Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1 A2 A5 A7 A11 A15
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
C4
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
A1 A2 A5 A7 A11 A15
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
C4
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A1 A2 A5 A7 A11 A15
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Consideracións histórico-literarias.
2. Lecturas exemplares. |
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-sociais.
2.1. Contos populares (selecciones).
2.2. Consideracios críticas e historiográficas
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A5 A7 A11 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
20 |
21.5 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 |
16 |
16 |
32 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 |
16 |
16 |
32 |
Workshop |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C4 C6 |
12 |
12 |
24 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se evaluará a capacidade de comprensión e pensamento crítico. |
Directed discussion |
Partindo dun asunto ou idea para a reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada e propor argumentos que a sustenten dun xeito científico. |
Guest lecture / keynote speech |
A sesión maxistral serve para plantexar a metodoloxía e a contextualización históricoo-social e literaria dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas. |
Workshop |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía suscrita na sesión maxistral. Os alumnos farán comentarios, analizarán textos, farán exposicións e articulacións de ideas de conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Workshop |
|
Description |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobor os temas suscitados na asignatura. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Directed discussion |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 |
Se valorará a elaboración de respostas coherentes e contrastadas, de carácter orixinal, elaboradas de maneira individual ou en grupo, baixo a dirección do profesor. |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 |
Se valorará a participación activa do alumno, atendendo á súa preparación e reflexión das lecturas/temas pertinentes. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A5 A7 A11 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se valorará a resolución de problemas plantexados en exercicios prácticos. |
30 |
Workshop |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C4 C6 |
Se valorará a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos, etc.). |
30 |
|
Assessment comments |
- Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
- Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.
- Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
- Para os estudantes con
dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
apoio
a diversidade, o profesor responsable poderá adoptar as medidas que
considere
oportunas para non prexudicar ao alumno.
|
Sources of information |
Basic
|
|
O profesor, en colaboración cos seus alumnos, determinará a lista de lecturas primarias. É responsabilidade do alumno facer as devanditas lecturas e reflexionar sobre as mesmas, partindo dos criterios metodolóxicos expostos polo profesor. |
Complementary
|
|
Lecturas de ampliación bibliográfica: - Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
- Paniagua,Javier.
Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
- Castelló,J.E. Espana: Siglo XX
(1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
- La
novela en el siglo XX (Desde 1939)
- Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
- Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
- Huerta Calvo, Joaquín. Historia
del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
- Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
- Díez Huélamo, Begoña. Obras
clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
- Ferreres, Rafael. Los límites del
modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
- Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea,
1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
- Mainer, José
Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia
y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
- Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
- Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
- Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
- Fernández Santander,
Carlos. Bibliografía de la novela
(1936-1986). La Coruña:
Librería Arenas, 1986.
- Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en
el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
- Homenaje
a José Simón Díaz .Kassel:
Reichenberger, 1988.
- González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela
española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad
Complutense de Madrid, 1988.
- Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela
española entre 1936 y 1980". La novela
española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
- Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y
una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
- Garcia Lorenzo,
Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas
tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
- García
Posada, Miguel.La nueva poesía:
1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
- Podol, Peter, et al. "El drama
español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno:
13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15
(1989), 29-39.
- Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la
perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
- García
de la Concha, Victor. La poesía
española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
- Lechner, J. El compromiso en la poesía española del
siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
- Paulino
Ayuso, José. La poesía en el siglo
XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
- Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
- Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
- Sanz
Villanueva, Santos. Literatura
actual. Historia
de la literatura española. Siglo
XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel,
1984.
- Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
El profesor aconsejará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|