Identifying Data 2015/16
Subject (*) Literatura Comparada Code 613G02044
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Rodriguez Gonzalez, Olivia
E-mail
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
Lecturers
Rodriguez Gonzalez, Olivia
E-mail
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
Web
General description Conceptos e métodos da literatura comparada, e práctica de proxectos comparatistas.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A6
A7
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C2
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. A6
A7
A8
A9
A11
A12
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega B7
B12
B13
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. A13
A14
A18
A19
A26
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. A14
B8
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. A1
A2
B9
C5
C6
C7
C8
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. A3
A4
A5
A15
A16
A17
A20
A25
A27
A28
A29
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. A21
A22
A23
A24
B5
B10
B11
B13
C3
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. A4
A27
A28
A29
B6
Adquirir capacidade de autoformación. B1
C4
C5
C7
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. A2
C4
C6
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. B11
B13
C8
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. A13
A21
B7
B8
Apreciar a diversidade. B5
B6
B7
B10
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. A28
A29
C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C5
C8
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. C4
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. A9
B12
C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. A14
A21
A22

Contents
Topic Sub-topic
I. Bases teóricas e metodolóxicas da literatura
comparada.
I.1. O comparatismo nos estudos literarios.

I.2. Inicios positivistas, o comparatismo europeo e americano, a expansión do paradigma da literatura comparada, literatura comparada intercultural.
II.Orientacións na práctica da literatura comparada II.1 Tematoloxía, imagoloxía, xenoloxía e outros estudos comparatistas
II.2. O concepto de pole de ideas: máis alá das
fontes e influencias
II.3. Olladas interartísticas. Cine e literatura: técnicas narrativas
II.4. Comparatismo e sistemas literarios.
II. 5 Comparatismo ibérico: estudo de casos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A1 A4 A5 A28 A29 B13 B11 B10 B8 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C4 C5 C6 C7 C8 2 3 5
Case study A29 A28 A24 A23 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A1 3 4.5 7.5
Research (Research project) A1 A2 A3 A4 A5 3 12 15
Mixed objective/subjective test A8 A9 A27 B4 B9 B12 C1 2 9 11
Workshop A1 A2 A4 A5 A13 A21 A22 A25 A26 B5 2 2 4
Oral presentation B13 C3 C1 2 2 4
Guest lecture / keynote speech A7 A8 8 27 35
Document analysis A11 B1 C2 C3 4 22 26
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning O método de traballo na aula conleva este tipo de aprendizaxe
Case study Presentaranse en clase, de maneira colectiva, casos concretos de análise literaria comparada
Research (Research project) Os alumnos elaborarán un proxecto de investigación literaria comparada onde esbozarán as etapas do traballo e establecerán obxectivos
Mixed objective/subjective test Proba final escrita que constará dunha serie de respostas a determinadas cuestións teóricas e dun apartado onde o estudante exporá ou resolverá casos prácticos concretos
Workshop Traballo na aula que será seguido e avaliado pola profesora
Oral presentation Breve exposición do proxecto de investigació, para poñelo en discusión na propia aula
Guest lecture / keynote speech Nas sesións maxistrais o docente exporá os fundamentos da materia e dará cabida á participación do alumno de xeito interactivo. Tamén explicará a teoría relativa á análise de fontes documentais e a preparación do estudo de casos, ata completar o total de clases teóricas das catorce semanas de curso.
Document analysis Exame dos documentos necesarios para realizar estudos comparados

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Document analysis
Description
No traballo de investigación o docente fará un seguimento do achado do tema, fontes documentais utilizadas, orixinalidade e idoneidade do asunto, pasos previstos no seu desenvolvemento, perspectivas e obxectivos marcados.
Na análise de fontes documentais para o estudo comparado, o docente atenderá os problemas de interpretación que lle xurdan a cada estudante.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Research (Research project) A1 A2 A3 A4 A5 A idoneidade, coherencia e valor académico do traballo proposto serán tidos en conta na súa cualificación 40
Mixed objective/subjective test A8 A9 A27 B4 B9 B12 C1 Valorarase o grao de coñecemento da materia que se amose na elaboración de respostas á cuestións teóricas e na boa resolución de cuestións prácticas. Será avaliado igualmente o grao de corrección lingüística do estudante. 50
Oral presentation B13 C3 C1 Habilidade comunicativa e destreza no dominio da lingua oral durante a exposición do proxecto de investigación 10
 
Assessment comments
<p>Na aula especificarase os pormenores da realización do proxecto de investigación. </p><p>A presentación oral dese traballo (duración e ferramentas empregadas) axustarase ao número de alumnos na materia.</p><p>En calquera das convocatorias, o alumno deberá obter unha nota mínima de 4 na proba mixta para aprobar a asignatura, tal e como establece a normativa da Facultade de Filoloxía.</p><p>As faltas de ortografía, así como os graves fallos de redacción e coherencia discursiva,  suporán unha redución da cualificación da proba mixta: exactamente de medio punto por cada erro. </p><p>Os/as alumnos/as con matrícula a tempo parcial e dispensa académica deberán realizar os mesmos traballos e probas que os estudantes con matrícula ordinaria</p>

Sources of information
Basic ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, I Boletín Galego de Literatura, 33, . Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, II, Boletín Galego de Literatura, 34. Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
TÖTÖSY DE ZEPETNEK, Steven (1998). Comparative literature: theory, method, application. Amsterdam, Rodopi
VILLANUEVA, Darío (1991). El polen de ideas. Teoría, crítica, historia y literatura comparada. Barcelona, Promociones y Publicaciones Universitarias
GUILLÉN, Claudio (2005 (1ª edición, 1985)). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada (ayer y hoy). Barcelona, Crítica
GNISCI, Armando / SINOPOLI, Franca et alii (2002). Introducción a la literatura comparada. Barcelona, Crítica
VEGA, María José / CARBONELL, Neus (1998). La literatura comparada: principios y métodos. Madrid, Gredos
BASSNETT, Susan et alii (edición de Dolores Romero López) (1998). Orientaciones en literatura comparada. Madrid, Arco
LLOVET, Jordi ET ALII (2005, 2012). Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona, Ariel

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p>Ir a clase.</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.