Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
AM1
|
|
|
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
AM4
|
|
|
Aplicar as técnicas de análise cultural respeitando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
AM10
|
|
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
|
BM1
|
|
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
|
BM7
|
|
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
BM9
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
AM2
|
|
|
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM3
|
|
|
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
AM6
|
|
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
AM8
|
|
|
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
AM9
|
|
|
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
AM12
|
|
|
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM13
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As relações plástico-escriturais na literatura. |
1.1. Introdução.
1.2. Principais protagonistas, obras, tendências e períodos.
|
2. As relações plástico-escriturais no Modernismo. |
2.1. Mário de Andrade e a interseção das diversas linguagens artísticas. |
3. As relações plástico-escriturais no (Neo)Concretismo. |
3.1. Ferreira Gullar: visualidade e crítica artística.
3.2. Carlos Drummond de Andrade: poesia crítico-ecfrástica. |
4. As relações plástico-escriturais nas últimas décadas. |
4.1. Clarice Lispector: pintura e narrativa ficcional.
4.2. Arnaldo Antunes: poesia visual, gestual e performativa.
4.3. Nuno Ramos: uma escrita (inter)artística e de caráter compósito. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
6 |
9 |
15 |
Obradoiro |
|
10 |
15 |
25 |
Lecturas |
|
1 |
20 |
21 |
Traballos tutelados |
|
1 |
7 |
8 |
Actividades iniciais |
|
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
|
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. |
Obradoiro |
Nestas sesións, o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, así como das destrezas e das estratexias relacionadas cos obxectivos e contidos da materia.
Entre estas actividades poderán contemplarse, alén doutras, a análise de fontes documentais, os comentarios de textos, a resolución de problemas, as prácticas a través de TIC, probas de varia tipoloxía e estudos de casos. |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido polo profesor, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigatoria. |
Actividades iniciais |
Proba para determinar os coñecementos previos, así como os intereses e as motivacións iniciais dos estudantes |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para alén da atención individualizada nas sesións presenciais de diferente tipo, durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos.
O alumnado con dispensa académica deberá entrar en contacto co profesor ao inicio do curso para fixar as actividades e traballos substitutivos da asistencia académica que necesariamente deberá realizar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
|
Avaliación dos texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada. |
15 |
Obradoiro |
|
Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. |
25 |
Lecturas |
|
Avaliación da lectura das obras realizada polo/a alumno/a ao longo do curso. |
20 |
Proba mixta |
|
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha
cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, na proba
mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os
restantes elementos avaliables/instrumentos de avaliación. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado. O
alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas
probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías,
deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico. O alumnado que non se presente ou suspenda na primeira convocatoria deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios, seguindo as mesmas pautas indicadas. A
cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o alumno/a non
asistir á proba mixta e/ou cando tiver entregado un número das
actividades contempladas inferior ao 50%
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|