Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
AC1
|
|
|
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
AC4
|
|
|
Aplicar as técnicas de análise cultural respeitando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
AC10
|
|
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
|
BC1
|
|
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
|
BC7
|
|
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
BC9
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC8
|
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
AC2
|
|
|
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AC3
|
|
|
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
AC6
|
|
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
AC8
|
|
|
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
AC9
|
|
|
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
AC12
|
|
|
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AC13
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. As relações plástico-escriturais na literatura. |
1.1. Introdução.
1.2. Principais protagonistas, obras, tendências e períodos.
|
2. As relações plástico-escriturais no Modernismo. |
2.1. Mário de Andrade e a interseção das diversas linguagens artísticas. |
3. As relações plástico-escriturais no (Neo)Concretismo. |
3.1. Ferreira Gullar: visualidade e crítica artística.
3.2. Carlos Drummond de Andrade: poesia crítico-ecfrástica. |
4. As relações plástico-escriturais nas últimas décadas. |
4.1. Clarice Lispector: pintura e narrativa ficcional.
4.2. Arnaldo Antunes: poesia visual, gestual e performativa.
4.3. Nuno Ramos: uma escrita (inter)artística e de caráter compósito. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
6 |
9 |
15 |
Workshop |
|
10 |
15 |
25 |
Workbook |
|
1 |
20 |
21 |
Supervised projects |
|
1 |
7 |
8 |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
|
1 |
2 |
3 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. |
Workshop |
Nestas sesións, o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, así como das destrezas e das estratexias relacionadas cos obxectivos e contidos da materia.
Entre estas actividades poderán contemplarse, alén doutras, a análise de fontes documentais, os comentarios de textos, a resolución de problemas, as prácticas a través de TIC, probas de varia tipoloxía e estudos de casos. |
Workbook |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso. |
Supervised projects |
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido polo profesor, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigatoria. |
Introductory activities |
Proba para determinar os coñecementos previos, así como os intereses e as motivacións iniciais dos estudantes |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Para alén da atención individualizada nas sesións presenciais de diferente tipo, durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos.
O alumnado con dispensa académica deberá entrar en contacto co profesor ao inicio do curso para fixar as actividades e traballos substitutivos da asistencia académica que necesariamente deberá realizar. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Avaliación dos texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada. |
15 |
Workshop |
|
Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. |
25 |
Workbook |
|
Avaliación da lectura das obras realizada polo/a alumno/a ao longo do curso. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
|
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. |
40 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha
cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, na proba
mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os
restantes elementos avaliables/instrumentos de avaliación. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado. O
alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas
probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías,
deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico. O alumnado que non se presente ou suspenda na primeira convocatoria deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios, seguindo as mesmas pautas indicadas. A
cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o alumno/a non
asistir á proba mixta e/ou cando tiver entregado un número das
actividades contempladas inferior ao 50%
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|