Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A29 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria no campo dos estudos latinos medievais |
A1 A29
|
|
|
Saber analizar e comentar textos literarios e non literarios latinos da Idade Media utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2 A16
|
|
|
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina da Idade Media. |
A11 A13
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información especializados no campo dos estudios latinos medievais. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación no campo dos estudos latinos medievais. |
|
B3 B6
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas, particularmente a historia das literaturas medievais vernáculas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento, de exercer o pensamento crítico e apreciar a diversidade cultural. |
|
B7 B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cuestións conceptuais. Caracterización xeral da Europa medieval. Periodización. |
1.1 Cuestións conceptuais.
1.2 Caracterización xeral da Europa medieval.
1.3 Periodización |
2. As fontes básicas da cultura latina medieval. |
2.1 O legado clásico.
2.2 A cultura cristiá.
|
3. Relación da cultura latina con outras. |
3.1 A cultura grega.
3.2 A cultura xermánica.
3.3 A cultura celta.
3.4 A cultura eslava. |
4. Características do latín tardío e medieval e a súa relación coas linguas vernáculas. |
4.1 Caracterización do latín tardío e medieval
4.2 Relación do latín tardío e medieval coas linguas vernáculas románicas e non románicas. |
5. A poesía latina medieval e as súas relacións coa poesía nas linguas vernáculas (en particular coa galego-portuguesa) |
5.1 A épica.
5.2 A poesía de amor.
5.3 A lírica relixiosa.
5.4 O debate.
5.5 Poesía satírica e goliárdica. |
6. A prosa latina medieval e a súa relación coa prosa nas linguas vernáculas. |
6.1 Haxiografía.
6.2 Textos historiográficos.
6.3 Itinerarios.
6.4 Narrativa en prosa. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A16 |
16 |
16 |
32 |
Traballos tutelados |
A11 B6 |
0 |
16.5 |
16.5 |
Lecturas |
B1 B3 B8 |
0 |
30 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A29 |
0 |
15 |
15 |
Proba mixta |
B5 B7 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A13 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Pequenos traballos que se irán indicando ao longo do curso relativos aos temas de aprendizaxe colaborativa, onde o alumno terá que demostrar a asimilación de conceptos, manexo da bibliografía e/ou aplicación dunha metodoloxía concreta. |
Lecturas |
Lectura dos manuais, artigos e monografías que se indiquen para cada tema, así como dos materiais que se poñan a disposición do alumnos a través da plataforma de teleformación. |
Análise de fontes documentais |
Análise dos textos medievais que se comentarán especialmente nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa. Indicaranse ao longo do curso os textos e as traducións recomendadas. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas sobre contidos do programa. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos estarán relacionados cos temas destinados á aprendizaxe colaborativa. Consistirán en comentarios de textos, reseñas de artigos, aplicacións de métodos de análise ou outras actividades puntuais que se consideren proveitosas para a autoaprendizaxe do alumno. O profesor fará un seguimento destes traballos e atenderá dúbidas sobre os mesmos no horario de titorías ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A13 |
Asistencia ás aulas. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A16 |
Asistencia ás aulas, participación nas mesmas e realización das tarefas que se encomenden. |
25 |
Traballos tutelados |
A11 B6 |
Entrega dos traballos que se indiquen e boa cualidade dos mesmos |
15 |
Proba mixta |
B5 B7 |
Responder correctamente a cuestións sobre o programa da materia nun exame escrito que se realizará na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade |
50 |
|
Observacións avaliación |
As cualificacións polos
traballos tutelados, asistencia ás sesións maxistrais e traballos de
aprendizaxe colaborativa manteranse nas convocatorias de xuño e xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). ALIM, Archivio della Latinità Italiana del Medioevo <http://www.uan.it/alim/>.
(). Bibliotheca Augustana <http://www.fh-augsburg.de/~harsch/a_alpha.html>.
Manitius, M. (1911-31). Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters. München
Brunzhölz, F. (1975-92). Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters. München
Dronke, P. (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona
Moralejo Álvarez, J. L. (2002). La poesía latina medieval: apuntes para una clasificación genérica. León
(). Latin Library <http://www.thelatinlibrary.com/>.
Leonardi, C. (ed.) (2002). Letteratura latina medievale (secoli VI-XV). Un manuale. Firenze
Curtius, E. R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina. México-Madrid-Buenos Aires
Bodelón, S. (1989). Literatura latina de la Edad Media en España. Madrid
Cavallo, G.-Leonardi, C.-Menestò, E. (eds.) (1993-). Lo spazio letterario del Medioevo. 1. Il Medioevo latino. Roma
Dronke, P. (1968). Medieval Latin and the Rise of European Love-Lyric. Oxford
Díaz y Díaz, M. C.-Díaz de Bustamante, J. M. (eds.) (2005). Poesía latina medieval. Firenze
Genicot, L. (dir.) (1972-). Typologie des sources du Moyen Âge occidental. Turnhout |
|
Bibliografía complementaria
|
|
A bibliografía complementaria indicarase con cada tema |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|