Identifying Data 2015/16
Subject (*) Temas e liñas de investigación en literatura e cultura medievais Code 613484027
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
Martinez Pereiro, Carlos Paulo
E-mail
carlos.pereiro@udc.es
Lecturers
Martinez Pereiro, Carlos Paulo
E-mail
carlos.pereiro@udc.es
Web
General description Estudo das principais liñas temáticas de investigación en literatura medieval galego-portuguesa.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A12 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. AC2
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. AC3
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. AC6
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. AC10
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. AC13
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. BC4
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. BC5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. AC8
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. AC9
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. AC12

Contents
Topic Sub-topic
1. Textualidade e Retórica trobadorescas. 1.1. Edición, fixación textual e interpretación.
1.2. A hermenéutica retórica: xénese e interpretación textual.
1.3. A neorretórica e a recepción-interpretación.
1.4. Conciencia e capacidade retóricas.
2. Macroestruturas textuais e retóricas. 2.1. A "voluntas significandi" na equivocidade trobadoresca.
2.2. A "interpretatio nominis" nas cantigas amorosas e satíricas.
2.3. Análise e interpretación de "exempla" significativos.
3. Microestururas textuais e retóricas. 3.1. As figuras de dicción e a textualidade trobadoresca.
3.2. Usos paronomásticos e poliptóticos nas cantigas amorosas e satíricas.
3.3. Análise e interpretación de "exempla" significativos.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 6 9 15
Workshop 10 15 25
Workbook 1 20 21
Supervised projects 1 7 8
Mixed objective/subjective test 1 4 5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Workshop Nestas sesións, o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, así como das destrezas e das estratexias relacionadas cos obxectivos e contidos da materia.
Entre estas actividades poderán contemplarse, alén doutras, a análise de fontes documentais, os comentarios de textos, a resolución de problemas, as prácticas a través de TIC, probas de varia tipoloxía e estudos de casos.
Workbook No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.
Supervised projects Traballo escrito en que o/a alumno/a realizará ou ben a edición crítica do(s) texto(s) acordado(s) previamente ou ben o estudo e análise dun tema transversal sobre determinados textos literarios.
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Para alén da atención individualizada nas sesións presenciais de diferente tipo, durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos.
O alumnado con dispensa académica deberá entrar en contacto co profesor ao inicio do curso para fixar as actividades e traballos substitutivos da asistencia académica que necesariamente deberá realizar.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Workshop Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. 25
Supervised projects Avaliación dos texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido polo profesor, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada. 15
Workbook Avaliación da lectura das obras realizada polo/a alumno/a ao longo do curso. 20
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. 40
 
Assessment comments

Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha
cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, na proba
mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os
restantes elementos avaliables/instrumentos de avaliación.

O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado.

O
alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas
probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías,
deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico.

O alumnado que non se presente ou suspenda na primeira convocatoria deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios, seguindo as mesmas pautas indicadas.

A
cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o alumno/a non
asistir á proba mixta e/ou cando tiver entregado un número das
actividades contempladas inferior ao 50%.


Sources of information
Basic Martínez Pereiro, C .P. (1999). A indócil liberdade de nomear. A Coruña: Espiral Maior
Martínez Pereiro, C .P. (1996). Natura das animalhas. Vigo: A Nosa Terra
Ferreiro, M.; Martínez Pereiro, C.P.; Tato Fontaíña, L. (Eds.) (2007). Normas de edición para a poesía trobadoresca galego-portuguesa medieval. A Coruña: Baía Edicións

Obra de lectura obrigada:

A indócil liberdade de nomear (Por volta da interpretatio nominis na literatura trovadoresca) de Carlos Paulo Martínez Pereiro

Complementary Pallares Méndez, Mª Carmen (2003). A vida das mulleres na Galicia medieval 1100-1500. Santiago: Universidade de Santiago de Compostela
Massini-Cagliari, Gladis (2007). Cancioneiros Medievais Galego-Portugueses. Fontes, ediçoes e estrutura. Sao Paulo: martins Fontes Editora
Pérez Priego, Miguel Ángel (1997). La edición de textos. Madrid: Síntesis
VV.AA (1990). Las mujeres medievales y su ámbito jurídico. Actas de las II Jornadas de investigación interdisciplinaria. Madrid: Universidad Autónoma


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.