Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A9 |
Capacidade para xestionar os recursos lingüísticos e a información lingüística para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.) |
A10 |
Capacidade no manexo das diferentes tecnoloxías lingüísticas que conforman a actual sociedade do coñecemento: dicionarios electrónicos, correctores e tradutores automáticos, e sistemas de aprendizaxe de lingua asistida por ordenador. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos. |
B7 |
Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar. |
B8 |
Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora. |
B10 |
Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster. |
C5 |
Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asunción, como profesional e como cidadán/a, da importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Conocer la estructura interna de una red de comunicaciones, considerando Internet como un caso práctico de especial relevancia |
AR9
|
BR1 BR2 BR3 BR8
|
CC5 CC6 CC7 CC8
|
Comprender en qué consiste la recuperación de información, cuál es su problemática específica, qué tipo de técnicas y modelos se utilizan para resolverla, y cómo se evalúa el rendimiento de un sistema diseñado para intentar resolver esta tarea |
AR9
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR8 BR10
|
CC5 CC6 CC7 CC8
|
Considerar posibles técnicas de integración de las características morfológicas y sintácticas de los idiomas, como método de mejora de los buscadores actuales. |
AR9 AR10
|
BR2 BR4 BR6 BR10
|
CC6 CC7 CC8
|
Buscar información en el dominio de toda la web |
AR9
|
BR3 BR8 BR10
|
CC6 CC7
|
Reformular una búsqueda en la web para mejorar los resultados |
AR9
|
BR3 BR5 BR8 BR10
|
CC6 CC7
|
Buscar información no textual en la web |
AR9
|
BR5 BR8 BR10
|
CC5 CC8
|
Sintetizar todos los conceptos estudiados en ideas concretas que permitan abordar tareas de perfeccionamiento de un sistema de recuperación de información particular, adaptándolo a la problemática específica de un determinado organismo o empresa. |
AR9 AR10
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR7 BR10
|
CC5 CC6 CC8
|
Considerar otro tipo de procesos de nivel superior a la recuperación de información, como pueden ser las tareas de extracción de información o búsqueda de respuestas. |
AR9 AR10
|
BR1 BR2 BR4 BR5 BR8 BR10
|
CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución a internet |
¿Que é internet?
O fluxo de información en internet
Protocolos
Direccións |
Arquitectura de información en sitios web |
URL
HTML e estándares web
Protocolo http
Navegadores
Web vs. Internet
Tipos de sitios web.
|
Principios de Recuperación de Información |
Conceptos básicos
Medidas de rendimento
Modelos de Recuperación de Información
Modelos de Recuperación de Información para a web |
Busca de información na web |
Conceptos básicos.
Motores de busca: funcionamento e tipos.
Elementos dunha consulta: términos e operadores.
Limitacións das buscas.
Como mellorar os resultados.
Buscadores temáticos
|
Integración do coñecemento lingüístico nas tarefas de recuperación de información |
Variación lingüística: conceptos xerais
Tratamento da variación lingüística
Introdución á Minaría de Textos |
Busca no textual |
Mecanismos de compartición de arquivos.
Licenzas de uso e distribución de software e contidos.
Buscas multimedia: imaxes, audio e vídeo.
Navegación cartográfica: mapas e rutas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Short answer questions |
A9 B1 B7 B8 B10 |
2 |
4 |
6 |
Directed discussion |
B6 C5 C6 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
Supervised projects |
A10 B2 B3 B4 B5 C7 |
5 |
15 |
20 |
Oral presentation |
B4 |
1 |
3 |
4 |
Problem solving |
B2 B3 B4 B5 B8 |
5 |
5 |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Short answer questions |
Prueba escrita con problemas de similar dificultad a los planteados durante el curso. |
Directed discussion |
Se valorará la capacidad de adquisición de conocimientos del alumno, así como su capacidad de síntesis y exposición. |
Supervised projects |
El enunciado será lo suficientemente abierto como para que el alumno pueda explorar diferentes soluciones alternativas, y proponer ampliaciones y mejoras, contando en todo momento con el asesoramiento y supervisión del profesor. |
Oral presentation |
Exposición oral de un tema. |
Problem solving |
Se realizarán como complemento de todas las demás actividades, en algunos casos de forma autónoma por parte del alumno y en otras ocasiones dirigidas por el profesor. |
Guest lecture / keynote speech |
La técnica que mejor se adapta a la impartición de los contenidos teóricos en nuestro contexto está constituida por las clases magistrales. En ellas, haremos un uso intensivo de la pizarra y de las transparencias, de modo que el ritmo de exposición de conceptos por parte del profesor y el de asimilación de los mismos por parte del alumno sean lo más acordes posible. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Supervised projects |
Oral presentation |
|
Description |
El desarrollo de las clases se realizará atendiendo al progreso de los alumnos en las capacidades de comprensión y asimilación de los contenidos impartidos, compaginando el avance general de la clase con una atención específica a aquellos alumnos que presenten mayores dificultades en la tarea del aprendizaje y con un apoyo adicional a aquellos otros que presenten mayor desenvoltura y deseen ampliar conocimientos.
