Identifying Data 2015/16
Subject (*) Estrutura de Computadores I Code 614111208
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Gonzalez Gomez, Patricia
E-mail
patricia.gonzalez@udc.es
Lecturers
E-mail
Web
General description Introducción á estructura dos computadores. Estudio da arquitectura, organización, función e deseño do subsistema procesador dun computador.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A2 Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A6 Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B11 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer e comprender a representación da información en un sistema e o funcionamento do procesador dun computador A1
A2
A6
B2
B3
B9
B11
C1
C6
Evaluar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos A3
A6
B2
B3
B9
B11
C1
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
1 .Introducción aos computadores 1.Introducción
2. Perspectiva histórica
3. Rendemento
2. O repertorio de instruccións 1. Introducción
2. Representación das instruccións
3. Deseño do repertorio de instruccións
4. Operaciones do repertorio de instruccións
5. Repertorio de instruccións do MIPS
6. Casos reais: PowerPC e Pentium
7. Xerarquía de traduccións
3. Formatos de datos e aritmética dos computadores 1. Introducción
2. Representación de enteiros. Aritmética enteira
3. Números en punto flotante. Aritmética en punto flotante
4. O punto flotante no MIPS
5. Precisión aritmética
4. O procesador: camiño de datos e unidade de control
1. Estructura básica de un procesador. O ciclo de instrucción
2. O camiño de datos
3. Técnicas de control
4. Interrupcións e excepcións
5. Introducción aos procesadores segmentados

1. Diseño básico dun procesador segmentado
2. Riscos na segmentación
3. Tratamento de operacións multiciclo
4. Tratamento das excepcións
6. Segmentación avanzada 1. Planificación de instruccións
2. Procesamiento de instruccións de salto
3. Introducción aos procesadores con emisión múltiple de instruccións: superescalares e VLIW

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A2 A3 A6 B2 B3 B9 B11 C1 C6 C8 3 144 147
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Actividade realizada para a avaliación do coñecemento e as capacidades adquiridas polos alumnos con esta materia.

Consiste nunha proba escrita con preguntas para a avaliación individual obxectiva de cada alumno.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Dado que este curso a materia se encontra en extinción, recomiendase aos alumnos a asistencia a tutorías como método de axuda.


Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A6 B2 B3 B9 B11 C1 C6 C8 Preguntas teórico-prácticas sobre os contidos da materia 100
 
Assessment comments
A materia non ten docencia presencial, por ser dunha titulación a extinguir, así que o alumno so terá dereito a un examen para a súa avaliación. 


Sources of information
Basic Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2007). Computer architecture. A quantitative approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2000). Estructura y diseño de computadores: interficie circuteria/programación. Editorial Reverté
F. García, J. Carretero, J. D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo

Complementary Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2005). Computer organization and design: The hardware/software interface. Morgan Kaufmann
Hamacher, C., Vranesic, Z. y Zaky, S. (2003). Organización de computadores. McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Tecnoloxía de Computadores/614111104
Programación/614111109

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Sistemas Operativos I/614111203

Subjects that continue the syllabus
Arquitectura e Enxeñaría de Computadores/614111401
Estrutura de Computadores II/614111306

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.