Identifying Data 2015/16
Subject (*) Medios de Transmisión Code 614111304
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Third Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Iglesia Iglesias, Daniel Ismael
E-mail
daniel.iglesia@udc.es
Lecturers
Iglesia Iglesias, Daniel Ismael
E-mail
daniel.iglesia@udc.es
Web
General description NOTA: A PARTIR DO CURSO 2012/2013 DESAPARECEN AS SESIONS PRESENCIAIS O SER UNHA MATERIA A EXTINGUIR.

Profesorado: Luis castedo (luis.castedo@udc.es) e Daniel Iglesia (daniel.iglesia@udc.es)

Obxetivos: O obxetivo fundamental da materia e explicar os principios de funcionamento dos medios de transmisión (cables e ondas de radio) que son os elementos básicos das infraestruturas das redes de comunicacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo.
B8 Traballar en equipos de carácter interdisciplinar.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B13 Capacidade de comunicación.
B14 Coñecemento de idiomas.
B15 Motivación pola calidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecelos principios básicos do análisis de señais e sistemas contínuos tanto no dominio do tempo como no dominio da frecuencia. A1
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecelos principios básicos da representación dixital de señais contínuas. A1
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecelos principios básicos da codificación da información a través de formas de onda (modulación) e a su transmisión a través de canais limitados polo ancho de banda e o ruido. A1
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción Concepto de comunicación

Comunicacións analóxicas e dixitais
Conceptos básicos de señais e sistemas Señais contínuas: concepto, propiedades, clasificación, operacións fundamentais e exemplos.

Sistemas contínuos: definición, propiedades e exemplos.
Sistemas lineais e invariantes no tempo Representación dunha señal en términos de impulsos

Suma e integral de convolución

Propiedades da convolución
Análisis de Fourier de Señais e Sistemas Contínuos Concepto de Transformada de Fourier

Propiedades da Transformada de Fourier

Dualidade da Transformada de Fourier

Exemplos
Representación dixital de señais contínuas A operación de muestreo

Teorema de muestreo

Cuantificación

Codificación
Transmisión dixital banda base por canais de ancho de banda limitado Concepto de modulación

Modulación PAM

Transmisión PAM por canais de banda limitada
Introducción aos procesos estocásticos Concepto de proceso estocástico

Procesos estocásticos estacionarios

Función de autocorrelación

Densidad Espectral de Potencia
Transmisión dixital banda base por canales con ruido Canal de ruido blanco gaussiano aditivo

Receptor óptimo, transmisión dun símbolo binario

Filtro adaptado

Probabilidade de erro
Transmisión dixital paso banda Modulacións de amplitude (ASK)

Modulacións de fase (PSK)

Modulacións de cuadratura (QAM)

Modulacións de frecuencia (FSK)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A4 B2 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C4 15 15 30
Problem solving B2 B3 B9 B11 B12 15 15 30
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 15 45
Objective test B9 B11 C1 2.5 0 2.5
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Proponse o alumno a realización de cinco prácticas. As catro primeiras son opcionais.

A última práctica consiste na simulación dun sistema de transmisión PAM binario. O alumno planteaselle o obxetivo e os requisitos da práctica e debe resolvela aplicando as ferramentas aprendidas nas prácticas anteriores. Ista práctica final será evaluada.

NOTA: A PARTIR DO CURSO 2012/2013 DESAPARECEN AS SESIONS PRESENCIALES O SER UNA MATERIA A EXTINGUIR.
Problem solving Resolveranse en clase exercicios para a consolidación dos conceptos da materia.

NOTA: A PARTIR DO CURSO 2012/2013 DESAPARECEN AS SESIONS PRESENCIALES O SER UNA MATERIA A EXTINGUIR.
Guest lecture / keynote speech Exporanse os conceptos máis importantes da materia coa axuda de diapositivas powerpoint.

NOTA: A PARTIR DO CURSO 2012/2013 DESAPARECEN AS SESIONS PRESENCIALES O SER UNA MATERIA A EXTINGUIR.
Objective test Examen escrito no que o alumno debe resolver problemas de dificultade similar os realizados en clase

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Description
Durante as horas de tutorías atenderanse as dúbidas que os alumnos tengan sobre os problemas e as prácticas que se plantean para que eles as ealicen no seu tempo de estudo.

NOTA: A PARTIR DO CURSO 2012/2013 DESAPARECEN AS SESIONS PRESENCIALES O SER UNA MATERIA A EXTINGUIR.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A4 B2 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C4 O alumno debe presentar a práctica final que consiste na realización dun programa de Matlab que simule un sistema de transmisión PAM binario.

A valoración desta proba e de 2 puntos sobre 10.
20
Objective test B9 B11 C1 O alumno debe realizar unha proba escrita que consiste na resolución dun conxunto de exercicios de dificultade similar os realizados en clase.

A valoración desta proba e de 8 puntos sobre 10.
80
 
Assessment comments

A práctica final deberá estar lista para o día do examen de teoría.


Sources of information
Basic S. Haykin, M. Moher (2006). Introduction to analog and digital communications. John Wiley
A. V. Oppenheim, A. S. Willsky and S. H. Nawab (1997). Signals and Systems. Prentice-Hall

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Redes/614111502
Comunicacións Dixitais/614111611
Sistemas de Control con Computador/614111643
Sistemas de Tempo Real/614111644
Tratamento Dixital do Sinal/614111650

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Redes de Comunicacións/614111307
Control Industrial/614111612

Subjects that continue the syllabus
Estatística I/614111101
Física das Máquinas Computacionais/614111105
Cálculo/614111108
Computación Numérica/614111204

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.