Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC10 AC11 AC13
|
BC4 BC5 BC7
|
CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Plantexamentos xerais.
2. Prospección bibliográfica.
3. Obradoiro.
|
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
2.1. consideracions críticas e historiográficas.
3.1. Juan José, de Joaquín Dicenta.
3.2. La garra, de Linares Rivas.
3.3. Lo que esconde tu nombre, de Clara
Sánchez.
3.4. Disidencia literaria na WWW. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A13 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
33 |
33 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A13 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A13 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Workshop |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A13 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
11 |
10 |
21 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Os alumnos desarrollarán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquer aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura. |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo. |
Workbook |
Oalumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor. |
Workshop |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Cuando o requira ou estime oportuno, o alumno acudirá ao despacho do profesor, durante horario de tutorías, para recabar o asesoramento pertinente. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A13 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se valorará a capacidade de investigación literaria do alumno en función do anáilis crítico do tema obxecto de estudo, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía e o uso correcto do idioma castelá. |
50 |
Workshop |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A13 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se valorarán os ejercicios e actividades que o alumno leve a cabo nas distintas sesións, atendendo a súa capacidade crítica. |
50 |
|
Assessment comments |
- Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen puntualmente o traballo tutelado.
- Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
- Para os estudantes con
dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
apoio
a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar na guía docente
opcións
das actividades de avaliación continua e obrigatorias que considere
oportunas
para que o estudante poida superar a materia. Excepcionalmente, no caso
de que
o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar
todas as
probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas que
considere
oportunas para non prexudicar a súa cualificación. A saber: a nota traballo tutelado constituirá o
100% da cualificación da asignatura.
|
Sources of information |
Basic
|
|
textos literarios: 1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005. 2. Linares Rivas, M. La garra. La Coruña: Diputación, 1999 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología). 2. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010. 4. Lecturas bibliográficas básicas: HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7,
7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas
con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología) 5. Lecturas de ampliación bibliográfica: - Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
- Paniagua,Javier.
Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
- Castelló,J.E. Espana: Siglo XX
(1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
- La
novela en el siglo XX (Desde 1939)
- Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
- Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
- Huerta Calvo, Joaquín. Historia
del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
- Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
- Díez Huélamo, Begoña. Obras
clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
- Ferreres, Rafael. Los límites del
modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
- Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea,
1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
- Mainer, José
Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia
y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
- Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
- Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
- Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
- Fernández Santander,
Carlos. Bibliografía de la novela
(1936-1986). La Coruña:
Librería Arenas, 1986.
- Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en
el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
- Homenaje
a José Simón Díaz .Kassel:
Reichenberger, 1988.
- González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela
española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad
Complutense de Madrid, 1988.
- Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela
española entre 1936 y 1980". La novela
española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
- Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y
una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
- Garcia Lorenzo,
Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas
tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
- García
Posada, Miguel.La nueva poesía:
1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
- Podol, Peter, et al. "El drama
español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno:
13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15
(1989), 29-39.
- Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la
perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
- García
de la Concha, Victor. La poesía
española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
- Lechner, J. El compromiso en la poesía española del
siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
- Paulino
Ayuso, José. La poesía en el siglo
XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
- Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
- Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
- Sanz
Villanueva, Santos. Literatura
actual. Historia
de la literatura española. Siglo
XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel,
1984.
- Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|