Identifying Data 2015/16
Subject (*) Poesía en Lingua Galega e Portuguesa Code 613G02043
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
Eirin García, Leticia
E-mail
leticia.eirin@udc.es
Lecturers
Eirin García, Leticia
E-mail
leticia.eirin@udc.es
Web
General description Estudo particularizado de obras e/ou autores relevantes e significativos da poesía en lingua galega e portuguesa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A4 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A17 Ter un coñecemento avanzado da literatura galega.
A18 Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa.
A19 Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes.
A20 Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise literaria. A1
A2
A3
A10
A15
B7
C1
Saber avaliar, analizar e sintetizar criticamente información relativa á poesía en lingua galega e portuguesa. A11
A14
B1
B3
B7
C6
Ser capaz de aplicar os coñecementos literarios á práctica. A7
A11
A14
A15
B9
B10
C1
C6
Ter capacidade de análise, valorar e exercer o coñecemento desde un punto de vista crítico. A14
B7
B8
C6
Ter un coñecemento amplo da poesía en lingua galega e portuguesa. A17
A18
A19
A20
B8
C6
Elaborar textos escritos de diversa tipoloxía (traballos tutelados, fichas de lectura etc.). A2
A4
A9
A11
A15
B1
B6
B7
C6
Relacionar os coñecementos adquiridos nesta materia cos de outras disciplinas afíns. A11
A14
A15
B3
B5
C6
Ser capaz de realizar unha presentación oral sobre os contidos da materia. A4
A9
A15
B4
C1

Contents
Topic Sub-topic
1. A poesía en lingua galega e portuguesa 1.1. Cuestións xerais
1.2. Periodización e caracterización da poesía nas diferentes literaturas (galega, portuguesa e brasileira)
2. O tratamento literario do amor 2.1. Elementos previos
2.2. O amor cortés
2.3. Amor / desamor. O amor como enfermidade
3. A temática amorosa 3.1. Na poesía galega dos séculos XIX e XX
3.2. Na poesía portuguesa desde o 'Renascimento' até ao século XX
3.3. Na poesía brasileira do século XVIII ao XX
4. Novas tendencias nas poesías galega, portuguesa e brasileira 4.1. A poesía amorosa das últimas décadas
4.2. Relevancia das voces femininas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 B8 B9 15 22.5 37.5
Workshop A1 A2 A11 A14 A15 A19 A20 B1 B3 B4 B7 B10 C6 C1 5 10 15
Document analysis A1 A9 A10 A11 A15 8 16 24
Workbook A7 A17 A18 B3 B6 B7 1 12 13
Supervised projects A1 A2 A4 A9 A11 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 1 12 13
Mixed objective/subjective test A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 B7 C1 2 5 7
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións de traballo en que a profesora explica a contextualización e os elementos necesarios para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Workshop Nestas sesións o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, así como das destrezas e estratexias relacionadas cos obxectivos da materia.
Entre estas actividades contémplanse as prácticas a través das TIC, o debate crítico, a resolución de problemas etc.
Document analysis Lectura, análise e comentario de textos poéticos e paratextos (ensaísticos, xornalísticos etc.) sobre as diversas cuestións tratadas). Eventualmente poderán ser solicitados comentarios poéticos por escrito dos textos analizados nas aulas.
Workbook Lecturas de carácter obrigatorio que serán seleccionadas e fornecidas pola profesora.
Alén disto, cada estudante deberá escoller e ler unha obra pertencente á poesía galega, portuguesa ou brasileira publicada nas últimas décadas e de autoría feminina.
Supervised projects Cada estudante deberá elaborar un traballo, dirixido pola profesora, e escollido entre unha serie de propostas presentadas no inicio do curso. Con este traballo preténdese fomentar a aprendizaxe autónoma, a capacidade de análise, o comentario textual e o manexo de fontes de diverso tipo.
Mixed objective/subjective test Consistirá na realización dunha proba escrita relativa aos contidos do programa, e que combinará exercicios de carácter ensaístico con análise de fontes documentais e comentario de textos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A profesora orientará aos e ás estudantes, ofrecéndolles a axuda necesaria para a realización dos traballos, especialmente en cuestións como a escolla do tema / corpus textual, a metodoloxía ou a selección das fontes de información.
A orientación realizarase de forma individualizada e persoalmente, aínda que tamén poderán ser facilitadas indicacións escritas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A1 A9 A10 A11 A15 Valoración do traballo de análise e comentario dos textos e paratextos traballados durante o curso. 15
Workbook A7 A17 A18 B3 B6 B7 Terán de realizarse con aproveitamento as lecturas obrigatorias que se irán fornecendo, así como o poemario escollido por cada un dos estudantes. 15
Workshop A1 A2 A11 A14 A15 A19 A20 B1 B3 B4 B7 B10 C6 C1 Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. 10
Mixed objective/subjective test A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 B7 C1 Proba escrita baseada fundamentalmente nas actividades de análise e comentario de textos, combinadas con outras de carácter ensaístico. Como no caso dos traballos tutelados, serán valoradas a expresión e o rigor expositivo. 40
Supervised projects A1 A2 A4 A9 A11 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 Valorarase fundamentalmente a profundidade analítica e o rigor da pesquisa, así como a correcta organización do traballo, a clareza expositiva e a calidade da expresión. 20
 
Assessment comments

Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, na proba mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os restantes elementos avaliables.

O alumnado terá que entregar os traballos e actividades solicitados no prazo fixado. 

Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións etc.). No caso de que se produzan deficiencias deste tipo, estas serán penalizadas na cualificación.

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitaren e obtiveren dispensa académica deberán pórse en contacto co profesorado para fixar os traballos que deberán entregar.

A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non asistir á proba mixta e/ou cando tiver entregado un número das actividades contempladas inferior ao 50%.

As persoas que non superaren a materia deberán entregar, na data marcada pola Facultade de Filoloxía para a segunda oportunidade, os traballos que foren solicitados e superar as probas marcadas polo profesorado.


Sources of information
Basic Cruz, G. (2008). A Vida da Poesia. Textos críticos reunidos. Lisboa: Assírio & Alvim
Ovidio Nasón, P. (2001). Ars amatoria. A Laracha: Xuntanza
Capellanus, A. (1985). De amor. Tratado sobre el amor. Barcelona: El Festín de Esopo
Méndez Ferrín, X. L. (1990). De Pondal a Novoneyra. Poesía galega posterior á guerra civil. Vigo: Xerais
Friedrich, H. (1974). Estructura de la lírica moderna. Barcelona: Seix Barral
Teles, G. Mendoça (1985). Estudos de poesia brasileira. Coimbra: Livraria Almedina
Vilavedra, D. (1999). Historia da Literatura Galega. Vigo: Galaxia
Lopes, Ó. / Marinho, M. F. (dir.) (2001-2002). História da Literatura Portuguesa. Lisboa: Alfa
Bernárdez, C. L. / Insua, E. X. / Millán Otero, X. M. / Rei Romeu, M. / Tato Fontaíña, L. (2001). Literatura galega. Século XX. Vigo: A Nosa Terra
Belo, R. (2002). Na Senda da Poesia. Lisboa: Assírio & Alvim
Rodríguez Fer, C. (1990). Poesía galega. Crítica e metodoloxía. Vigo: Xerais
Machado, Á. M. (org. e prefácio) (1982). Poesia Romântica Portuguesa. Lisboa: Imprensa Nacional-Casa da Moeda

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.