Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Saber entender os cambios literarios e culturais. |
AC2 AC4 AC5 AC6 AC8 AC13
|
BC3 BC4 BC5
|
CC3 CC4 CC7
|
Saber analizar textos literarios de distintas tradicións. |
AC3 AC4 AC6 AC8 AC12 AC13
|
BC1 BC3 BC5 BC6
|
CC6
|
Saber aplicar unha idea ou un enfoque persoal á elaboración dun traballo. |
AC3 AC6 AC8 AC9
|
BC1 BC4 BC5 BC6 BC7
|
CC3 CC4 CC8
|
Saber manexar bases de datos e fontes de información diversas. |
AC13
|
BC4 BC8
|
CC3 CC6
|
Saber proxectar e executar un traballo de investigación. |
AC3
|
BC1 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC3 CC6 CC8
|
Saber situar a literatura hispánica na tradición románica. |
AC6 AC8
|
BC3 BC5
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O debate alegórico.
|
1.1. O "Débat de l´âme et du corps" e a versión castelá.
1.2. O "Débat du clerc et du chevalier" e o "Jugement d´amour".
1.3. A "Desputoison du vin et de l´aiue" e os "Denuestos del agua y el vino" da "Razón de amor". |
2. Os "ensenhamens" provenzais. |
2.1. O "Essenhamen de la donzela" de Amanieu de Sescas. |
3. O "partimen" provenzal. |
3.1. Características e temas. |
4. O "jeu-parti" francés. |
4.1. Características e temas.
4.2. Dos "jeux-partis" de Thibaut de Champagne" aos dos trouvères do Puy de Arras. |
5. A "tenso" provenzal. |
5.1. Características e temas. |
6. O "partimen" e a "tenso" na lírica galego-portuguesa. |
6.1. Características e temas. |
7. As "Demandes" de amor. |
7.1. Forma e contido. |
8. As "Preguntas" e "Respuestas" dos cancioneiros. |
8.1. A "pregunta" no "Cancionero de Baena".
8.2. Os "debates" amorosos nos cancioneiros. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
|
0 |
15 |
15 |
Workshop |
|
6 |
6 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
|
14 |
0 |
14 |
Supervised projects |
|
0 |
30 |
30 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Lecturas individuais de estudos e textos literarios que se verán no curso. |
Workshop |
Poñeranse en común e analizaranse os problemas que susciten os textos obxecto de estudo. |
Guest lecture / keynote speech |
Combinarase a teoría e a práctica, mediante a lectura e a análise de textos. |
Supervised projects |
Análise persoal de determinados textos co seguimiento e o apoio das profesoras. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
Nos dous casos é necesario o apoio continuado e personalizado do alumno por parte do profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Cada alumno ten que realizar un traballo final que se asignará ao comezo do curso, xunto coas pautas para a súa realización e a bibliografía pertinente. |
90 |
Guest lecture / keynote speech |
|
Valorarase a asistencia ás aulas e a participación activa nas mesmas. Non se outorgará esta puntuación cando o número de faltas non xustificadas sexa superior ao 10%. |
10 |
|
Assessment comments |
As persoas inscritas no mestrado a tempo parcial ou que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliables nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que as profesoras comunicarán aos afectados ao inicio do curso. Os alumnos que non superen a materia na primeira convocatoria terán una segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos ca na primeira.
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Simó Goberna, L. (1994). "Los denuestos del agua y el vino y el debate ficticio medieval". Crisol, 18
Billy, D. (1999). "Pour une réhabilitation de la terminologie des troubadours: tenson, partimen et expressions synonymes". Ravenna, Longo Editore
Cummins, John G. (1965). "The Survival in the Spanish Cancioneros of the Form and Themes of Provençal and Old French Poetic Debates". Bulletin of Hispanic Studies, XLII
Chas Aguion, A. (2000). Amor y corte. La materia sentimental en las cuestiones poéticas del siglo XV. A Coruña, Toxosoutos
Alvar, C. e V. Beltrán (1985). Antología de la poesía gallego-portuguesa . Madrid, Alhambra
Arias Freixedo, X. B. (2003). Antoloxía da lírica galego-portuguesa. Vigo, Xerais
Dutton, B. y González Cuenca, J. (1993). Cancionero de Juan Alfonso de Baena. Edición y estudio.. Madrid, Visor Libros
Fidalgo, E. (2009). De amor y de burlas. Antología de la poesía medieval gallego-portuguesa. Vigo, NigraTrea
Corral, E. (2010). Guia para o estudo da lírica profana galego-portuguesa. Santiago de Compostela, Xunta de Galicia / CRPIH
Jeanroy, A. (1934). La poésie lyrique des troubadours. Privat-Didier, Toulouse-Paris
Le Gentil, P. (1949-1953). La poésie lyrique espagnole et portugaise à la fin du Moyen Âge. Rennes (reimpr. Slatkine, 1981)
Brea, M. (coord.) (1996). Lírica profana galego-portuguesa . Santiago de Compostela, Centro de Investigacións Lingüísticas e Literarias Ramón Piñeiro
Alvar, Carlos e J. Talens (2009). Locus amoenus. Antología de la lírica medieval de la Península Ibérica. Barcelona, Galaxia Gutenberg / Círculo de Lectores
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona, Planeta
Labrador Herraiz, J. (1974). Poesía dialogada medieval (La pregunta en el Cancionero de Baena). Madrid, Ediciones Maisa
Langfors, A. (1926). Recueil général des jeux-partis français. Paris, Champion
Sansone, G. (1977). Testi didattico-cortesi di Provenza. Bari, Adriatica Editrice |
Recursos en liña:
Bibliografía:
http://griso.cti.unav.es/medieval/principal.html
ttp://sunsite.berkeley.edu/PhiloBiblon
Corpus lírico profano:
http://www.cirp.es/WXN/wxn/homes/meddb.html |
Complementary
|
Liborio, M. (1973). "Débat de l´âme et du corps". Cultura Neolatina, 33
Menéndez Pidal, R. (1905). "Denuestos del agua y el vino". Revue Hispanique, 13
Gally, D. (1999). "Entre sens et non sens: approches comparatives de la tenso d´oc et du jeu-parti arrageois" en Il genere tenzone nelle letterature romanze delle Origini. Ravenna, Longo Editore
Lavis, G. (1991). "Le jeu-parti français: jeu de réfutation, d´opposition et de concession". Medioevo Romanzo, XVI
Cummins, John G. (1963). "Methods and Conventions in the 15th-Century Poetic Debate". Hispanic Review, XXXI
Sánchez Palomino, M.D. (2006). "Notas para una edición de los poemas de Thibaut de Champagne". V. Beltrán, M. Simó i E. Roig (eds.), Trobadors a la Península Ibèrica. Homenatge a Martin de Riquer
Chas Aguion, A. (2001). Juan Alfonso de Baena y los diálogos poéticos de su cancionero. Baena, Ayuntamiento de Baena
Wallensköld, A. (1925). Les chansons de Thibaut de Champagne, roi de Navarre. Paris, Champion |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Estudios comparatistas e tradicións literarias/613484004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|