Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a literatura do Século de Ouro, especialmente a poesía e o teatro |
A7
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2 A3 A11 A15 A16
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A1 A5 A15 A16 A17
|
B7
|
C1
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Buscar e conseguir, de forma autónoma información científica sobre a literatura e cultura española áurea. |
A14 A15
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C3 C4
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6 B7
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico |
|
B7
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Introducción aos séculos XVI y XVII
|
1. Contexto sociohistórico
2. Contexto literario |
2. A poesía nos séculos XVI y XVII |
1. Xéneros, metros e autores
|
3. O teatro nos séculos XVI y XVII |
1. Coordenadas da Comedia Nueva
2. Fórmula da Comedia Nueva
3. Xéneros
4. Autores e obras máis representativos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A7 A16 A17 B5 |
2 |
25 |
27 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A5 A11 A14 A15 A17 B1 B2 B5 B6 B9 B10 C1 C3 C4 |
14 |
28 |
42 |
Proba mixta |
A2 A7 B6 C1 C4 |
2 |
22 |
24 |
Sesión maxistral |
A2 A3 B3 B7 |
21 |
0 |
21 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 A14 A15 A16 B1 B5 B6 B7 C3 |
2 |
30 |
32 |
Actividades iniciais |
B1 B7 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
O estudante terá que realizar ao longo do cuadrimestre as lecturas relactivas ás fontes primarias e segundarias da materia. A lectura das obras deberá estar finalizada con antelación ao momento no que comece a súa explicación nas aulas de aprendizaxe colablrativo. As lecturas deberán facerse nas edicións recomendades na bibliografía. Proporcionarase ao estudante unha selección de textos de bibliografía segundaria para a contextualización dos temas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Ao non existir na nomencaltura da guía a correspondente á disciplina filolóxica de comentario de texto literario, adoptase esta denominación. Semanalmente haberá unha sesión interactiva na que se realizarán actividades relativas á aplicación metodolóxica do comentario de texto literario aplicado aos textos obxectos da materia. Para realizar esta actividade, o estudante deberá ter traballado previamente o texto proposto para a análise de xeito a poner en común os resultados do seu traballo. |
Proba mixta |
Na data oficial marcada polo Centro, o estudante realizará unha proba na que desmostrará os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Sesión maxistral |
Haberá unha sesión maxistral por semana de noventa minutos de duración. LA responsabilidade desta sesión recae sobre a profesora. Os obxectivos das sesións serán a exposición dos rasgos máis salientables para os periodos literarios abordados dos xenéros e autores estudados. |
Traballos tutelados |
O alumno deberá realizar ao longo do cuadrimestre un traballo tutelado sobre algún dos temas da materia |
Actividades iniciais |
No primeiro día de aulas os estudantes realizarán individualmente un comentario de texto literario por escrito co fin de determinar o nível xeral e adecuar así a impartición da materia cara a obxectivos de mellora e progreso. Nesta mesma sesión, darase conta das ferramentas metodlóxicas introductorias á materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Ao longo do cuadrimestre fixaranse as sesións de titorías con cada un dos estudantes para supervisar os traballos en curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 A14 A15 A16 B1 B5 B6 B7 C3 |
Será preciso a realización dun traballo tutelado escrito sobre un dos temas da materia.
As datas de entrega serán inapelables. |
40 |
Lecturas |
A2 A7 A16 A17 B5 |
Realizaranse probas de lectura no día en que se comence a impartir o tema ao que corresponde a lectura prevista. |
10 |
Proba mixta |
A2 A7 B6 C1 C4 |
Consistirá nunha proba teórica e práctica que medirá o aproveitamento da materia por parte do estudante. Os criterios de avaliación serán: adecuación da resposta á pregunta formulada, estrutiuración do discurso, corrección léxica, ortográfica e gramatical.
