Identifying Data 2015/16
Subject (*) Temas e liñas de investigación en literatura e cultura medievais Code 613484027
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
Martinez Pereiro, Carlos Paulo
E-mail
carlos.pereiro@udc.es
Lecturers
Martinez Pereiro, Carlos Paulo
E-mail
carlos.pereiro@udc.es
Web
General description Estudo das principais liñas temáticas de investigación en literatura medieval galego-portuguesa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A12 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. AC2
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. AC3
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. AC6
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. AC10
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. AC13
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. BC4
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. BC5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. AC8
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. AC9
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. AC12

Contents
Topic Sub-topic
1. Textualidade e Retórica trobadorescas. 1.1. Edición, fixación textual e interpretación.
1.2. A hermenéutica retórica: xénese e interpretación textual.
1.3. A neorretórica e a recepción-interpretación.
1.4. Conciencia e capacidade retóricas.
2. Macroestruturas textuais e retóricas. 2.1. A "voluntas significandi" na equivocidade trobadoresca.
2.2. A "interpretatio nominis" nas cantigas amorosas e satíricas.
2.3. Análise e interpretación de "exempla" significativos.
3. Microestururas textuais e retóricas. 3.1. As figuras de dicción e a textualidade trobadoresca.
3.2. Usos paronomásticos e poliptóticos nas cantigas amorosas e satíricas.
3.3. Análise e interpretación de "exempla" significativos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 6 9 15
Workshop 10 15 25
Workbook 1 20 21
Supervised projects 1 7 8
Mixed objective/subjective test 1 4 5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Workshop Nestas sesións, o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, así como das destrezas e das estratexias relacionadas cos obxectivos e contidos da materia.
Entre estas actividades poderán contemplarse, alén doutras, a análise de fontes documentais, os comentarios de textos, a resolución de problemas, as prácticas a través de TIC, probas de varia tipoloxía e estudos de casos.
Workbook No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.
Supervised projects Traballo escrito en que o/a alumno/a realizará ou ben a edición crítica do(s) texto(s) acordado(s) previamente ou ben o estudo e análise dun tema transversal sobre determinados textos literarios.
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Para alén da atención individualizada nas sesións presenciais de diferente tipo, durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos.
O alumnado con dispensa académica deberá entrar en contacto co profesor ao inicio do curso para fixar as actividades e traballos substitutivos da asistencia académica que necesariamente deberá realizar.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. 25
Supervised projects Avaliación dos texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido polo profesor, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada. 15
Workbook Avaliación da lectura das obras realizada polo/a alumno/a ao longo do curso. 20
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. 40
 
Assessment comments

Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha
cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, na proba
mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os
restantes elementos avaliables/instrumentos de avaliación.

O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado.

O
alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas
probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías,
deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico.

O alumnado que non se presente ou suspenda na primeira convocatoria deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios, seguindo as mesmas pautas indicadas.

A
cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o alumno/a non
asistir á proba mixta e/ou cando tiver entregado un número das
actividades contempladas inferior ao 50%.


Sources of information
Basic Martínez Pereiro, C .P. (1999). A indócil liberdade de nomear. A Coruña: Espiral Maior
Martínez Pereiro, C .P. (1996). Natura das animalhas. Vigo: A Nosa Terra
Ferreiro, M.; Martínez Pereiro, C.P.; Tato Fontaíña, L. (Eds.) (2007). Normas de edición para a poesía trobadoresca galego-portuguesa medieval. A Coruña: Baía Edicións

Obra de lectura obrigada:

A indócil liberdade de nomear (Por volta da interpretatio nominis na literatura trovadoresca) de Carlos Paulo Martínez Pereiro

Complementary Pallares Méndez, Mª Carmen (2003). A vida das mulleres na Galicia medieval 1100-1500. Santiago: Universidade de Santiago de Compostela
Massini-Cagliari, Gladis (2007). Cancioneiros Medievais Galego-Portugueses. Fontes, ediçoes e estrutura. Sao Paulo: martins Fontes Editora
Pérez Priego, Miguel Ángel (1997). La edición de textos. Madrid: Síntesis
VV.AA (1990). Las mujeres medievales y su ámbito jurídico. Actas de las II Jornadas de investigación interdisciplinaria. Madrid: Universidad Autónoma


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.