Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A historia da lingua |
1.1. Os estudos diacrónicos.
1.2. Orixe, evolución e metodoloxía do historicismo lingüístico |
2. O castelán lingua románica |
2.1. Orixes históricas da lingua española.
2.2. O castelán entre as linguas románicas |
3. Períodos na historia da lingua española |
3.1. O español medieval
3.2. O español clásico. Os Séculos de Ouro
3.3. O español moderno. Séculos XVIII y XIX
3.4. O español contemporáneo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 |
0 |
35 |
35 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 |
20 |
20 |
40 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 |
0 |
6 |
6 |
Portafolios do alumno |
A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
4 |
42 |
46 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A9 A11 A15 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
18 |
0 |
18 |
Proba mixta |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
O alumno realizará, fora da aula, unha serie de lecturas de textos básicos que o profesor lle indicará. |
Sesión maxistral |
O profesor presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade; impartiranse nas sesións xerais de carácter expositivo. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O alumno asistirá a unha serie de sesións científicas que o profesor lle indicará. |
Portafolios do alumno |
O alumno deberá realizar ao longo do curso toda unha serie de actividades encomendadas polo profesor, que terá que recoller nunha carpeta ou arquivador que presentará o día da proba mixta. |
Aprendizaxe colaborativa |
Nas sesións interactivas e de grupos reducidos procurarase traballar sobre a materia do curso con esta metodoloxía. |
Proba mixta |
Exame final de carácter teórico e práctico no que o alumno deberá demostrar os coñecementos e competencias adquiridas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
Proba mixta |
|
Descrición |
A totalidade das actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte do profesor, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fora da aula; con este fin, o alumno debe acudir ás sesións de tutoría no horario establecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
O alumno entregará todas as actividades ralizadas ao longo do curso. Valorarase, ademáis da calidade do traballo, o rigor na presentación, a probidade científica e a presentación. |
25 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 |
Valorarase a asistencia e participación activa nas aulas, así como a realización dalgún traballo menor. |
7 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 |
Valoraráse a asistencia aos eventos e, no seu caso, a participación activa. |
3 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A9 A11 A15 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
Valoraráse a capacidade para o traballo en equipo |
5 |
Lecturas |
A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 |
Valoraráse a asimilación das leituras que se recomenden durante o curso, tendo en conta que algúns puntos importantes do programa se presentarán baixo esa forma. Unha pequena recensión dunha delas será avaliada. |
10 |
Proba mixta |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 |
Realizarase unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se avaliarán os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para expoñelos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Debe terse en conta que a porcentaxe de 10% correspondente á sesión maxistral engloba, en realidade, a valoración da asistencia e participación activa do alumno tanto nas actividades presenciais na aula como nos eventos científicos que se programen. Os diversos traballos e actividades deben ofrecer un axeitado nivel de corrección lingüística, tanto no plano da ortografía como no da redacción (utilización dun rexistro formal, claridade expositiva, emprego correcto da puntuación...).
Calificaráse con "Non presentado" aos alumnos que non realicen a proba ou que non teñan presentado o 50% das actividades que deben realizar dentro ou fora do aula. Na proba mixta debe acadarse unha nota mínima de 4 para superar a materia. Arbitraránse medidas para atender e avaliar aos alumnos con dispensa académica recoñecida.
Na convocatoria de xullo realizaráse unha proba mixta e o alumno haberá de completar aqueles outros apartados (traballo, portafolio, etc.) nos que non tivese acadado previamente o nivel requerido.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989. CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004. FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997. LAPESA, R., Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998. LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993. MENÉNDEZ PIDAL, R., Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941. MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005. PENNY, R., Gramática Histórica del español, Barcelona, Ariel, 1993. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Española 1/613G01001 | Lingua Española 2/613G01013 | Fonética e Fonoloxía do Español/613G01020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Cuestións de Historia da Lingua Española/613G01043 |
|
|