Para superar a materia, a calificación mínima desta proba deberá ser de 4 puntos sobre 10. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Realizaránse controis de lectura, pois a súa realización é
imprescindible para a adquisición dos contenidos teóricos e prácticos, así como para as aplicación metodolóxicas da materia. O plaxio da totalidade ou de
parte de traballos alleos, especialmente dos que figuran en internet, conlevará
a cualificación de 0 Aqueles alumnos que non superen a materia na convocatoria
de xaneiro, terán que reelaborar na segunda oportunidade de xullo as
actividades cuxos resultados teñan sido insatisfactorios. Manteranse as calificacións
das actividades non reelaboradas. As porcentaxes das lecturas seguirán a ser
as arriba indicadas. Os alumnos que non teñan realizado o traballo ou non
se teñan presentado á proba mixta en xaneiro, presentaranse na segunda
oportunidade de xullo consonte ao mesmo sistema de avaliación. Para aprobar a materia será preciso ter, como mínimo, un 4 na proba mixta. Serán calificados en xaneiro
con Non Presentado (N.P.) aqueles estudantes que non se presenten á proba
mixta. O alumnos aos que se lles teña
concedida a dispensa académica terán que realizar as mesmas actividades que o
restante dos da aula (, xa que non se reserva ningunha porcentaxe da avaliación á asistencia e
participación na aula.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lecturas obrigatorias Garcilaso de la Vega, Obras completas con comentario, E. Rivers ed., Madrid. Castalia, 2001/Obra poética y textos en prosa, ed. B. Morros, Barcelona, Crítica, 1995. Góngora, Luis de, Fábula de Polifemo y Galatea, ed. de Jesús Ponce Cárdenas, Madrid, Cátedra, 2010 / Fábula de Polifemo y Galatea y selección de poemas incluida en el t. II de la ed. de Dámaso Alonso Góngora y el Polifemo, (Gredos) / Antología poética, ed. de A. Carreira (Castalia Didáctica), Poesía selecta, ed. A. Pérez Lasheras y J. M. Micó (Taurus). Calderón de la Barca, Pedro, La vida es sueño, ed. J, Ruano de la Haza, Madrid, Castalia, 1994/ E. Rodríguez, Madrid, Espasa-Calpe, 2000. Lope de Vega, La dama boba, ed. D. Marín, Madrid, Castalia, 2000; Las bizarrías de Belisa, ed. E. García, Madrid, Cátedra, 2004. |
Bibliografía complementaria
|
(). . |
Historias da literatura española: Alberich, J. et alii, Historia de la literatura española, Madrid, Cátedra, 1990. Alborg, J.L., Historia de la literatura española, Madrid, Gredos, 1966-1999. Canavaggio, J., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994-1995. Díez Borque, J.M., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980. García de la Concha, V., Historia de la literatura española, Madrid, Espasa-Calpe, 1995-1998. Jones, R.O., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1977. Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Las épocas de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1997. Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española, Tanfalla, Cénlit, 1980-2000. Rodríguez Cacho, L., Manual de historia de literatura española, Madrid, Castalia, 2009. Herramientas para el análisis literario: Azaustre Galiana, A. y J. Casas Rigall, Manual de retórica española, Barcelona, Ariel, 1997. García Barrientos, J.L., Como se comenta una obra de teatro, Madrid, Síntesis, 2001. Jauralde Pou, P., E. Varela Merino y P. Moíño Sánchez, Manual de métrica española, Madrid, Castalia, 2005. Luján Atienza, A., Como se comenta un poema, Madrid, Síntesis, 1999. Navarro Durán, R., La mirada al texto. El comentario de textos literarios, Barcelona, Ariel, 1995. Quilis, A., Métrica española, Barcelona, Ariel, 1994. Pujante, D., Manual de retórica, Madrid, Castalia, 2003. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ao estudante a asistencia ás aulas e a súa participación para poder preparar a materia de xeito progresivo. É fundamental comezar coa lectura das obras o antes posible para poder acadar o maior aproveitamento posible tanto nas sesións expositivas como nas interactivas. Lémbrase que para superar a materia é imprescindible o uso correcto do idioma tanto oral como escrito: ortografía, puntuación, corrección sintáctica e gramatical. |
|