Identifying Data 2015/16
Subject (*) Traballo Fin de Mestrado Code 613484035
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Filoloxía Inglesa
Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
E-mail
Lecturers
Cabarcos Traseira, Maria Jesus
Fernandez Perez-Sanjulian, Carme
Lopez Fernandez, Maria Teresa
Martinez Pereiro, Carlos Paulo
Nuñez Puente, Carolina
Rodriguez Gonzalez, Olivia
Simal Gonzalez, Begoña
Tato Fontaiña, Laura
Tato Garcia, Cleofe
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Vallin Blanco, Gema
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
Yagüe Lopez, Pilar
E-mail
maria.jesus.cabarcos@udc.es
carme.fernandez.perez-sanjulian@udc.es
t.lopez@udc.es
carlos.pereiro@udc.es
c.nunez@udc.es
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
begona.simal@udc.es
laura.tato@udc.es
cleofe.tato@udc.es
eva.valcarcel@udc.es
g.vallin@udc.es
carlos.vizcaino@udc.es
pilar.yague.lopez@udc.es
Web http://www.udc.es/filo/
General description O traballo fin de mestrado culmina a aprendizaxe no ámbito da investigación; o estudante, aplicando os saberes, ferramentas e destrezas adquiridas nas materias cursadas, dará proba da súa capacidade para a investigación. O traballo será realizado de forma individual polo estudante baixo a supervisión dun profesor titor o de dous, que levarán a cabo a tutela coordinadamente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A7 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A11 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
B9 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. AC1
AC2
AC6
AC7
AC8
AC11
AC13
BC7
BC9
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
BC1
BC4
BC5
BC6
BC8
CC1
CC3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC4
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
O profesorado do mestrado ofertará diversas liñas de investigación, de entre as que os alumnos poden elixir. Un profesor só pode tutelar como máximo a tres estudantes, de maneira que, de solicitar catro ou máis alumnos un mesmo titor, procederase á escolla atendendo ao expediente e currículum dos estudantes. O alumno, de acordo co titor, poderá precisar a liña de investigación enfocando a súa pescuda cara un ámbito temático, xénero, autor, aspecto...

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 0 130 130
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O alumno traballará autonomamente, mais sempre baixo a tutela do seu titor, quen orientará e dirixirá a súa investigación; o estudante, xa que logo, ha de manter de maneira regular contacto co seu titor, a quen corresponde dar e prace para que o traballo poida ser defendido públicamente.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O estudante acudirá ao despacho do profesor tantas veces como precise ou cando sea requerido polo titor, pois este é quen supervisa o avance do traballo, comentando e corrixindo tanto os aspectos formais (desde a expresión ata a organización) como os referidos os contidos e á metodoloxía; a el corresponde, en definitiva, a responsabilidade de dar o visto e prace para inscripción e a presentación do traballo fin de mestrado.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Dentro das liñas de investigación que se oferten, o alumno poderá escoller aquela que máis lle interese, o cal o ligará tamén a un determinado titor.
Xa que o estudante se esta a iniciar na investigación é fundamental o labor titorial do profesor, quen deberá orientar o alumno nas distitnas fases de elaboración do traballo fin de mestrado, desde o plantexamento do proxecto inicial ata a súa conformación final, proporcionándolle a axuda que precisar en cada momento.
100
 
Assessment comments

O traballo fin de mestrado só pode ser presentado públicamente se o estudante supera todas as materias do mestrado. Presentarase, nun acto público, diante dun tribunal que estará composto por tres membros.

O estudante ha de axustarse as pautas que se estabelezan para a presentación do traballo fin de mestrado, tanto no que toca á presentación escrita (estructura, extensión, formato...) como a súa defensa pública; detallaranse estas indicacións coa suficiente antelación.


Sources of information
Basic

Será o titor quen facilite ao estudante a bibliografía pertinente.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.