Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A23 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23
|
B1
|
|
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. |
A1 A2
|
B1 B7 B8 B9
|
C2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A poesía épica na Europa medieval. |
1.1. As oríxenes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica. |
2. A lírica. |
2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana. |
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. |
3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico. |
4. Os anos dourados do "roman". |
4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica. |
5. O conto medieval. |
5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Supervised projects |
A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 |
0 |
20 |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 |
2 |
28 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A11 A14 |
14 |
0 |
14 |
Document analysis |
A1 A2 A14 B7 B8 |
6 |
9 |
15 |
Workbook |
A11 A14 B8 B9 |
0 |
14 |
14 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Sesión práctica entre os alumnos e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura. |
Supervised projects |
Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso. |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos. |
Document analysis |
Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo. |
Workbook |
Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
Document analysis |
|
Description |
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicadp no comezo do curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 |
Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 |
Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. |
60 |
|
Assessment comments |
O sistema de evaluación será obxeto de adaptación para os alumnos
con dispensa académica. En virtude da diversidade de situacións
posibles, no seu momento, de darse o caso, se indicará o sentido desta adaptación, de modo que aquelas sesións, probas, etc. nas que
non podan participar sexan compensadas con outras. Si o alumno
realiza o 50% das actividades propostas, aunque non se presente ao
examen, será evaluado (su calificación non será entón NP). Na segunda
oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que se
solicitan. De no ser posible facer alguña dellas, se substituirá por
outra.
|
Sources of information |
Basic
|
Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino |
|
Complementary
|
Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA |
Se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos temas do programa. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
As Linguas Románicas/613G02034 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Idioma Moderno: Italiano/613G02050 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|