Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais corrintes teóricas que teñen integrado e integran a reflexión sobor a literatura e a
cultura, así como os seus antecedentes.
Comprender os procesos históricos dos estudios literarios eculturais e os seus cambios de paradigma.
Desenrrolar un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudios literarios
e culturais.
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
Aplicar as técnicas de análisis cultural en contextos diversos.
Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine,
as artes, no marco da diversidade cultural.
Analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación.
Manexar ferramientas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudios literarios e
culturais.
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos
estudios literarios e culturais.
|
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8 AM9 AM10 AM11 AM12 AM13
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Contextos histórico-literarios.
2. o papel da muller na literatura.
3. a muller na literatura pre-sufragista.
4. a muller na revolución social.
5. a muller no franquismo.
6. a muller na democracia.
|
1.1. a muller na historia.
2.1. caracterización e circunstancia.
3.1. plantexamento egalitario.
4.1. acceso directo ao poder.
5.1. testimonio e denuncia.
6.1. participación sociopolítica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
43 |
43 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
11 |
0 |
11 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumno fará un traballo (consensuado y tutelado polo profesor) sobre calquer consideración histórico-social e literaria pertienente ao objeto de estudio desta materia. |
Sesión maxistral |
O profesor explicará contidos teórico-criticos pertinentes. |
Lecturas |
O alumno preparará as lecturas asignadas polo profesor. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno acudirá a tutorías para informar ao profesor do su progreso na elaboración do traballo y /ou para consultar ou aclarar calquer duda a este respecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se valorarán os exercicios e actividades que o alumno leve a cabo nas distintas sesiones, atendendo a súa capacidade crítica. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os alumnos farán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquier aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura. Se valorará ea capacidad de investigación do alumno en función do anáilis crítico do tema objeto de estudio, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía e o uso correcto do idioma castellano. |
50 |
|
Observacións avaliación |
- Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen puntualmente o traballo tutelado.
- Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
- Para os estudantes con
dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
apoio
a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar na guía docente
opcións
das actividades de avaliación continua e obrigatorias que considere
oportunas
para que o estudante poida superar a materia. Excepcionalmente, no caso
de que
o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar
todas as
probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas que
considere
oportunas para non prexudicar a súa cualificación. A saber: a nota do traballo tutelado constituirá o
100% da cualificación da asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Manuel Linares Rivas (1904). Aire de fuera. La Coruña: Diputación
Joaquín Dicenta (1905). Juan José. Madrid: Marenostrum
Lauro Olmo (1960). La camisa. Madrid: AET
Sánchez, Clara (2010). Lo que esconde tu nombre. Barcelona: Destino |
Lecturas de ampliación bibliográfica: - Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
- Paniagua,Javier.
Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
- Castelló,J.E. Espana: Siglo XX
(1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
- La
novela en el siglo XX (Desde 1939)
- Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
- Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
- Huerta Calvo, Joaquín. Historia
del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
- Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
- Díez Huélamo, Begoña. Obras
clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
- Ferreres, Rafael. Los límites del
modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
- Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea,
1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
- Mainer, José
Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia
y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
- Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
- Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
- Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
- Fernández Santander,
Carlos. Bibliografía de la novela
(1936-1986). La Coruña:
Librería Arenas, 1986.
- Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en
el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
- Homenaje
a José Simón Díaz .Kassel:
Reichenberger, 1988.
- González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela
española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad
Complutense de Madrid, 1988.
- Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela
española entre 1936 y 1980". La novela
española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
- Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y
una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
- Garcia Lorenzo,
Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas
tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
- García
Posada, Miguel.La nueva poesía:
1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
- Podol, Peter, et al. "El drama
español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno:
13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15
(1989), 29-39.
- Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la
perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
- García
de la Concha, Victor. La poesía
española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
- Lechner, J. El compromiso en la poesía española del
siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
- Paulino
Ayuso, José. La poesía en el siglo
XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
- Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
- Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
- Sanz
Villanueva, Santos. Literatura
actual. Historia
de la literatura española. Siglo
XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel,
1984.
- Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
O profesor aconsellará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|