Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A12 |
Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A20 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
A21 |
Dominar a gramática da lingua galega. |
A22 |
Dominar a gramática da lingua portuguesa. |
A26 |
Coñecer a variación lingüística da lingua portuguesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominar a lingua galega na oralidade e na escrita a nivel avanzado. |
A4 A8 A15
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A1 A2 A10 A11
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1 B2
|
|
Adquirir capacidade de autoformación |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
A26
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade |
A20
|
B8
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
A12 A20 A21 A22
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B10
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Apresentar-se e despedir-se. Cumprimentar e dar informações pessoais. |
1.1. Presente do Indicativo. Artigos. Nome (género e número). Pronomes pessoais. Formas de tratamento. Numeração. Interrogativos. Possessivos.
1.2. Dados pessoais. Profissões.
1.3. Aspetos geográficos relacionados com Portugal. |
2. Localizar e descrever lugares. Pedir informações e indicar direções. |
2.1. Demonstrativos. Advérbios de lugar. Imperfeito de cortesia. Imperativo.
2.2. Fórmulas sociais. Léxico espacial.
2.3. Aspetos sócio-culturais relacionados com a vida quotidiana em Portugal.
|
3. Descrever objetos, pessoas e estados climatéricos. |
3.1. Graus dos adjetivos.
3.2. Corpo humano; cores; cidade e campo; familia; clima; saúde.
3.3. Funcionamento do serviço básico de saúde em Portugal. |
4. Relatar ações quotidianas. Fazer reservas e pedidos. Escrever cartas. Reclamar. Expressar gostos e preferências. |
4.1. "Costumar" + infinitivo; "poder" + infinitivo.
4.2. Horas; dias; meses e estações; épocas festivas; dia a dia; alimentação; transporte; vestuário; falsos amigos.
4.3. Pratos típicos portugueses e hábitos alimentares. |
5. Fazer planos. Convidar, aceitar e recursar convites. |
5.1. "Ter de"/"ter que"; "precisar de"; "dever". Estruturas frásicas com "ainda" e "já".
5.2. Trabalho e lazer.
5.3. Festividades importantes.
|
6. Relatar acontecimentos passados. |
6.1. Pretérito Perfeito Simples e Pretérito Imperfeito do Indicativo. Desde e há. CD, CI e CC. Maiúsculas e minúsculas.
6.2. Noticia e história(s). Ações habituais no passado.
6.2. Personalidades destacadas de Portugal.
|
7. Fazer reconto de eventos. Estabelecer comparações. |
7.1. Particípio Passado. Pretérito Mais-que-Perfeito Composto do Indicativo. Indefinidos. "Tão" e "tanto". Derivação. Consoantes mudas.
7.2. Meios de comunicação social e eventos culturais.
7.3. Aspetos práticos relacionados com o trabalho em Portugal.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A8 A15 B1 B7 B8 C2 C4 |
0 |
11 |
11 |
Obradoiro |
A2 A8 A10 A12 A15 B4 B5 B7 C4 C2 |
14 |
14 |
28 |
Presentación oral |
A8 A15 B3 B4 C2 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas a través de TIC |
A8 B1 B2 B3 C2 |
0 |
10 |
10 |
Resumo |
A8 A11 A15 B3 B6 B7 C2 |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
A8 A15 A21 B4 B5 B8 C2 C4 |
15 |
16 |
31 |
Traballos tutelados |
A8 A10 A15 B1 B3 B6 B7 C2 C4 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A8 A10 A11 A15 A22 A26 B1 B3 B5 B6 B7 C2 |
3 |
0 |
3 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A15 A20 B4 B5 B7 B10 C2 C4 |
14 |
14 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o estudantado a terá de coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Presentación oral |
Neste tipo de proba avalíase a competencia comunicativa de cada estudante mediante unha pequena entrevista ou conversa co profesor ou coa profesora, en que talvez deba improvisar determinadas situacións. Na proba oral poderán empregarse textos, deseños ou materiais audiovisuais como apoio |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Resumo |
Realizaranse con frecuencia sínteses dos principais contidos fixados no programa, co obxectivo de facilitaren unha correcta comprensión. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. En tales sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do profesor ou da profesora, cada estudante levará a cabo diversas actividades (corrección e/ou elaboración de textos), ben de maneira individual ben en pequenos grupos, co obxectivo de partillar información, coñecementos e habilidades. |
Proba obxectiva |
A proba escrita permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Discusión dirixida |
Enténdese por “discusión dirixida” aquela actividade desenvolvida polo alumnado en grupos pequenos en que se porá en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Debateranse diversos temas baixo a supervisión do profesor ou da profesora. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o alumno ou a alumna informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada.
