Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
A19 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa. |
A20 |
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
During and (especially) at the end of the course, the students are expected to:
-Approach the world of English language/s and culture/s from an ethical and postcolonial point-of-view
-Analyze the sociocultural, political, economic, and military aspects surrounding the expansion of the English language and its consequences (e.g. capitalism, colonialism, globalization, migration)
-Locate the geographical regions and/or countries of English varieties around the world
-Know the main cultural features of the mentioned regions and/or countries (history, literature, religion, customs, etc)
-Identify the phonological, morphological, and lexical characteristics of English accents and dialects
-Recognize other varieties of English related to gender, class, age, ethnicity, profession, etc
-Speak articulately and listen respectfully in and out of class
-Read and write critically and creatively |
A1 A2 A6 A9 A10 A11 A14 A15 A17 A19 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución
2. Conceptos básicos: acento, argot, bilingüismo, crioulo, dialecto, diglosia, idiolecto, xerga, pidgin, rexistro, etc.
3. O inglés da raíña, o inglés da BBC, etc. Pode unha persoa ou unha corporación posuír unha lingua? O inglés británico estándar como dialecto
4. O inglés en Gran Bretaña e Irlanda (variedades de Londres; inglés de Escocia; Wenglish; Norte, Sur e área central de Inglaterra)
5. O inglés na América (General American; inglés afro-americano; Canadá; inglés Chicano; crioulo de Louisiana; o Caribe)
6. O inglés en África (Nixeria, Gana, Liberia, Camerún, Sudáfrica)
7. O inglés en Asia e Oceanía (India; Australia; Nova Zelandia; o inglés do pobo Maorí; pidgin de Illas Solomon)
8. Outras variedades segundo clase, xénero, idade, etnia, profesión (e.g. o inglés académico)
9. Conclusións e feedback
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A2 A10 A17 A19 A20 B8 C6 C7 |
16 |
27 |
43 |
Obradoiro |
A6 A9 A11 A15 |
16 |
16 |
32 |
Traballos tutelados |
A14 B1 B2 B3 B6 B7 B9 C5 |
2.5 |
24 |
26.5 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 C2 C3 C4 C8 |
0.5 |
10 |
10.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Estamos a disposición dos estudantes no nosos despachos nas horas de titoría, como tamén a través do teléfono e o correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B4 B5 B10 C2 C3 C4 C8 |
Haberá dúas presentacións orais: unha presentación INDIVIDUAL durante a CLASE PRÁCTICA (10%) e un VÍDEO-PROXECTO en GRUPO (15%). A presentación individual segue o formato estándar e consiste en facer unha análise práctica da variedade inglesa que queirades--por exemplo, sobre as características fonéticas e/ou gramaticais dunha canción en inglés non estándar; o formato do vídeo-proxecto en grupo (3-9 estudantes) é máis libre, sempre e cando os estudantes imiten RESPECTUOSAMENTE un acento inglés non estándar durante a presentación. O resto dos detalles serán explicados en clase. |
25 |
Obradoiro |
A6 A9 A11 A15 |
Os talleres ou clases prácticas terán lugar no aulanet. Teredes que ler, escoitar e analizar textos en diferentes variedades do inglés. Moitos destes textos serán audiovisuales. Crearei un FORO en MOODLE e os/as estudantes terán que aportar as súas análises e comentarios aí; as vosas notas nesta sección dependerán da información que poñades no foro durante mentres estades en clase. |
20 |
Lecturas |
A1 A2 A10 A17 A19 A20 B8 C6 C7 |
Nos grupos grandes, á parte de explicar a TEORÍA, fareivos preguntas sobre a/s LECTURA/S da semana; ao comezo do cuadrimestre, deixarei unha COLECCIÓN de lecturas en reprografía. Aínda que as lecturas son maiormente sobre lingua e literatura, provereivos de información sobre historia, cultura, xeografía e outros detalles correspondentes aos lugares en que se fala cada variedade do inglés.
IMPORTANTE: só terase en conta a participación daqueles e aquelas estudantes que demostren REALMENTE ter feito unha lectura concienciuda dos textos.