Dado el carácter personalizado de las tutorías, éstas no deben dedicarse a extender los contenidos con nuevos conceptos, sino a aclarar los conceptos ya expuestos. El profesor debe además utilizarlas como una interacción que le permita extraer conclusiones respecto al grado de asimilación de la materia por parte de los alumnos.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 |
Participación nas aulas e outras actividades de avaliación |
10 |
Supervised projects |
A10 B2 B3 B4 B5 C7 |
Traballos (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Short answer questions |
A9 B1 B7 B8 B10 |
Exercicio escrito (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Problem solving |
B2 B3 B4 B5 B8 |
Exercicios e actividades propostas |
10 |
|
Assessment comments |
No caso da proba escrita, o criterio fundamental de avaliación será a demostración por parte do alumno do seu dominio dos contidos teóricos da materia.
No caso das demais sesións, os criterios de avaliación serán o cumprimento dos requisitos e obxectivos formulados nos enunciados dos exercicios, o grao de asimilación das técnicas vistas nas sesións teóricas, a claridade das explicacións do alumno á hora de presentar a solución proposta, e a responsabilidade no uso axeitado dos recursos dispoñibles no laboratorio.
No caso dos traballos tutelados, os criterios de avaliación serán similares.
Recordar de novo que é imprescindible realizar e aprobar tanto o exame coma o traballo tutelado para aprobar a materia. A non presentación do exame ou do traballo práctico conlevará a cualificación de non presentado.
Os alumnos matriculados a tempo parcial que solicitasen e obtido dispensa académica poderán entregar as actividades avaliables nas condicións e prazos específicos que se establecerán para tal efecto e se comunicará ao alumnado afectado a principio de curso. Calquera situación especial do alumno deberá ser comunicada ao profesorado a principio de curso, quen a analizará e poderá proceder ás adaptacións dos mecanismos de avaliación que considere oportunas.
Aos alumnos que obteñan cualificación de suspenso ou non presentado na primeira oportunidade manteráselles a cualificación da proba escrita e do traballo tutelado para a segunda oportunidade; tendo a opción de realizar de novo a proba e/ou o traballo para mellorar a nota. Os alumnos que aproben a materia na primeira oportunidade (xuño) non poderán repetir o exame nin reentregar traballos para mellorar a súa cualificación.
|
Sources of information |
Basic
|
Martos Rubio, Ana (2006). Aprende a buscar en Internet. Edición 2006. Anaya Multimedia, Madrid
Gralla, Preston (2007). Cómo funciona Internet. Anaya Multimedia, Madrid
Calishain, Tara; Dornfest, Rael (2005). Google. Los mejores trucos (2ª edición). Anaya Multimedia, Madrid
Abaurrea Velarde, Jorge (2012). Internet. Edición 2013. Anaya Multimedia, Madrid
Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan, y Hinrich Schütze (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press, Cambridge
W. Bruce Croft, Donald Metzler y Trevor Strohman (2009). Search Engines: Information Retrieval in Practice. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, USA |
|
Complementary
|
Martos, Ana (2001). Herramientas de búsqueda en Internet. Prentice Hall, Madrid
Carballar Falcón, José A. (2005). Internet: Libro del navegante (4º ed). Ra-ma, Madrid
Peña Pérez, Rosario (2004). Internet: nuevo curso de iniciación (5º ed). Inforbooks, Barcelona
Ricardo Baeza-Yates y Berthier Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval: The Concepts and Technology behind Search (2nd Edition). Addison-Wesley Professional and ACM Press, Harlow (England)
Tramullas Saz, Jesús (2001). Recuperación de información en Internet. Ra-ma, Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|