Alén diso, cada estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto do desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento, quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A8 A10 A15 B1 B3 B6 B7 C2 C4 |
Os traballos individuais e grupais (tanto presenciais como non presenciais) encomendados polo profesorado ao longo do curso suporán un 30% da nota final.
Terase en conta especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A8 A10 A11 A15 A22 A26 B1 B3 B5 B6 B7 C2 |
O estudantado deberá realizar unha proba obxectiva de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
30 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A15 A20 B4 B5 B7 B10 C2 C4 |
As intervencións orais de cada estudante durante as discusións dirixidas (conversa) corresponderanse cun 20% da nota final. |
20 |
Presentación oral |
A8 A15 B3 B4 C2 |
Cada alumno ou alumno terá de realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia comunicativa en lingua portuguesa. |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 valores sobre 10. Na proba obxectiva deberá obter como mínimo 4 valores sobre 10, para poder sumar os restantes elementos de avaliación.
2. O alumnado terá de entregar os traballos e actividades no prazo fixado. Igualmente, todo o tipo de actividade ou proba deberá cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia sintáctica, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal…); se houber deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na cualificación.
3. O alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías, deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico.
4. Na segunda oportunidade, en xullo, o alumnado será avaliado cos mesmos criterios e coas mesmas percentaxes que na oportunidade anterior.
5. A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar a proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Frías Conde, X. (2014). Compêndio de gramática portuguesa elementar. s.l.: Ianua Editora
Casteleiro, J. M.(coord.) (2001). Dicionário da Língua Portuguesa. Lisboa: Verbo.
Coelho, J. (2015). Dicionário Global da Língua Portuguesa. Lisboa: Lidel
Coelho, J. (2015). Dicionário Global da Língua Portuguesa. Lisboa: Lidel
Ventura, H.; Caseiro, M. (2011). Guia prático de verbos com preposições . Lisboa: Lidel
Monteiro, D.; Pessoa, B. (2011). Guia prático dos verbos portugueses. Lisboa: Lidel
Cintra, L.; Cunha, C. (2013). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Figueirinhas
Bergström, M.; Reis, N. (2011). Prontuário Ortográfico e Guia da Língua Portuguesa. Alfragide: Casa das Letras |
|
Bibliografía complementaria
|
Coelho, L.; Oliveira, C. (2008). Aprender Português 1 - Compreensão Oral Níveis A1/A2 - Inicial (Livro + Cd). Lisboa: Texto Editora
Coelho, L.; Oliveira, C. (2014). Aprender Português 1, 2 (Manual e caderno de exercícios). Lisboa: Texto Editora
Mascarenhas, L. (2014). Cultura e História de Portugal - Volume 1 - Níveis A2/B1. Porto: Porto Editora
Lemos, H. (2013). Dialogar em Português. Lisboa: Lidel
S/A (2011). Dicionário Ilustrado - Português Dicionário de Português Língua Não Materna. Porto: Porto Editora
Matos, M. (2013). Dicionário ilustrado de Português. Lisboa: Lidel
