Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A8
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno |
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Avaliar criticamente dados fornecidos por diversas fontes. Expressar dúvida. |
1.1. Presente do Conjuntivo (I). Infinitivo Pessoal. Palavras homófonas
1.2. Poluição. Separação e reciclagem do lixo
|
2. Compreender entrevistas e testemunhos recebidos. Estabelecer comparações. Expressar opiniões, desejos e sentimentos de aprovação e reprovação |
2.1. Presente do Conjuntivo (II)
2.2. Emigração, imigração e migração
|
3. Comentar perspectivas dadas acerca de um país ou comunidade. Compreender expressões idiomáticas comuns |
3.1. Formas verbais derivadas de: fazer, pôr, pedir, ter, ver, vir. Palavras parónimas e homófonas. Acentuação e pronúncia (I)
3.2. Geografia e Etnografia de Portugal. Variação dialetal. Expressões idiomáticas
|
4. Argumentar. Exprimir condição em relação a factores externos |
4.1. Futuro do Conjuntivo. Presente do Conjuntivo. Acentuação e pronúncia (II)
4.2. Felicidade, sucesso e insucesso. Ditados populares
|
5. Exprimir condições irreais |
5.1. Pretérito Imperfeito do Conjuntivo.
5.2. Fenómenos de resposta a falências socio-políticas. Falsos amigos
|
6. Identificar formas elípticas nas redes sociais e nas telecomunicações móveis. Compreender formas de calão. Adaptar o discurso à situação comunicativa |
6.1. Pretérito Mais-que-perfeito Composto do Conjuntivo. Frases Condicionais.
6.2. Novas tecnologias e juventude. Linguagem dos SMS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A8 B4 B7 B8 C2 C4 |
6.5 |
10 |
16.5 |
Lecturas |
B7 B8 C2 |
0 |
11 |
11 |
Obradoiro |
A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 |
8 |
10 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 |
0 |
10 |
10 |
Proba obxectiva |
A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C2 |
3 |
0 |
3 |
Presentación oral |
A8 B4 C2 |
1 |
0 |
1 |
Resumo |
B7 C2 |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
A8 B5 B7 B8 C2 C4 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A15 B5 B6 B7 C2 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Entendemos por “discusión dirixida” aquela actividade desenvolvida polo alumnado en grupos pequenos en que se porá en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Debateranse diversos temas baixo a supervisión do/da docente. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o/a alumno/a terá que coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial. |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Prácticas a través de TIC |
O alumno ou a alumna deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Proba obxectiva |
A proba escrita permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Presentación oral |
Neste tipo de proba avalíase a competencia comunicativa do/da estudante mediante unha pequena entrevista ou conversa co/coa profesor/a, en que talvez deba improvisar determinadas situacións. Na proba oral poderán empregarse textos, deseños ou materiais audiovisuais como apoio. |
Resumo |
Realizaranse con frecuencia sínteses dos principais contidos fixados no programa, a fin de facilitar a súa comprensión. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. Nestas sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do/da docente, os/as alumnos/as levarán a cabo diversas actividades (corrección e/ou elaboración de textos), ben de maneira individual ben organizados en pequenos grupos, a fin de partillaren información, coñecementos e habilidades. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o alumno ou a alumna informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada.
Alén diso, cada estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto do desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A15 B5 B6 B7 C2 |
Os traballos individuais e grupais (tanto presenciais como non presenciais) encomendados polo profesorado ao longo do curso suporán un 30% da nota final.
