Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual |
A1 A2
|
|
|
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina |
A13
|
|
|
Coñecer a crítica textual e a edición de textos, aplicados ao campo da literatura latina |
A16
|
|
|
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía no campo da filoloxía clásica |
A23
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información no campo da filoloxía clásica |
A11
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoinformación no campo da filoloxía clásica |
|
B3
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas, especialmente a historia das literaturas inglesa, española e galega |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar críticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade cultural mediante a confrontación do legado da Antigüidade cos trazos da modernidade e contemporaneidade |
|
B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- O teatro en Roma.
|
1.1. O ciclo temporal: orixe, desenvolvemento e decadencia
1.2. O contexto social: escritores, actores, público, patronos, marcos pragmáticos
1.3. Os xéneros e subxéneros do teatro literario e dos espectáculos parateatrais
1.4. A influencia na posteridade |
2.- O tratamento do amor na poesía latina. |
2.1. Ideoloxía sobre o amor na Antigüidade
2.2. O amor na poesía persoal: epigrama, lírica, elexía, bucólica
2.3. O amor na poesía dramática, narrativa e didáctica
2.4. A influencia na posteridade |
3.- A historiografía en Roma. |
3.1. Os xéneros e subxéneros da historiografía
3.2. Teoría da historia: aspectos sociais, retóricos e filosóficos
3.3. A biografía
3.4. Influencia na posteridade |
4. A narrativa de ficción |
4.1. Consideracións sobre os cocnceptos de narración e de ficción
4.2. A tipoloxía do relato breve
4.3. A novela: orixes e desenvolvemento
4,4, A influencia na posteridade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A2 A16 B1 B7 |
16 |
12 |
28 |
Proba obxectiva |
A1 A13 |
2.5 |
6 |
8.5 |
Traballos tutelados |
A11 A13 B3 B5 B6 |
0 |
23 |
23 |
Lecturas |
A2 B8 |
0 |
35 |
35 |
Sesión maxistral |
A1 A13 A16 A23 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Os diversos exercicios de análise e comentario de textos faranse en sesións presenciais de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase a asistencia e a participación activa de cada estudante no desenvolvemento dos mesmos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita individual en forma de test, que se efectuará a final de curso a propósito dos diversos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de carácter práctico. Valorarase sobre todo a capacidade de relacionar e organizar conceptos, resolver problemas e exercer un xuízo crítico. |
Traballos tutelados |
O estudante elaborará un traballo de curso individual coa orientación e a asistencia do profesor. Este traballo será exposto e discutido publicamente na aula. Valorarase sobre todo o rigor da análise e a capacidade de síntese, mais tamén a orixinalidade dos enfoques, así como a corrección da expresión escrita e a eficacia da exposición oral. A presentación deste traballo ten carácter obrigatorio para poder efectuar a proba obxectiva e superar a materia. |
Lecturas |
O estudante fará por contra propia as lecturas obrigatrorias que se lle propoñan e dará conta destas a través de comentarios orais nas sesións prácticas, no propio traballo tutelado ou na resolución da proba obxectiva. |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas de carácter oral por parte do profesor sobre os diferentes contidos do temario. O profesor completará estas exposicións con guións, resumos e indicacións bibliográficas publicados a través da plataforma Moddle |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O estudante asistirá a titorías individuais concertadas a fin de que o profesor supervise a planificación e desenvolvemento do traballo tutelado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A2 A16 B1 B7 |
Os diversos exercicios de análise e comentario de textos faranse en sesións presenciais de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase tanto a asistencia a estas sesións como a participación activa de cada estudante no desenvolvemento das mesmas. Poderá pedirse a ulterior presentación por escrito dalgúns destes exercicios en forma de breve comentario dun texto, resolución dun test etc. |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A13 |
Proba escrita individual en forma de test, que se efectuará a final de curso a propósito dos diversos contidos desenvolvidos tanto nas sesións expositivas como nas sesións de carácter práctico. Valorarase sobre todo a capacidade de relacionar conceptos, organizar a argumentación, resolver problemas e exercer un xuízo crítico. Requirirase unha cualificación mínima de 4 sobre 10 para dar por superada esta proba |
40 |
Traballos tutelados |
A11 A13 B3 B5 B6 |
Valorarase sobre todo o rigor da análise e a capacidade de síntese, mais tamén a orixinalidade dos enfoques, así como a corrección da expresión escrita e a eficacia da presentación oral. A presentación deste traballo terá carácter obrigatorio para efectuar a proba final obxectiva e superar a materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
En caso de que as actividades presentadas por escrito non cumpran unhas esixencias mínimas de corrección lingüística, serán devoltas sen cualificar ao estudante para que as revise e as entregue de novo.
Os estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xuño poderán repetir en xullo as probas e/ou os traballos non superados ou aqueles que non presentasen.
O estudante será cualificado con Non Presentado só no caso de que non realice a proba obxectiva prevista.
O estudante que se matricule na modalidade de tempo parcial será dispensado da asistencia ás sesións prácticas de análise de fontes documentais. O 20% que se contempla por este concepto no cálculo da cualificación global será compensado na proba obxectiva, que pasará a contar un 50% e na avaliación de traballo e actividades, que pasará a contar un 50%.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|