Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC8
|
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. |
AC1
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. As vangardas históricas. Introducción.
2. Os manifestos artísticos
3. A vangarda hispanoamericana. Crítica e documentos.
4. A literatura de vangarda en Hispanoamérica. Exemplos prácticos. |
Principios teóricos e filosóficos.
Interdisciplinaridade e internacionalidade.
Poética dos manifestos
A recepción do futurismo en América
O estridentismo mexicano
O ultraísmo arxentino
O creacionismo chileno
O surrealismo en Hispanoamérica
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A3 A4 A5 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C8 |
9 |
20 |
29 |
Supervised projects |
A1 A6 A8 B1 B2 B3 |
2 |
20 |
22 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 |
2 |
0 |
2 |
Introductory activities |
A7 B4 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A5 A6 |
6 |
14 |
20 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
o obradorio proporciona un acercamento práctico a disciplina,o que implica valorar textos e contextos, e alenta a discusión, análise e recreación de modelos teóricos. Realizaranse comentarios, exercicios de autoformación, reconstrucción de modelos teóricos e contextuales, discusión sobre exemplos propostos. |
Supervised projects |
Evaluaranse os traballos propostos os alumnos para realizar de maneira individual e/ ou en grupo, neles revisaranse para a sua perfecta comprensión os contidos do programa ensaiados nos obradoiros. A superación dos traballos e imprescindible para a superación da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Proba de evaluación na que que se exixirá demostrar un coñecemento teórico e
práctico dos contidos do programa. |
Introductory activities |
As actividades iniciais permiten entender a motivación e a cohesión do grupo e posibilitan adecuar as metodoloxías as características específicas do grupo de alumnos. |
Guest lecture / keynote speech |
A sesión maxistral proporciona unha explicación dos contenidos do programa que máis tarde se desenrrolarán de modo práctico nos obradoiros e nos traballos tutelados.
A sesión maxistral inclúe o análísis do contexto histórico e teórico de cada un dos temas nos que se divide o programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A explicación metodolóxica e teórica dos traballos tutelados implica unha atención personalizada dedicada o tipo de traballo que debe realizar o alumno e para acordar o modo de aproximación a investigación proposta, para comprobar as hipótesis presentadas e a sua viabilidade e para explicar as diferentes posibilidades de asedio a análise elexida. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A6 A8 B1 B2 B3 |
Exixirase o alumno que escriba un ensaio orixinal sobre un asunto relacionado ca vangarda, podendo tratarse de unha ou varias obras literarias ou plásticas ou de uno ou varios fragmentos de exposición teórica no mesmo ámbito histórico e críitico. A puntuación será do 60 por cento do total. |
60 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 |
Exixirase o alumno que conteste adecuadamente o comentario razoado que se lle propoña e, se fora o caso, a un tema de desenrrolo teórico.
La puntuación será un 40 por cento do total. |
40 |
|
Assessment comments |
Non se poderá aspirar a ser calificado con éxito se non se asiste regularmente as clases e non se participa activamente nas actividades do obradoiro propostas na aula.Para superar a disciplina será necesario obter unha nota mínima de 5 no traballo tutelado e na proba mixta. Terase en conta a situación especial dos alumnos con dispensa académica ou con adicación parcial, poderáse articular un sistema de evaluación específico. Os alumnos que non superen a asignatura na primeria oportunidade poderán facelo na segunda, na data que determinará a Facultade, e serán evaluados cos mesmos instrumentos que na primeria oportunidade.
|
Sources of information |
Basic
|
BENJAMIN,W. (1986). Obras Completas I. Madrid, Abada
VIDELA DE RIVERO, G., (1990). Direcciones del vanguardismo hispanoamericano. Mendoza, UN Cuyo
BRIHUEGA et al. ( 1996). Historia de las ideas estéticas contemporáneas. Madrid, Visor
YURKIEVICH, Saúl (1996). La movediza modernidad. Madrid, Taurus
MONDRIAN, P. (1983.). La nueva imagen de la pintura. Murcia, COA
SWARTZ,J. (1991). Las vanguardias hispanoamericanas. Madrid, Cátedra
PAZ, O. (1974). Los hijos del limo. Barcelona, Seix Barral
GLEIZES, A.,METZINGER,J. (1986). Sobre el cubismo. Murcia, COA
BURGER,P. ( 1978). Teoría de la vanguardia. Barcelona, Península |
Aportaráse a documentación precisa para a materia ó inicio do curso e por parte da profesora, dado que estaremos a traballar con textos descatalogados ou inaccesibles. Tamén se proporcionarán os fragmentos que se utilizarán dos textos críticos que a continuación se relacionan. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|