Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Dominar a gramática da lingua inglesa. |
A19 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa. |
A20 |
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa e elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua inglesa. |
A6 A15 A18
|
B4
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada, en concreto, a relativa aos procesos de pronunciación da lingua inglesa. |
A11
|
B7
|
|
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa a nivel oral. |
A19 A20
|
B8
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1 B2
|
|
Adquirir capacidade de autoformación unha vez falimilarizado o alumnado coas fontes bibliográficas e recursos básicos.
|
A14
|
B3
|
|
Relacionar os coñecementos cos adquiridos noutras materias da titulación |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, e o tempo pois as entregas e actividades son anunciadas con anterioridade |
|
B6 B10
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) xa que moitas das actividades da aula baséanse en Moodle. |
|
B9
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A Fonética e a Fonoloxía como disciplinas lingüísticas. |
1.1. Concetos básicos e ferramientas. Definición e descrición
1.2. Fonética acústica
1.3. Fonética perceptiva
1.4. Fonética articulatoria |
2. Os sons da fala e a súa representación gráfica. |
2.1. Vogais e consoantes: clasificación funcional e articulatoria.
2.2. IPA e a súa representación. Clasificación dos sons. |
3. Aparato fonador |
3.1. A anatomía da fala
3.2. A fisioloxía da fala
|
4. Modo de articulación, lugar de articulación e fonación |
|
5. As vogais do inglés: ddescripción e representación gráfica |
5.1. Vogais
5.2. Diptongos e tritongos
h |
6. As consoantes do inglés: descripción e representación gráfica |
|
7. Sílabas, palabras e cadea falada. |
7.1. Sílaba: definición e estrutura
7. 2. Fenómenos da cadea falada: Gradación. Asimilación. Elisión. Xuntura. Liaison. |
8. Acento. Patróns acentuais da lingua inglesa |
|
9. Os acentos do inglés |
9.1. Gran Bretaña: Received pronunciation, Estuary English
9.2. EE.UU: American Standard English, African-American English, American- Indian English
9.3. Australia e Nova Zelanda
9.3. Acentos do inglés como segunda lingua |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A14 A15 A18 A19 A20 B2 B5 B8 |
6 |
12 |
18 |
Sesión maxistral |
A11 B7 |
21 |
42 |
63 |
Solución de problemas |
B1 B3 B4 B9 B10 C3 |
7 |
25 |
32 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B6 |
6 |
17 |
23 |
Proba obxectiva |
A6 A15 A18 B5 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Isto corresponde a Docencia. En estas sesións os estudantes deben ser quen de resolver problemas concretos como recoñecemento de transcripcións fonéticas, identificación de acentos, etc. |
Sesión maxistral |
As sesións serán unha vez á semana. Se espera que os estudantes participen. |
Solución de problemas |
Os estudantes deberán resolver problemas concretos tanto na aula como a través de Moodle. |
Prácticas a través de TIC |
Os estudantes recibirán exercicios e actividadespara facer a través de Moodle. |
Proba obxectiva |
Todos os estudantes deberán facer un exame final para probar o seu coñecemento xeral dos temas tratados durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Todas as actividades supoñen a atención persoalizada do profesorado que terá lugar tanto na aula como fora dela.Os estudantes poden contactar cos profesores ben por correo electrónicao ben a través de Moodle.
Prégase aos estudantes con necesidades especiais contacten cos profesores o máis axiña posible, así como con ADI (unidad de atencióan á diversidade) da UDC. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B1 B3 B4 B9 B10 C3 |
Os estudantes poderán ser avaliados por algunhas das actividades proporcionadas para desenvolver na aula ou na casa. |
30 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B6 |
Os estudantes poderán ter que resolver algún problema ou facer un test na aula, na casa ou a través da plataforma Moodle. Tamén se terán en conta as tarefas realizdas nas TGR quincenais co lector. |
20 |
Proba obxectiva |
A6 A15 A18 B5 |
Todos os estudantes deberán facer un exame final na data oficial de Xaneiro. A nota mínima para este exame será de 4 (de 10) para tela en conta e sumar o resto das cualificacións. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes serán avaliados ao longo do cursocun máximo de 4 actividades así como co exame final. Para
aprobar, os estudantes deben ter unha cualificación de aomenos 4
(de dez) no exame final. Tamén deben ter realizado alomenos a
metade das actividades necesarias. De non ser así, o alumno non será
calificado e terá "non
presentado" Os estuudantes que non pasen en xaneiro terán outra
oportunidade enxjullo na que haberá un exame final (50%)
así como unha actividade (50%). Os estudantes que teñan superado as
actividades de avaliación coninua previamente non terán que facela. Aqueles alumnos que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e
teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de
permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade
seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo. Os estudantes a tempo parcial que teñan concedida
unha "dispensa académica" deben contactar cola profesora ao comezo do
cuatrimestre para facer os axustes precisos nas distintas
actividades .
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
GIMSON, A.C. 1989 (4th ed.). An Introduction to the Pronunciation of English . London: Edward Arnold. LADEFOGED, P. 1993 (3rd ed.). A Course in Phonetics . Fort Worth, Texas:Harcourt Brace Jovanovich College. WELLS, J. C. Longman
Pronunciation Dictionary. Londres: Longman,
any edition. Tanto os recursos de Internet como cursos en-lña de fonética ou diccionarios facilitaránse a través de Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALCARAZ, E. and MOODY, B. 1984 (3rded.). FonéticaInglesa para Españoles . Third Edition, 1993. Alcoy:Editobal Maffil.
ASHBY, P. 1995. Speech Sounds. London: Routledge.
BALL, Martin J., and RAHILLY, Joan. 1999. Phonetics . The Science ofSpeech. London: Arnold.
CARR, Philip. 1999. English Phoneticsand Phonology . Oxford: Blackwell.
FINCH, D.F. and ORTIZ-LIRA, H. 1982, A Course in English Pronunciation forSpanish Speakers , London:: Heinemann.
GIMSON, A.C. 2001 (6th ed.). Gimson|sPronunciation of English. 5th ed. of An Introduction to the Pronunciation ofEnglish . Revised by A. Cruttenden. London: Edward Arnold.
LAROY, C. 1995. Pronunciation . Oxford: Oxford UniversityPress.
MONROY CASAS, R. 1979. LaPronunciación del Inglés R.P. para Hablantes del Español. Madrid: Paraninfo.
MOTT, Brian. A Course in Phonetics andPhonology for Spanish Learners of English . Barcelona: PPU Universitas 7.
ROGERS, Henry. 2000. The Sounds of Language. An Introduction to Phonetics . Essex: Pearson Education Ltd. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Inglesa 1/613G03003 | Lingüística Xeral/613G03004 | Lingua Inglesa 2/613G03008 | Lingua Inglesa 3/613G03015 | Lingua Inglesa 4/613G03019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase un bo manexo do inglés posto que se penalizarán os erros gramaticais, orde de palabras non inglesa e falta de concordancia. |
|