Identifying Data 2015/16
Subject (*) Literaturas Románicas Code 613G02049
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Lecturers
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Web
General description Estudo dos xéneros e dos autores máis importantes e influxentes do periodo clásico da literatura medieval románica.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. A1
A2
A11
A14
A17
A18
A23
B1
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. A1
A2
B1
B7
B8
B9
C2

Contents
Topic Sub-topic
1. A poesía épica na Europa medieval. 1.1. As oríxenes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica.
2. A lírica. 2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana.
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. 3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico.
4. Os anos dourados do "roman". 4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica.
5. O conto medieval. 5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 7 10.5 17.5
Supervised projects A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 0 20 20
Mixed objective/subjective test A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 2 28 30
Guest lecture / keynote speech A11 A14 14 0 14
Document analysis A1 A2 A14 B7 B8 6 9 15
Workbook A11 A14 B8 B9 0 14 14
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Sesión práctica entre os alumnos e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura.
Supervised projects Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia.
Mixed objective/subjective test Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso.
Guest lecture / keynote speech Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos.
Document analysis Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo.
Workbook Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Supervised projects
Document analysis
Description
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicadp no comezo do curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. 40
Mixed objective/subjective test A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. 60
 
Assessment comments

O sistema de evaluación será obxeto de adaptación para os alumnos
con dispensa académica. En virtude da diversidade de situacións
posibles, no seu momento, de darse o caso, se indicará o sentido desta adaptación, de modo que aquelas sesións, probas, etc. nas que
non podan participar sexan compensadas con outras.

Si o alumno
realiza o 50% das actividades propostas, aunque non se presente ao
examen, será evaluado (su calificación non será entón NP). Na segunda
oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que se
solicitan. De no ser posible facer alguña dellas, se substituirá por
outra.


Sources of information
Basic Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino

Complementary Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA

Se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos temas do programa.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
As Linguas Románicas/613G02034

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Idioma Moderno: Italiano/613G02050

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.