Identifying Data 2015/16
Subject (*) Temas e liñas de investigación en Literatura española dos Séculos de Ouro Code 613484015
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Lecturers
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
General description Estudo de temas e liñas de investigación na Literatura española dos Séculos de Ouro, con atención especial ás liñas dos grupos de investigación da UDC e/ou do SUG

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. AC1
AC2
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e cultruais e os seus cambios de paradigma AC2
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais, particularmente na etapa obxecto desta materia AC3
AC13
BC4
CC8
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. AC4
Manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais BC8
CC3
Analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. BC5
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturales. CC3
CC6
CC8
Aplicar as técnicas de analise cultural en contextos diversos. BC1
BC5
Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural. CC3
CC4
CC6
CC8
Coñecer as liñas de investigación actuais en literatura española do Século de Ouro. AC1
AC2

Contents
Topic Sub-topic
1. Temas e líñas de investigación actuais en literatura española do Século de Ouro - Temas de investigación
- Liñas de investigación
- Grupos de investigación. Resultados
2. Temas e liñas de investigación sobre literatura áurea na UDC:
-Teatro do Século de Ouro

- Relaciones de sucesos
- Literatura Emblemática
- Misceláneas e enciclopedias erudición
- Inventarios e bibliotecas do século de Ouro
3. As Humanidades dixitais e a Literatura do Século de Ouro
-Bases de datos de Literatura
- bibliotecas dixitais / bibliotecas virtuais
- A edición de textos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 10 0 10
Directed discussion 6 0 6
Supervised projects 0 24 24
Oral presentation 2 0 2
Workbook 0 29 29
Events academic / information 2 0 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities O profesor diseñará diversas actividades iniciais que permitan coñecer o nivel do alumnado e que serán ponto de partida para a avaliación continua.
Guest lecture / keynote speech Será nestas sesións cando o profesor expoñerá os contidos fundamentais dos temas e facilitará bibliografía complementaria.
Directed discussion Programaranse seminarios e discusións dirixidas sobre os temas do programa.
Supervised projects O estudante deberá elaborar un traballo tutelado de carácter investigador, no que demostre os coñecementos e competencias acadados. O tema e as características serán determinados pola profesora, que fará un seguimento do proceso de realización do traballo.
Oral presentation Ao finalizar o curso, realizarase unha presentación oral dos traballos realizados.
Workbook O alumno deberá realizar as lecturas que se lle indicarán oportunamente durante as sesiones presencials. Estas lecturas, fundamentalmente artículos críticos, serán o ponto de partida para as discusiones dirixidas.
Events academic / information A asistencia a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa materia é de especial interese para o alumno.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Para a elección do tema do traballo tutelado e para a súa elaboración o alumno debe concertar unha cita coa profesora. As titorías individuais fixarnase progresivamente ao longo curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Realizarase un traballo de investigación tutelado sobre un tema do programa que se avaliará seguindo os criterios que indicará a profesora 70
Oral presentation Será preciso realizar unja presentación oral sobre o traballo previamente realizado. Terase en conta para a cualificación non só o contido, senon tamén a corrección oral e a adecuación dos medios utilizados. 30
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario ter realizado tanto o traballo tutelado, que debe ter unha cualificación mínima de 4, como a presentación oral.

En caso de non acadar o aprobado ou non presentarse, os alumnos contarán cunha segunda oportunidade no mes de xullo nas datas fixadas oficialmente. 

Arbitraranse medidas para atender e avaliar aos alumnos con matrícula a tempo parcial con dispensa académica recoñecida.


Sources of information
Basic

CHARTIER, R., El orden de los libros. Lectores, autores, bibliotecas en Europa entre los siglos XIV y XVII, V., Gedisa, 1994.


EGIDO, A., De la mano de Artemia: estudios sobre literatura emblemática, mnemotécnia y arte en el Siglo de Oro, Palma de Mallorca, José J. de Olañeta, 2004.

GONZÁLEZ DE AMEZÚA, A., “Cómo se hacía un libro en nuestro Siglo de Oro”, Opúsculos histórico-literarios, M., CSIC, 1951, 1, 331-373.

Historia de la edición y de la lectura, 1472-1914, dir. Víctor Infantes, François López y Jean François Botrel, M., Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2003.

INFANTES, V., Del libro áureo, M., Calambur, 2006.

LÓPEZ POZA, S., "Florilegios, polyantheas, repertorios de sentencias y lugares comunes. Aproximación bibliográfica", Criticón 49 (1990), pp. 61-76. 

LÓPEZ POZA, S., “Linajes de aguda invención figurada: las empresas”, en Paisajes emblemáticos: la construcción de la imagen simbólica en Europa y América, 2 vol. Mérida, Editora Regional de Extremadura, 2008, pp. 17-63. 

LÓPEZ POZA, S., "La emblemática en España en los siglos XVI y XVII", en Pablo Jauralde Pou (ed.), Delia Gavela García y Pedro C. Rojo Alique (coord.), Diccionario Filológico de Literatura Española. Siglo XVII, Madrid, Castalia, 2010, vol. II. pp. 742-758. 

PENA SUEIRO, Nieves, "La emblemática y las relaciones festivas: un ejemplo a propósito del nacimiento de Luis I", en Estudios sobre Literatura Emblemática Española. Trabajos del grupo de investigación "Literatura Emblemática Hispánica" (Universidade da Coruña), ed. al cuidado de Sagrario López Poza, Ferrol, Sociedad de Cultura Valle Inclán, 2000.

PENA SUEIRO, Nieves, "Estado de la cuestión sobre el estudio de las Relaciones de sucesos", en Pliegos de Bibliofilia, 13 (1er trimestre de 2001), 43-66.

PENA SUEIRO, Nieves, “Algunas consideraciones sobre el itinerario y la difusión de la literatura informativa en el Siglo de Oro, con el ejemplo de una relación de milagros”, Artifara, nº 11, (2011), pp. 45-54. <http://www.ojs.unito.it/index.php/artifara/article/view/19/10>

RALLO GRUSS, A., Humanismo y Renacimiento en la literatura española, M., Síntesis, 2007.

O alumno pode atopar esta bibliografía na biblioteca do centro ou nos repositorios institucionais.

Complementary

Bases de datos y Bibliotecas virtuales de interés para el estudio de la literatura áurea

 

-Biblioteca Saavedra Fajardo de pensamiento político hispánico http://saavedrafajardo.um.es/

 

-BIDISO: Biblioteca Digital Siglo de Oro, www.bidiso.es

Alberga 5 bases de datos y bibliotecas digitales

 

-CLARISEL, Base de datos de literatura caballeresca, http://155.210.12.154/clarisel/paginas/index.php?base=amadis

 

-DIALOGYCA, Bibliogeca Digital de Dialógo Hispánico, http://www.ucm.es/info/dialogycabddh/

 

-LEMIR, Portal de Literatura Española Medieval y del Renacimiento, que engloba la revista electrónica Lemir, edición de textos y diversidad de recursos http://parnaseo.uv.es/lemir.htm


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Métodos e técnicas para a elaboración e presentación de traballos de investigación/613484005
Recursos para a investigación da literatura/613484007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Resulta imprescindible a asistencia regular e a participación activa nas sesións presenciais. É importante que o alumno realice as lecturas e tarefas encomendadas nos prazos establecidos para que poida aproveitar mellor o curso. A dedicación, o compromiso coa aprendizaxe e a calidade expositiva deben adecuarse as de un futuro investigador.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.