repercusión literaria de "La Celestina"

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 0 24 24
Workbook 0 13 13
Workshop 8 6 14
Mixed objective/subjective test 1.5 4 5.5
Introductory activities 0.5 0 0.5
Guest lecture / keynote speech 10 5 15
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Traballo tutelado pola profesora para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas e axustarase as características formais marcadas.
Workbook Ademáis dos textos de lectura obrigatoria (a Comedia e a Traxicomedia), a profesora indicará outras lecturas, obrigatorias ou recomendadas, para a asimilación correcta dos contenidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e demostralo nas actividades que se leven a cabo nos obradoiros e no traballo tutelado.
Workshop Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solucións de problemas, discusión dirixida, prácticas guiadas, etc.) a través das cales o alumnado desenvolve tarefas co apoio e supervisión do profesorado.
Mixed objective/subjective test A través de preguntas de distinto tipo e de exercicios varios (esta vez sen axuda de materiais nin do profesor), o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas.
Introductory activities Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.
Guest lecture / keynote speech Nas sesións expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de introducir de maneira sintética as cuestións que o estudante debe ter en conta na práctica e unha aproximación teórica aos temas principais, con indicacións de recursos para adquirir os contidos e poder realizar os exercicios e as actividades. Procurarase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workbook
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Previsiblemente entre o alumnado haberá diferencias notables en canto a súa formación de inicio ou a familiaridade con conceptos culturais e habilidades. Por esta razón planifícase desenvolver unha atención personalizada (especialmente para o traballo fóra da aula).
O traballo tutelado requerirá, polo menos, de dous titorías co profesor antes da súa entrega. O alumno poderá sempre que sea preciso requerir atención tanto nas sesiones presenciais como nas horas de titoría do docente.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, correción expositiva, así como a calidade, profundidade e rigor da investigación; tamén se tomará en conta a presentación e o logro dos obxectivos propostos, sin esquecer a capacidade de relación do aportado co visto nas aulas.
50
Workshop Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno na aula. Realizaranse distintos exercicios e actividades, que serán recollidos polo profesor
30
Mixed objective/subjective test En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta para avaliar a adquisición das competencias.
20
 
Assessment comments

Só se aceptarán traballos e actividades que se entreguen nas datas
establecidas, en soporte de papel, e seguindo as pautas e as normas
para a entrega de
traballos escritos que se precisen en cada caso. Non se poderá aprobar a materia sen cubrir todos os ámbitos da avaliación. Na segunda
oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes
traballos do  alumno que se someterán a avaliación será o mesmo día
que a
fixada oficialmente para o exame; ademáis, será necesario obter, como
mínimo, o 50% da calificación máxima no
traballo tutelado. O alumno con dispensa de asitencia a
clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada para a realización das diversas actividades durante o curso.


Sources of information
Basic LOBERA, Francisco y otros (eds.) (2011). La Celestina. Madrid: RAE
CANET VALLÉS, José Luis (ed.) (2011). Comedia de Caslisto y Melibea. Valencia: Universidad de Valencia
BOTTA, Patrizia (ed.) (). La Celestina. http://rmcisadu.let.uniroma1.it/celestina/celest.htm
RUSSELL, Peter E. (ed.) (1991). La Celestina. Madrid: Castalia
SEVERIN, Dorothy S. (ed.) (1987). La Celestina. Madrid: Cátedra

Ofrécense só algunhas das principais edicións.

Complementary

Bibliografía exhaustiva preparada por Robert R. Lauer y otros:

http://faculty-staff.ou.edu/L/A-Robert.R.Lauer-1/BibCelestina.html

Bibliografía seleccionada preparada por Lillian von der Walde Moheno:

http://www.waldemoheno.net/Medioevo/Cel.html 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Resulta imprescindible a asistencia regular e a participación activa nas sesións presenciais. É importante que o estudiante realice as lecturas e tarefas encomendadas nos prazos establecidos para que aproveite mellor as sesións presenciais. A adicación, o compromiso coa aprendizaxe e a calidade expositiva deben axeitarse aos dun futuro investigador.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.