Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender a determinación histórica e cultural na produción literaria galega do século XIX.
|
AC1 AC2 AC4 AC10
|
BC2 BC5
|
CC1 CC6 CC8
|
Saber utilizar modelos teóricos e hermenéuticos aptos para a análise desta materia. |
AC2 AC5 AC9 AC12
|
BC1 BC6 BC9
|
CC1 CC6 CC8
|
Saber aplicar métodos e achegas dos estudos literarios e culturais. |
AC4 AC6 AC8 AC9 AC10
|
BC5 BC9
|
CC1 CC3 CC4 CC8
|
Dar conta da interrelación literatura-situación e contexto social no período e autores/as estudados/as. |
AC2 AC4 AC5 AC7
|
BC1 BC3 BC5
|
CC3 CC5 CC7
|
Ser quen de realizar achegas creativas e orixinais no estudo da produción literaria galega do século XIX, como modo de se introducir nas tarefas de investigación.
|
AC9 AC11 AC13
|
BC4 BC5 BC7 BC8 BC9
|
CC3 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A construción histórica da meta-Rosalía
|
.1. A consideración crítica de Rosalía de Castro en vida e post-mortem |
2. Confluencias e diverxencias dos clásicos.
|
Rosalía de Castro
Eduardo Pondal
Curros Enríquez
Relacións entre contemporáneos |
A utilización do verso como formato plurixenérico: textos significativos |
O afán socializador de Lamas Carvajal |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
|
2 |
12 |
14 |
Workbook |
|
6 |
18 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
|
6 |
12 |
18 |
Document analysis |
|
6 |
12 |
18 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
Presentación oral individual por parte de cada alumno e de cada alumna dun asunto relacionado cos contidos da materia e decidido entre a profesora e o/a estudante. |
Workbook |
Lectura obrigada dos textos literarios e dos textos críticos que a profesora indique na aula. |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións a profesora explicará os eixos fundamentais de tipo estético, literario e histórico das liñas de investigación propostas. |
Document analysis |
Lectura e comentario de textos críticos, historiográficos, xornalísticos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Document analysis |
Oral presentation |
|
Description |
A profesora orientará aos e ás estudantes na preparación das presentacións orais e na metodoloxía de análise das fontes de información.
A orientación farase de forma individualizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
|
A profesora porá a disposición do alumnado os materiais obxecto de análise. O alumnado deberá ler e analizar estes materiais e participar na exposición das súas conclusións na aula. |
30 |
Oral presentation |
|
O/a estudante exporá na aula, durante un mínimo de 20 minutos e un máximo de 1 hora, as súas conclusións sobre un asunto que escollerá de entre os tratados na materia. A exposición será necesariamente oral, aínda que poderá ser completada coa utilización de material audiovisual de apoio. |
30 |
Workbook |
|
As lecturas obrigatorias deben realizarse para poder participar de forma efectiva no seminario e levar a cabo a presentación oral. A porcentaxe de avaliación de cada unha destas metodoloxías inclúe a correspondente á realización das lecturas. |
40 |
|
Assessment comments |
Terá a cualificación de "non presentado" quen non realice a presentación oral ou quen non asista e participe cando menos no 50% das sesións presenciais.
O/a estudante que solicite e obteña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación, entre elas a substitución da avaliación da actividade realizada na aula pola entrega da actividade por escrito ou pola realización dunha proba oral, nunha data que se establecerá tendo en conta a disponibilidade do/a estudante.
|
Sources of information |
Basic
|
Hermida, Carme (1992). A reivindicación da lingua galega no rexurdimento (1840-1891). Consello da Cultura Galega, Santiago de Compostela
VV. AA. ( 1996 ). Historia da Literatura Galega . Vigo, AS-PG/A Nosa Terra
Carballo Calero, Ricardo (1981). Historia da literatura galega contemporánea. Galaxia, Vigo
Murguía, Manuel M. (1975 [1886]). Los Precursores. La Voz de Galicia
García Negro, María Pilar (2010). O clamor da rebeldía. Rosalía de Castro: ensaio e feminismo. Santiago de Compostela, Sotelo Blanco
Rodríguez, Francisco (2011). Rosalía de Castro, estranxeira na súa patria. A Coruña, AS-PG |
OBRAS DE LECTURA OBRIGADA:
Castro, Rosalía de: Cantares gallegos, en Poesías. Ediciós do Patronato, 1992. [GP/324]
Castro, Rosalía de: Follas Novas, en Poesías. Ediciós do Patronato, 1992. [GP/324]
Curros Enríquez, Manuel: Aires da miña terra, en López Varela, L. (ed.): A poesía galega completa de Manuel Curros Enríquez. A Coruña: Deputación da Coruña, 1997. [L7A-540 (I) 1]
Curros Enríquez, Manuel: O Divino Sainete, en López Varela, L. (ed.): A poesía galega completa de Manuel Curros Enríquez. A Coruña: Deputación da Coruña, 1997.
[L7A-540 (I) 1]
Lamas Carvajal, Valentín: Saudades Gallegas, en García Negro, Mª P. (ed.): Poesía galega completa. Sada: Ediciós do Castro, 1998. [ L7At-LAMAS-poes ]
Pondal, Eduardo: Poesía galega completa [ed. de M. Ferreiro], Santiago de Compostela:Sotelo Blanco, 2002. [L7At-PONDAL-poe 1 (I), (II), (III)]
|
Complementary
|
Rodríguez, Francisco (1996 [1973]). A evolución ideolóxica de Curros Enríquez. Vigo, A Nosa Terra
Rodríguez, Francisco (1988). Análise sociolóxica da obra de Rosalía de Castro. Vigo: AS-PG
García Negro, María Pilar ( 2013 ). Cantares gallegos, hoxe. Para unha lectura actualizada de Rosalía de Castro . Santiago de Compostela, Alvarellos
Pardo Bazán, Emilia (1984 [1888]). De mi tierra. Xerais, Vigo
Rodríguez, Francisco (1990). Literatura galega contemporánea. Problemas de método e interpretación. Edicións do Cumio,Vilaboa-Pontevedra
Hermida, Carme (1992). Os precursores da normalización. Xerais, Vigo |
A profesora fornecerá material complementar e información sobre outros recursos relativos a esta materia ao longo das sesión do Mestrado. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para calquera dúbida, poden pórse en contacto coa profesora, persoalmente en horario de atención ao alumnado, ou concertando cita previa no enderezo electrónico: gnegro@udc.es.
. |
|