Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1 A15 A17
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
B5 B6
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos |
A14
|
|
|
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A16
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas |
|
B2
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico |
|
B7
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B9
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B10
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
A11
|
|
C3
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Planificación, organización e escritura do traballo científico. |
1.1 Presentación do curso e obxectivos.
1.2 A investigación literaria como proceso. Requisitos e fases.
|
2. Recursos na Universidade da Coruña. |
Análise esencialmente práctica dos diferentes recursos existentes na Biblioteca Universitaria e na web institucional. |
3. Fontes de información: bases de datos e bibliotecas dixitais. |
Recursos para a recuperación de información: bases de datos, museos, bibliotecas, hemerotecas, arquivos en papel ou en liña... |
4. Ferramentas e software. |
Revisión de programas e apps para facilitar o traballo investigador. Prácticas de uso de ferramentas. |
5. Interdisciplinariedade e investigación literaria. |
5.1 A necesidade dos coñecementos transversais.
5.2 Fenómenos de hibridación na arte e na cultura.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A16 B1 B2 B9 B10 C8 C3 |
16 |
37 |
53 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B5 B7 C3 |
16 |
32 |
48 |
Proba práctica |
A1 A2 A11 A14 A17 B6 C1 C3 |
3 |
6 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesión en que o profesor contextualiza e explica as metodoloxías e contidos necesarios para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. A sesión maxistral ten carácter teórico e expositivo. |
Prácticas a través de TIC |
Traballo colaborativo sobre recursos informáticos por medio da computadora persoal ou dos medios electrónicos dispoñibles na aula. |
Proba práctica |
Proba final, de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase de modo presencial nos horarios oficiais establecidos para titorías ou mediante correo electrónico ou Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A16 B1 B2 B9 B10 C8 C3 |
Dado o carácter práctico e metodolóxico da asignatura, valorarase especialmente a asistencia e a participación activa nas aulas.
|
10 |
Proba práctica |
A1 A2 A11 A14 A17 B6 C1 C3 |
Proba evaluable, de carácter práctico, onde se demostrarán as habilidades e destrezas aprendidas no curso. |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B5 B7 C3 |
Corresponde ao traballo colaborativo desenvolvido nas aulas e, no seu caso, aos traballos prácticos encomendados polo profesor. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Por esixencias do deseño desta aplicación, as anteriores
porcentaxes son orientativas. A cualificación final responderá ao seguinte
reparto porcentual: 1. O 50% da cualificación final obterase pola proba práctica que cada
estudante realizará ao finalizar o curso. En todo caso, para
aprobar unha materia deberase obter unha puntuación mínima de 4 sobre 10 nesta
proba que, como se ve, en ningún caso suporá o 100% da nota final. (Por
exemplo, un 3 nesta proba final non se compensaría cunha suma de 7 polo resto de
actividades e por asistencia e participación.). 2. O 40% obterase pola realización de actividades durante o curso. Dependendo do número de estudantes, a avaliación puidera ser por medio dun traballo práctico encargado polo profesor e que deberá entregarse antes da proba práctica final. 3. O 10% restante corresponde á asistencia, participación e
desempeño de cada estudante no decorrer do curso. Observaranse o seu
aproveitamento e evolución, a súa dinámica na aula e todo aquilo que implica
aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo. 4. A cualificación final en cada unha das dúas convocatorias será
froito dunha avaliación semellante. No caso da segunda oportunidade, gardaranse as cualificacións superadas na primeira. 5. É ineludible a realización da proba práctica final para obter
cualificación. No caso de non facela, a persoa recibirase a cualificación de Non Presentada (N.P.). 6. Non obstante o anterior, o alumnado a tempo parcial ou con
dispensa académica recoñecida deberá comunicar por escrito ao profesor a súa
situación, coa certificación correspondente, en canto comece o curso ou sexa
efectiva a matrícula. En cada caso estudaranse, dentro da normativa académica
vixente, as actividades alternativas que se determinen.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcina Franch, J. (1994). Aprender a investigar: métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales.. Madrid: Compañía Literaria.
Muñoz Razo, Carlos. (2011). Cómo elaborar y asesorar una investigación de tesis.. México: Prentice Hall.
Eco, Umberto. (2001 (1977).). Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura.. Barcelona: Gedisa.
Orduna, G. (2000). Ecdótica. Problemática de la edición de textos.. Kassel: Reichenberger.
Belmonte, Manuel. (2011). Enseñar a investigar.. Bilbao: Mensajero.
Enkvist, Inger. (2003). Ética y estética en la investigación literaria: <http://pendientedemigracion.ucm.es/info/especulo/numero24/inv_lite.html> (consultado el 29/06/2015).. Espéculo, 24 (2003).
Hernández Sampieri, R. (2007). Fundamentos de metodología de la investigación.. Madrid: McGraw-Hill.
Rodríguez Fer, Claudio. (1998). Guía de investigación literaria.. Gijón: Júcar.
Guía... (s.d.). Guía de recursos bibliográficos de la Literatura Española (Biblioteca Nacional): <http://www.bne.es/export/sites/BNWEB1/es/Servicios/InformacionBibliografica/docs/Guia_Literatura_Esp.pdf> (consu. Madrid: Biblioteca Nacional.
Núñez Alonso, Eduardo. (1999). Los archivos como sistemas de información: <http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=51135>. Boletín de ANABAD, IL., 1 (1999), pp. 109-124.
López Yepes, José. (2002). Manual de ciencias de la documentación.. Madrid: Pirámide.
Blecua, Alberto. (1983). Manual de crítica textual.. Madrid: Castalia.
Jauralde Pou, Pablo. (1981). Manual de investigación literaria (Guía bibliográfica para el estudio de la literatura española).. Madrid: Gredos.
Paun de García, Susan. (2004). Manual de investigación literaria. Cómo preparar informes, trabajos de investigación, tésis y tesinas.. Madrid: Castalia.
Garza Mercado, Ario. (1988). Manual de técnicas de investigación para estudiantes de ciencias sociales.. México: Colegio de México.
Medina Rivilla, A., e outros. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales.. Madrid: Universitas.
Díez Borque, J. M., coord. (1985). Métodos de estudio de la obra literaria.. Madrid: Taurus.
Achtert, W. S., y J. Gibaldi. (1988). MLA Handbook for Writers of Research Papers.. New York: The Modern Language Association of America.
Gaskell, Philip. (1999). Nueva introducción a la bibliografía material.. Gijón: Ediciones Trea.
Núñez Alonso, Eduardo. (1999). Organización y gestión de archivos.. Gijón: Ediciones Trea.
Montaner Frutos, A. (1999). Prontuario de bibliografía (Pautas para la realización de descripciones, citas y repertorios).. Gijón: Ediciones Trea. |
Durante o curso, e como parte substancial del, iranse engadindo recursos bibliográficos e enderezos electrónicos, tanto por medio da plataforma Moodle como nas propias aulas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G01005 | Tecnoloxías da Información e da Comunicación/613G01007 | Introdución á Investigación sobre Lingua e Literatura Española/613G01037 |
|
Observacións |
Para un mellor aproveitamento do curso, resulta imprescindible dispor dunha computadora portátil na aula con capacidades suficientes para Internet. |
|