Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística. |
A2 |
E02. Coñecemento dos principais recursos e ferramentas de investigación lingüística. |
A3 |
E03. Capacidade de reflexionar sobre os factores que condicionan a aprendizaxe e a adquisición do inglés como lingua estranxeira. |
A4 |
E04. Coñecemento dos estudos de cognición e procesamento dentro da investigación na lingüística inglesa. |
A5 |
E05. Coñecemento dos estudos do inglés con fins específicos e as súas aplicaciónns a outras disciplinas. |
A6 |
E06. Coñecemento dos estudos de variación e cambio lingüístico no ámbito anglófono. |
A7 |
E07. Capacidade para analizar distintos tipos de discursos e xéneros discursivos orais e/ou escritos en lingua inglesa. |
A8 |
E08. Coñecemento do papel do inglés nos distintos medios de comunicación. |
A10 |
E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono |
A15 |
E15. Coñecer entornas laborais e profesionais onde o inglés ocupa un lugar relevante como medio e vehículo de expresión. |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo. |
B6 |
CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo |
B7 |
CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses |
B8 |
CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses. |
B9 |
CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral. |
B10 |
CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses |
B11 |
CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias. |
B12 |
CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa. |
B13 |
CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses. |
B14 |
CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses |
B15 |
CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolvemento das catro destrezas, con especial atención ás destrezas relacionadas coas presentacións orais. |
AI1 AI5 AI6 AI8 AI15
|
BI2 BI4 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
|
Utilización de recursos bibliográficos, incluíndo o acceso por Internet. |
AI4 AI10
|
BI8 BI9 BI13 BI14
|
|
Xestión do tempo de traballo e a organización dos recursos dispoñibles, establecendo prioridades, e identificando e corrixendo erros. |
AI7 AI10
|
BI3 BI10 BI13 BI14 BI15
|
|
Potenciación da capacidade para traballar en contornas cooperativas, pluridisciplinares e plurilingües. |
AI2 AI3
|
BI1 BI3 BI5 BI11 BI12 BI14
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Applied Linguistics and the teaching of English.
Descrición:
Introdución ao curso. Prestarase atención a definicións de conceptos craves, e farase un breve repaso das principais disciplinas que se poden encadrar dentro da mesma. |
1.1. Introduction. Second language learning and acquisition: definitions
1.2. Historical review of the study of second language acquisition.
Theories: Behaviorism, Universal Grammar (Innatism, Nativism), Krashen and the Monitoring Hypothesis, Input and Interaction, Social models, Cognitivism, Competence, Performance and Communicative Competence, Interlanguage, Language Transfer.
Practice: Second Language Teaching and Learning: Error Analysis, Stages in Second Language Acquisition; Proficiency. |
2. Current issues in the teaching of English as a Foreign Language.
Descrición
Esta unidade servirá para familiarizar ao alumnado sobre as últimas tendencias no ensino do inglés con especial referencia á aproximación comunicativa. A continuación, presentaranse as achegas máis importantes do Marco Común Europeo con especial énfase nos distintos descriptores de referencia para cada unha das destrezas. Presentarase o Portfolio Europeo das Linguas. |
2.1. New tendencies and approaches to the teaching of English.
2.1.1. The task-based and the Communicative Approach.
2.1.2. Content-based teaching (CLIL)
2.2. The Common European Framework for the teaching and learning of languages.
2.3. The European Language Portfolio (PEL) |
3. Conducting research in Second Language Acquisition and Teaching.
Descrición
Daranse pautas para realizar investigación de carácter empírico no campo da adquisición e aprendizaxe do inglés. Enfoque especial no uso de bibliografía especializada, instrumentos de investigación e análise de datos. |
4.1. Introduction.
4.2. Planning a project.
4.3. Research instruments: diaries, questionnaires, interviews, attitude scales, observation, surveys, etc.
4.4. Possible structure and organisation of a language learning project.
4.5. Practical task. The preliminary design of a research project.
4.6. Suggestions for further reading |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A7 A10 B12 B14 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B6 B8 B10 B11 B13 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A6 B9 B14 B15 |
1 |
10 |
11 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A15 B1 B2 B3 B7 B10 |
0 |
22 |
22 |
Seminario |
A4 A5 A8 B4 B5 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Esixirase a lectura de artigos e capítulos que traten dos temas do curso. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os alumnos terán que realizar actividades en clase, en parellas e en grupos. |
Presentación oral |
Os alumnos presentarán nuns 10 minutos os resultados do seu proxecto de investigación. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Os alumnos realizarán un traballo de investigación dunhas 12 páxinas. Explicarase este traballo con máis detalle en clase. |
Seminario |
Interacción cos compañeiros e co profesor para a realización de tarefas na aula. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O seminario consiste en intercambio de coñecementos adquiridos durante a investigación individual ou en grupo na aula.
O foro virtual consiste na investigación e intercambio de opinións de forma virtual.
O proxecto de investigación acerca da adquisición e ensino do inglés realizarase durante o curso de forma individual ou en grupo.
A presentación oral levará a cabo en clase e consiste en presentar os resultados da lectura e do estudo individual ou en grupo realizado polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A4 A5 A8 B4 B5 |
Traballos durante o curso, baseadas nas sesións maxistráis e a leitura propia. |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B6 B8 B10 B11 B13 |
Participación nas actividades de clase |
10 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A6 B9 B14 B15 |
Presentación oral na aula, baseada no traballo de investigación e/ou leitura. |
20 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A15 B1 B2 B3 B7 B10 |
Realización dun traballo de investigación dunhas 20 páxinas de duración. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Palacios Martínez, Ignacio M., Rosa Alonso, Mario Cal, Paula López Rúa e José Ramón Varela (2007). Diccionario de enseñanza y aprendizaje de lenguas. En Clave, Madrid
Lightbown, Patsy M. e Spada, Nina (1993). How Languages are Learned. Oxford University Press, Oxford
Harmer, Jeremy (1994). How to Teach English. Longman, Harlow
Ellis, Rod (2004). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford |
|
Bibliografía complementaria
|
Fernández Pérez, Milagros (ed.), (1996). Avances en Lingüística Aplicada. Servizo de Publicacións da Universidade, Santiago
Stern, H. (1983). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford University Press, Oxford
Vez Jeremías, José Manuel (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Ariel, Barcelona
Skehan, Peter (1989). Individual Differences in Second Language Acquisition. Edward Arnold, Londres
Salaberri, Sagrario (1999). Lingüística Aplicada a la enseñanza de lenguas extranjeras. Servicio de Publicaciones de la Universidad, Almería
Brown, H. Douglas (1994). Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall Regents, Englewood Cliffs, N. J
Muñoz, Carme (ed.), (2000). Segundas lenguas. Adquisición en el aula. Ariel, Barcelona |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|