Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A23 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23
|
B1
|
|
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. |
A1 A2
|
B1 B7 B8 B9
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A poesía épica na Europa medieval. |
1.1. As oríxenes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica. |
2. A lírica. |
2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana. |
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. |
3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico. |
4. Os anos dourados do "roman". |
4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica. |
5. O conto medieval. |
5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 |
0 |
20 |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 |
2 |
28 |
30 |
Sesión maxistral |
A11 A14 |
14 |
0 |
14 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A14 B7 B8 |
6 |
9 |
15 |
Lecturas |
A11 A14 B8 B9 |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Sesión práctica entre os alumnos e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura. |
Traballos tutelados |
Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia. |
Proba mixta |
Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso. |
Sesión maxistral |
Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos. |
Análise de fontes documentais |
Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo. |
Lecturas |
Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicadp no comezo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 |
Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. |
40 |
Proba mixta |
A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 |
Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de evaluación será obxeto de adaptación para os alumnos
con dispensa académica. En virtude da diversidade de situacións
posibles, no seu momento, de darse o caso, se indicará o sentido desta adaptación, de modo que aquelas sesións, probas, etc. nas que
non podan participar sexan compensadas con outras. Si o alumno
realiza o 50% das actividades propostas, aunque non se presente ao
examen, será evaluado (su calificación non será entón NP). Na segunda
oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que se
solicitan. De no ser posible facer alguña dellas, se substituirá por
outra.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino |
|
Bibliografía complementaria
|
Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA |
Se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos temas do programa. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
As Linguas Románicas/613G02034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Idioma Moderno: Italiano/613G02050 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|