Valorarase especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
15 |
Discusión dirixida |
A8 B4 B7 B8 C2 C4 |
As intervencións orais do/da estudante durante as discusións dirixidas (conversa) corresponderanse cun 20% da nota final. |
25 |
Presentación oral |
A8 B4 C2 |
Cada estudante terá que realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia |
10 |
Proba obxectiva |
A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C2 |
Ao final do cuadrimestre, o estudantado deberá realizar unha proba obxectiva de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación final de actividades e traballos se estes foren entregados fóra de prazo sen causa xustificada. Os/as estudantes que non superaren a materia ou que non cumpriren co 50% das actividades obrigatorias exixidas ao longo do cuadrimestre deberán realizar na convocatoria de xullo unha proba de carácter oral e escrito. Considerarase non presentado na materia quen non realizar a proba escrita e/ou quen non cumprir coas catro actividades obrigatorias propostas polo docente. O estudantado a tempo parcial e con dispensa académica entregará as actividades
obrigatorias nunha data concertada previamente co/coa profesor/a. Para superar a materia, a cualificación mínima da
proba obxectiva deberá ser de 4 puntos sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Casteleiro, J. M. (coord.) (2001). Dicionário da Língua Portuguesa. Lisboa: Verbo
Costal, J. A. / Melo, A. S. (2003). Dicionário da Língua Portuguesa. Lisboa: Porto Editora
Monteiro, D. / Pessoa, B. (1993). Guia prático dos verbos portugueses. Lisboa: Lidel
Cintra, L. / Cunha, C. (1984). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Sá da Costa
Tavares, A. (2004). Português XXI - 2. . Lisboa: Lidel
Reis, N. / Berström, M. (1997). Prontuário Ortográfico e Guia da Língua Portuguesa. Lisboa: Notícias |
|
Bibliografía complementaria
|
S/A (2008). Acordo Ortográfico – Guia Prático. Porto: Porto Editora
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Aprender Português 2, Cadeno de Exercícios. B1-B2. Lisboa: Texto
Oliveira, C. / Coelho, L (2008). Aprender Português 2, Compreensão Oral. B1-B2 .. Lisboa: Texto
Oliveira, C. (2007). Aprender Português 2. B1-B2. Lisboa: Texto
Oliveira, C. / Coelho, L (2007). Aprender Português 3, B2. Lisboa: Texto
S/A (2009). Bom Português.. Porto: Porto Editora.
Lemos, H. (2003). Comunicar em Português. Lisboa: Lidel
Dias, H. B. M. (1994). Exercícios e notas gramaticais. Curso básico de português-língua estrangeira. Lisboa: Colibri
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2000). Gramática Activa 1. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2000). Gramática Activa 2. Lisboa: Lidel
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Inicial e Elementar. A1, A2 e B1. Lisboa: Texto
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Intermédio e Avançado. B2 e C1. Lisboa: Texto
Direcção-Geral de Inovação e de Desenvolvimento Curricular (2001). Navegar em português 1 . Lisboa: Lidel
Vázquez Cuesta, P. (2002). O Que Um Falante de Português Deve Saber Sobre o Galego. Lisboa: Edições Colibri
Carmo, L. (2004). Olá! Como está Livro de Actividades. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está? – CD audio duplo. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está? – Livro de Textos. Lisboa: Lidel
Ramos, E (2006). Portugalizar. Português para galegofalantes . Vigo: Xerais
Pinheiro, M. C. (2007). Português ao vivo. Textos e exercícios. Nível 2 . Lisboa: Lidel
S/A (2008). Prontuário Ortográfico da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
VVAA (2009). SOS Português! Língua não materna A1/B1. Porto: Porto Editora
Rosa, L. M. (2004). Vamos lá continuar!. Lisboa: Lidel |
OUTRAS FONTES: RECURSOS WEB
Cursos:
Linguas net: http://www.linguasnet.com/lessons/home_pt.html
Português para nós: http://www.portuguesparanos.com/
Dicionários e compêndios léxicos:
Dicionário Priberam: http://www.priberam.pt/dlpo/dlpo.aspx
Dicionário Universal da Língua Portuguesa: http://www.universal.pt/
Dicionários da Porto Editora: http://www.infopedia.pt/
Moderno Dicionário Michaelis: http://www2.uol.com.br/michaelis/
Exercícios:
Centro Virtual Camões: http://www.instituto-camoes.pt/cvc/aprender.html
Classe Virtual de português: http://www.clt.be/clavipo/clpo.htm
Escolovar (exercícios): http://web.educom.pt/escolovar/lp_exercicio.htm
Escolovar (vocabulário): http://web.rcts.pt/escolovar/lp_forca.htm
Português Língua Estrangeira: http://portugueslinguaestrangeiraespanha.blogspot.com/
Ferramentas de pronúncia:
SitePal: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
Ferramentas de tradução:
Traducíndote: http://ieschandomonte.edu.es/traducindote/
Consulta:
Ciberdúvidas: http://ciberduvidas.sapo.pt/OUTRA |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Idioma Moderno: Portugués/613G03051 | Idioma Moderno 2: Portugués/613G03054 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|