Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A19 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A20 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado debe coñecer as diversas metodoloxías de análise literaria e espectacular. |
A1 A14
|
B1 B6 B7
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das TICs necesarias para ser capaz de avaliar criticamente o estilo dun texto dramático e/ou espectacular. |
A2 A10
|
B5
|
|
Posuír un coñecemento avanzado dos textos dramáticos das literaturas en linguas galega e portuguesa. |
A11 A17 A18 A19 A20
|
B1 B6 B8
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O teatro portugués e o brasileiro. |
1.1 Momentos, autores e obras relevantes no teatro portugués. Dos "Autos" de Gil Vicente a "O Marinheiro", de Fernando Pessoa.
1.2. O teatro brasileiro de José de Alencar ao Teatro do Brinquedo de Álvaro Moreyra. |
2. O teatro galego |
2.1. A renovación dramática galega. D'A lagarada", de Ramón Otero Pedrayo a "Os vellos non deben de namorarse", de Castelao.
2.2. A refundación do teatro galego na segunda metade do século XX. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A17 A18 A19 A20 C3 |
0 |
45 |
45 |
Proba mixta |
A1 A2 A14 B6 B1 |
2 |
12 |
14 |
Presentación oral |
A10 A11 B5 B6 B7 |
1 |
28 |
29 |
Sesión maxistral |
A10 A17 A18 B7 B8 |
22 |
0 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do cuadrimestre. |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico (desenvolvemento de temas ou comentarios) e de análise de fontes, destinada a avaliar a competencia e o desempeño atinxidos en relación a aqueles contidos teóricos expostos polo profesorado nas sesións presencias, así como a asimilación crítica das lecturas propostas. |
Presentación oral |
Exposición oral en que o/a estudante analizará na aula un texto dramático, unha montaxe ou unha dramaturxia contemporánea. |
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver os traballos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Os/as alumnos/as poderán contar con axuda personalizada para a preparación da súa proba oral, a resolución de dúbidas levantadas polas lecturas, a realización do seminario e a proba mixta. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A14 B6 B1 |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico (desenvolvemento de temas ou comentarios) e de análise de fontes, destinada a avaliar a competencia e o desempeño atinxidos en relación a aqueles contidos teóricos expostos polo profesorado nas sesións presencias, así como a asimilación crítica das lecturas propostas. |
40 |
Lecturas |
A2 A17 A18 A19 A20 C3 |
O control das lecturas será realizado a traves de discusións dirixidas na aula. |
30 |
Presentación oral |
A10 A11 B5 B6 B7 |
Exposición oral en que o/a estudante analizará na aula un texto dramático, unha montaxe ou unha dramaturxia contemporánea. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os/as alumnos/as que teñan matrícula a tempo parcial e/ou dispensa académica deberán porse en contacto co docente en horario de titorías ou a través do correo electrónico para fixar as condicións da súa avaliación. Será considerado/a NON PRESENTADO/A o alumno ou alumna que non se presente
á proba escrita ou que non realice a proba oral. Na segunda oportunidade haberá que realizar os mesmos traballos e probas que na primeira.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tato Fontaíña, L (2000). "O teatro desde 1936", en Anxo Tarrío (coord.), Literatura Galega.. A Coruña: Hércules de Edicións
Biscainho Fernandes, Carlos C. (2007). A Escola Dramática Galega na configuración do sistema teatral. Santiago: Editorial Laiovento
Prado, D. de Almeida (2003). História Concisa do Teatro Brasileiro. Sao Paulo: Edusp
Rebello, F. L. (1991). História do Teatro . Lisboa: Imprensa Nacional / Casa da Moeda
Tato Fontaíña, L (1999). Historia do teatro galego. Das orixes a 1936. Vigo: A Nosa Terra
Barata, J. Oliveira (1991). História do Teatro Portugués. Lisboa: Universidade Aberta
Magaldi, Sábato (2001). Panorama do Teatro Brasileiro. Sao Paulo: Global Editora |
Obras de lectura obrigada:
António Ferreira: Castro Ramón Otero Pedrayo: A lagarada A.D. R. Castelao: Os vellos non deben de namorarse
Nelson Rodriguez: Vestido de noiva Roberto Vidal Bolaño: As actas escuras |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura Galega/613G02012 | Literatura Portuguesa 1/613G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|