Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Reflexionar sobre a noción de xénero eos seus problemas |
AC1 AC2 AC4 AC7
|
BC4 BC5 BC6
|
CC1
|
Coñecer o entorno e percibir as distintas tradicións literarias relacionadas co teatro na Idade Media
|
AC2 AC4 AC5 AC7 AC10 AC11
|
BC1 BC3 BC5 BC6 BC8 BC9
|
CC1
|
Traballar individualmente e en equipo analizando algún aspecto dos textos seleccionados |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC11 AC13
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9
|
CC1 CC3 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O conceto de xénero literario |
Problemática ao respecto
A Idade Media e os xéneros literarios |
2. O problema da adscrición xenérica de "La Celestina"
|
A obra no seu contexto. Fontes e influencias.
O título, os preliminares e posliminares
A discusión sobre o xénero
O xénero celestinesco
|
3. Os problemas textuais |
O manuscrito e as edicións
Comedia e Traxicomedia |
4. Problemas de autoría |
O prólogo e outros elementos preliminares e postliminares.
O primeiro autor.
Fernando de Rojas. Documentación biográfica.
O entorno histórico-cultural.
Outras consideracións. |
5. Estudo da obra |
A temática (a sociedade, o amor, a morte, a maxia, outros);
a estrutura (diferencias entre a Comedia e a Traxicomedia; as técnicas dramáticas; o espacio; a construción dos personaxes);
o estilo (lingua; retórica; humor e ironía); interpretación da obra (o seu sentido e o propósito do autor)
|
9. Recepción da obra |
Repercusión literaria de "La Celestina" |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
|
0 |
24 |
24 |
Workbook |
|
0 |
13 |
13 |
Workshop |
|
8 |
6 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
|
1.5 |
4 |
5.5 |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Guest lecture / keynote speech |
|
10 |
5 |
15 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Traballo tutelado pola profesora para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas e axustarase as características formais marcadas.
|
Workbook |
Ademáis dos textos de lectura obrigatoria (a Comedia e a Traxicomedia), a profesora indicará outras lecturas, obrigatorias ou recomendadas, para a asimilación correcta dos contenidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e demostralo nas actividades que se leven a cabo nos obradoiros e no traballo tutelado.
|
Workshop |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solucións de problemas, discusión dirixida, prácticas guiadas, etc.) a través das cales o alumnado desenvolve tarefas co apoio e supervisión do profesorado. |
Mixed objective/subjective test |
A través de preguntas de distinto tipo e de exercicios varios (esta vez sen axuda de materiais nin do profesor), o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas. |
Introductory activities |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de introducir de maneira sintética as cuestións que o estudante debe ter en conta na práctica e unha aproximación teórica aos temas principais, con indicacións de recursos para adquirir os contidos e poder realizar os exercicios e as actividades. Procurarase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Workbook |
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
|
Description |
Previsiblemente entre o alumnado haberá diferencias notables en canto a súa formación de inicio ou a familiaridade con conceptos culturais e habilidades. Por esta razón planifícase desenvolver unha atención personalizada (especialmente para o traballo fóra da aula).
O traballo tutelado requerirá, polo menos, de dous titorías co profesor antes da súa entrega. O alumno poderá sempre que sea preciso requerir atención tanto nas sesiones presenciais como nas horas de titoría do docente.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, correción expositiva, así como a calidade, profundidade e rigor da investigación; tamén se tomará en conta a presentación e o logro dos obxectivos propostos, sin esquecer a capacidade de relación do aportado co visto nas aulas.
|
50 |
Workshop |
|
Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno na aula. Realizaranse distintos exercicios e actividades, que serán recollidos polo profesor
|
30 |
Mixed objective/subjective test |
|
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta para avaliar a adquisición das competencias.
|
20 |
|
Assessment comments |
Só se aceptarán traballos e actividades que se entreguen nas datas
establecidas, en soporte de papel, e seguindo as pautas e as normas
para a entrega de
traballos escritos que se precisen en cada caso. Non se poderá aprobar a materia sen cubrir todos os ámbitos da avaliación. Na segunda
oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes
traballos do alumno que se someterán a avaliación será o mesmo día
que a
fixada oficialmente para o exame; ademáis, será necesario obter, como
mínimo, o 50% da calificación máxima no
traballo tutelado. O alumno con dispensa de asitencia a
clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada para a realización das diversas actividades durante o curso.
|
Sources of information |
Basic
|
LOBERA, Francisco y otros (eds.) (2011). La Celestina. Madrid: RAE
CANET VALLÉS, José Luis (ed.) (2011). Comedia de Caslisto y Melibea. Valencia: Universidad de Valencia
BOTTA, Patrizia (ed.) (). La Celestina. http://rmcisadu.let.uniroma1.it/celestina/celest.htm
RUSSELL, Peter E. (ed.) (1991). La Celestina. Madrid: Castalia
SEVERIN, Dorothy S. (ed.) (1987). La Celestina. Madrid: Cátedra |
Ofrécense só algunhas das principais edicións. |
Complementary
|
|
Bibliografía exhaustiva preparada por Robert R. Lauer y otros: http://faculty-staff.ou.edu/L/A-Robert.R.Lauer-1/BibCelestina.html Bibliografía seleccionada preparada por Lillian von der Walde Moheno: http://www.waldemoheno.net/Medioevo/Cel.html |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Resulta imprescindible a asistencia regular e a participación activa nas
sesións presenciais. É importante que o estudiante realice as lecturas e
tarefas encomendadas nos prazos establecidos para que aproveite mellor
as sesións presenciais. A adicación, o compromiso coa aprendizaxe e a
calidade expositiva deben axeitarse aos dun futuro investigador. |
|