Pascoal, J.; Oliveira, T. (2013). Exames de Português A2 - B2 CAPLE-UL - CIPLE, DEPLE, DIPLE + CD Áudio . Lisboa: Lidel
Rente, S. (2013). Expressões idiomáticas ilustradas. Lisboa: Lidel
Coelho, L.; Oliveira, C. (2014). Gramática Aplicada Português Língua Estrangeira - A1/A2/B1. Lisboa: Texto Editora
Coimbra, O. M.; Coimbra, I. (2011). Gramática Ativa 1. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M.; Coimbra, I. (2012). Gramática Ativa 2. Lisboa: Lidel
Arruda, L. (2014). Gramática de Português Língua Não Materna. Porto: Porto Editora
Vázquez Cuesta, P. (2004). O que um falante de português deve saber sobre o galego. Lisboa: Colibri
Ramos, E. (2006). Portugalizar. Português para galegofalantes. Vigo: Xerais
Silva, M. (2011). Português atual 1 . Lisboa: Lidel
Malcata, H. (2013). Português atual 2. Lisboa: Lidel
Freitas, F.; Henriques, T. (2011). Qual é a dúvida?. Lisboa: Lidel
S/A (2014). SOS Português! - Língua Não Materna - Gramática A1 - B1. Porto: Porto Editora
S/A (2009). SOS Português! - Língua Não Materna - Vocabulário A1 - B1. Porto: Porto Editora
Rosa, L. (2004). Vamos lá Começar! Exercícios de vocabulário. Lisboa: Lidel
Rosa, L. (2011). Vamos Lá Começar! Explicações e Exercícios de Gramática. Lisboa: Lidel
Rosa, L. (2011). Vamos Lá Continuar! - Explicações e Exercícios de Gramática. Lisboa: Lidel
Ruela, I. (2015). Vocabulário temático. Lisboa: Lidel |
RECURSOS DISPONÍVEIS NA INTERNET Documentos orientadores:
- Conselho da Europa (2001). Quadro europeu comum de referências para as línguas. Lisboa: Edições Asa. http://area.dge.mec.pt/gramatica/Quadro_Europeu_total.pdf;
- Grosso, M.; Tavares, A.; Tavares, M. (2008). O Português para Falantes de Outras Línguas:o utilizador elementar no país de acolhimento, Lisboa, ANQ /DGIDC /IEFP: http://www.dge.mec.pt/sites/default/files/Basico/Documentos/referencial_independente.pdf;
- Grosso, M.; Tavares, A.; Tavares, M. (2009). O Português para Falantes de Outras Línguas:o utilizador independente, Lisboa, ANQ /DGIDC /IEFP. http://www.dge.mec.pt/sites/default/files/Basico/Documentos/referencial_independente.pdf;
- Grosso, M. (coord.); Soares, A.; Sousa, F.; Pascoal, J. (2011). QuaREPE - Documento Orientador. Lisboa: DGE. http://www.dge.mec.pt/sites/default/files/EEstrangeiro/2012_quarepe_docorientador.pdf;
- Grosso, M. (coord.); Soares, A.; Sousa, F.; Pascoal, J. (2011) QuaREPE - Tarefas, Actividades, Exercícios e Recursos para a Avaliação. Lisboa: DGE. http://d3f5055r2rwsy1.cloudfront.net/images/stories/EPE_incricoes_2011_2012/quarepe/manual_quarepe_tarefas_versao_final_janeiro_2012.pdf;
- Programa Português Para Todos (Ppt): Beça, E.; Galvão, M. (2009). Manual de Português Técnico aplicado à área da Hotelaria e Restauração. Lisboa: IEFP: http://portal.iefp.pt/xeobd/attachfileu.jsp?look_parentBoui=36134660&att_display=n&att_download=y.
Sítios institucionais: Dicionários e recursos linguísticos: Sites e manuais para a aprendizagem da língua: Ferramentas de pronúncia: Ferramentas de tradução: Cultura: Imprensa: |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Lingua Galega 1/613G02002 |
|
Materias que continúan o temario |
Lingua Portuguesa 2/613G02035 |
|
|