Identifying Data 2015/16
Subject (*) Estrutura de Computadores II Code 614111306
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Third Obligatoria 7
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
E-mail
basilio.fraguela@udc.es
Lecturers
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
E-mail
basilio.fraguela@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description O obxectivo desta asignatura é o estudo da arquitectura, organización, función e deseño dos subsistemas de memoria, buses e E/S dun computador.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
A10 Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B11 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer e comprender o funcionamento da xerarquía de memoria e do sistema de E/S dos computadores A1
A4
B2
B3
B11
C1
C2
C6
C8
Avaliar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos A1
A4
B2
B3
B11
C6
Optimizar un código de xeito que faga o mellor aproveitamento das características do hardware dun sistema de computación, incluíndo os elementos de E/S A10
B2
B3
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción ós Sistemas de Memoria
1. Conceptos básicos
2. A Xerarquía de Memoria
2. A Memoria Caché 1. Introducción ás Cachés
2. Operación dun Sistema Caché
3. Rendemento da Caché
4. Técnicas de Optimización das Cachés
5. Coherencia Caché
3. A Memoria Principal
1. Tipos de Memorias RAM e ROM
2. Organización das Memorias
3. Memorias Entrelazadas
4. A Memoria Virtual 1. Introducción á Memoria Virtual
2. Memoria Virtual Paxinada
3. Memoria Virtual Segmentada
4. Memoria Virtual Segmentada con Paxinación
5. Organización de Entrada/Saída 1. Medidas de Rendimiento
2. Módulos de E/S
3. E/S programada
4. E/S mediante interrupcines
5. Acceso directo a memoria
6. Canales y procesadores de E/S
6. Interconexión con buses 1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Arbitraxe do bus
4. Exemplos de buses estándar
7 .Periféricos 1. Introducción
2. Dispositivos de almacenamento
3. Hardware gráfico

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 34 51 85
Laboratory practice 26 26 52
Problem solving 7 14 21
Objective test 4 0 4
Seminar 4 4 8
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno.
Laboratory practice Reaiizaránse en grupos de dúas persoas polo que fomentan o traballo cooperativo. Permitirán aos alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. A maiores as sesións completaránse cunha serie de cuestionarios en moodle que permiten ao alumno comprobar o nivel de coñecemento acadado nestas sesións prácticas.
Problem solving Clases nas que o profesor resolverá un número reducido e significativo de problemas que permitirán fixar os conceptos tratados nas clases maxistrais e comprobar como estos se aplican de forma práctica.
Objective test Proba dos coñecementos adquiridos nas clases teóricas, as prácticas e os seminarios.
Seminar Introduccións a aspectos prácticos da asignatura e as ferramentas a empregar no laboratorio.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
Nas prácticas de laboratorio, tutorías e preguntas en clases maxistrais, de problemas, e seminarios.

Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.

Prácticas de laboratorio:
Considerase interesante o seguimento personalizado durante a realización destas probas, de xeito que o profesor poida orientar ó estudiante nos pasos que va tomando, máxime cando coa nova metodoloxía docente imprantada nas prácticas o estudante vese estimulado a analizar os aspectos prácticos da materia á luz dos cuestionarios que se lle plantexan en moodle en cada sesión práctica.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test Exame escrito 100
 
Assessment comments

Os exames consistirán na realización de probas obxectivas nas que, en total, o 20% da calificación corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas prácticas de laboratorio e o 80%  corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas sesións maxistrais.




Sources of information
Basic H.L. Hennessy y D. A. Patterson (2003). Computer Architecture. A Quantitative Approach.. Morgan Kaufmann Publishers
D. A. Patterson y J. L. Hennessy (2005). Computer Organization and Design. Morgan Kaufmann Publishers
W. Stallings (2006). Organizacion y Arquitectura de Computadores. Prentice Hall

Complementary C. Hamacher, Z. Vranesic y S. Zaky (2003). Organización de computadores. Mc Graw Hill
F. García, J. Carretero, J.D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo
T. Möller, E. Haines, N. Hoffman (2008). Real-time Rendering . Wellesley, Mass. : A K Peters


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Tecnoloxía de Computadores/614111104
Programación/614111109
Sistemas Operativos I/614111203
Estrutura de Computadores I/614111208

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Sistemas Operativos II/614111302

Subjects that continue the syllabus
Arquitectura e Enxeñaría de Computadores/614111401

Other comments

Nótese que debido á extinción da docencia desta asignatura, todas as referencias a clases ou actividades de tipo presencial nesta guía deixan de ser de aplicación, habendo únicamente probas obxectivas que permiten superar a asignatura.




(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.