|
30 |
Traballos tutelados |
A14 B1 B2 B3 B6 B7 B9 C5 |
Teredes que escribir dous ensaios individuais: o primeiro tratará dunha ÚNICA VARIEDADE do inglés (10%); o segundo será unha comparación de dous (ou máis) VARIEDADES (15%). Non se pode escribir sobre a mesma variedade do inglés en dúas ocasións; isto significa que os vosos traballos tratarán sobre tres (ou máis) variedades en total. Os traballos estarán escritos en estilo MLA--unha variedade de escritura que se explicará en clase, xunto co resto dos requisitos. |
25 |
|
Observacións avaliación |
-Para aprobar o curso, os e
as estudantes terán que sacar (polo menos) un 4 en todas as partes avaliables e
(polo menos) un 5 na nota final. -O meu método docente
baséase na AVALIACIÓN CONTINUA, que ten en conta: a participación nas clases
teóricas para demostrar a vosa comprensión das lecturas, os exercicios
audiovisuais das clases prácticas, dous ensaios e dúas presentacións orais. Se
aprobades todas estas tarefas e a vosa cualificación final é 5 ou máis, teredes
aprobado o curso--dareivos esta información cara a finais de decembro. -XANEIRO: Os e as estudantes
que non aproben as partes de LECTURA e CLASES PRÁCTICAS poderán
recuperalas en xaneiro. Polo tanto, no día oficial de exame, terán que
completar dúas tarefas: 1) ENTREVISTA coa coordinadora en torno ás lecturas do
curso; 2) EXERCICIOS AUDIOVISUAIS baseados nos materiais das clases prácticas. -XULLO: Os e as estudantes
que non aproben os apartados de ENSAIOS e PRESENTACIÓN ORAL terán que (re)hacerlos na data oficial
da oportunidade de xullo. Dado que non haberá clases, AMBAS as dúas
presentacións terán QUE SER GRAVADAS; por esta mesma razón, poderedes facer o
proxecto de grupo de forma INDIVIDUAL. -En caso
de folga de profesores/as, se fose necesario, a profesora proverá aos/ás
estudantes con material didáctico a través de Moodle.
En caso de folga de estudantes, a profesora podería pedir aos estudantes que
realicen unha tarefa equivalente ao traballo de clase. -Os/as
estudantes deben entregar as tarefas nas datas convidas. Só aceptaranse traballos entregados con atraso se son acompañados dun xustificante oficial (por exemplo, debido a un problema médico). -Un
ensaio que mostre signos de plaxio será cualificado cun 0. -Tanto en xaneiro coma en xullo, os/as
estudantes que non cumpran co 50% dos requisitos serán cualificados/as como Non presentados/as. -Aqueles/as alumnos/as que oficialmente fosen
matriculados/as a tempo parcial, e que posúan unha dispensa académica, tal e
como establece a Normativa de permanencia desta universidade, serán avaliados/as
en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda
oportunidade de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía
básica Ahmad, Dohra, ed. Rotten English: A
Literary Anthology. New York:
Norton & Co., 2007. Print. Cheshire,
Jenny. English Around the World: Sociolinguistic Perspectives.
Cambridge: CUP, 1991. Print. Crystal,
David. English as a Global Language. Cambridge: CUP, (1997) 2003.
Print. Freeborn,
Dennis, et al. Varieties of English: An Introduction to the
Study of a Language. London: Macmillan, 1993. Print. Graddol, David,
Dick Leith, and Joan Swann. English: History, Diversity and Change.
London: Open University, 1996. Print. Hickey, Raymond,
ed. Legacies of Colonial English: Studies in Transported Dialects.
Cambridge: CUP, 2004. Print. Hughes, Arthur,
Peter Trudgill, and Dominic Watt. English Accents and Dialects: An
Introduction to Social and Regional Varieties of British English. London:
Hodder Arnold, 2005. Print. Kortmann,
Bernd, et al. A Handbook of Varieties of English. 2
Vols.and CD. Berlin: Mouton de Gruyter, 2004. Print. Krachu, Braj B.,
Yamuna Kachru, and Cecil L. Nelson, eds. The Handbook of World
Englishes. Oxford: Blackwell, 2006. Print. Schneider,
Edgar. Postcolonial English: Varieties Around the World. Cambridge:
CUP, 2007. Print.
Filmografía
básica The Adventures of
Priscilla, Queen of the Desert.
Dir. Stephan Elliot. Perf. Terence Stamp, Hugo Weaving, Guy Pierce, etc.
Gramercy Pictures, 1994. Film. Bend It like
Beckham. Dir. Gurinder
Chadha. Perf. Parminder Nagra, Keira Knightley, etc. 20th Century
Fox, 2002. Film. Keeping Up
Appearances. Dir. Harold
Snoad. Perf. Patricia Routledge, Clive Swift, etc. BBC, 1990-1995. Film. My Fair Lady. Dir. George Cuckor. Perf. Audrey Hepburn,
Rex Harrison, etc. Warner Bros, 1964. Film. Monsoon Wedding. Dir. Mira Nair. Perf. Vasundhara
Das, Vijay Raaz,
etc. Mirabai Films, 2001. Film. Real Women Have
Curves. Dir. Patricia
Cardoso. Perf. America Ferrera, Lupe Ontiveros, etc. HBO,
2002. Film. Webs
básicas English Online. Eva L. Easton. 1997. Web. 1 July 2014. The Routes of
English. BBC Radio
4. n.d. Web. 1 July 2014. Worldwide Accents
of English. Gabrielle
Azzaro. 2000. Web. 1 July 2014. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|