Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A2 |
Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto. |
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A4 |
Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede. |
A5 |
Saber especificar, deseñar e implementar sistemas intelixentes cando as solucións convencionais non resultaren satisfactorias. |
A6 |
Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos. |
A8 |
Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo. |
A9 |
Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
B14 |
Coñecemento de idiomas. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
En Análise de Sistemas Informáticos contémplanse os descriptores "Análises e definición de requisitos. Análise de aplicacións". Se emprega el paradigma de la Orientación a Obxectos e el linguaxe de modelado UML. Lese engade singularmente unha introdución a la Planificación de actividades con emprego de redes, por la importancia que ten en la práctica aplicar esta materia desde el análise. Tamén, coméntase el Método de Enxeñaría. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15
|
C3 C5 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
MATERIA: ANÁLISE DE SISTEMAS INFORMÁTICOS
(Troncal, cuadrimestral, primeiro cuadrimestre) TITULACIÓN: ENXEÑARÍA INFORMÁTICA
CURSO: 4º
Profesor: Miguel Rodríguez Rubio
PROGRAMA ACTUALIZADO CURSO 2012-2013
1.- Introdución.
1.1.- O Método de Enxeñaría.
1.2.- Arquitecturas de integración de sistemas e ETLs,s.
1.3.- Enfoque de Sistemas de work flow.
1.4.- Planificación de proxectos empregando grafos de actividades.
2.- Analisis e Deseño Orientado a Obxectos
2.1.- Conceptos fundamentais da Orientación a Obxectos
2.1.1.- Obxectos.
2.1.2.- Identidade.
2.1.3.- Clasificación
2.1.4.- Encapsulación.
2.1.5.- Polimorfismo.
2.1.5.- Herdanza.
3.- Os modelos da metodoloxía OMT.
3.1.- Modelo de Obxectos.
3.2.- Comentario sobre o Modelo Dinámico.
4.- A linguaxe de Modelado Unificado. (UML).
4.1.- Xeneralidades sobre UML. Vistas e construcións de extensión.
4.2.- A vista Estática.
4.3.- A vista dos Casos de Uso.
4.4.- A vista da Máquina de Estados.
4.5.- A vista das Actividades.
4.6.- A vista de Interacción.
4.7.- As vistas Físicas. 4.8.- A vista de Xestión do Modelo.
4.9.- Extensións.
4.10.- Resumo da notación, discusión da semántica dalgúns termos e exemplos.
5.- PRÁCTICAS.
5.1.- Exercicio de Planificación.
5.2.- Exercicio/s de Modelado. |
Comentarios xerais sobre o contexto das organizacións onde se aplicarán os sistemas analizados. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
|
50 |
50 |
100 |
Laboratory practice |
|
20 |
20 |
40 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
É a parte teórica, que se desenvolverá tratando de lograr a máxima participación no comentario e discusión crítica dos conceptos expostos |
Laboratory practice |
Desenvolvésense de 1 a 3 exercicios de modelado, en función do avance dos alumnos, sobre a análise de sistemas complexos, e empregando as vistas de UML |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Laboratory practice |
|
Description |
Neste apartado inclúese a práctica de planificación, e as atencións en tutorías, ou por medio do correo electrónico ou teléfono. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
|
É a exposición e discisión do contido teórico da materia que se dividirá en tres partes principais. Planificación e Método de Enxeñaría, Conceptos para a análise e deseño da Orientación a Obxectos, e por último, a linguaxe de modelado UML que comprende a exposición de termos, vistas e diagramas, e a exposición do alcance semántico dalgúns termos do glosario. |
60 |
Laboratory practice |
|
Desenvolvésense dunha a tres prácticas, en función do avance medio dos alumnos. A puntuación total do apartado é de 4 puntos, que se dividirán entre o número de prácticas expostas e o seu defensa e discusión en tutorías. En cada práctica o rango de cualificación terá tres valores discretos. Na avaliación das prácticas asígnanse 2,5 puntos para os traballos presentados e 1,5 puntos para a defensa e discusión personalizada en tutorías. |
40 |
|
Assessment comments |
O exame constará de 6 preguntas: Unha sobre a Planificación e/ou o Método de Enxeñaría, outro tres sobre os conceptos da paradigma da Orientación a Obxectos, enfocados desde a óptica da Análise e Deseño, e outras dúas sobre a linguaxe UML. Cada pregunta valerá un punto, cualificándose no rango 0-0,5-1 O máximo a alcanzar no exame será de 6 puntos. A cualificación final obterase sumándolle as puntuacións das prácticas de modelado e a discusión en tutorías.
|
Sources of information |
Basic
|
BOOCH,JACOBSON,RUMBAUGH (1998 y ediciones siguientes). El Proceso Unificado de Desarrollo de Software. Adisson Wesley
RUMBAUGH (1991 y ediciones siguientes). Object Oriented Modeling and Design. Prentice Hall
CARLOS ROMERO LOPEZ (2002 y ediciones siguientes). Técnicas de Programación y Control de Proyectos. Pirámide
BOOCH,JACOBSON,RUMBAUGH (1998 y ediciones siguientes). The Unified Modeling Language. User Guide. Adisson Wesley |
|
Complementary
|
JAMES MARTIN y JAMES J. ODELL (Cualquier edición). Análisis y Diseño Orientado a Objetos. Prentice Hall
CRAIG LARMAN (Cualquier edición). Applying UML and Patters. prentice Hall
HANS ERIK ERIKSON (Cualquier edición). Business Modeling with UML (Business pattern at work) . john Wiley and Sons Inc.
GAMMA y OTROS (Cualquier edición). Design Patterns. Adisson Wesley
ERIC BRAUDE (2001 y siguientes ediciones). Software Engineering. An Object Oriented Perspective [. john Wiley and Sons Inc. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Análise de Sistemas Informáticos/614111402 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Programación Orientada a Obxectos/614111636 |
|
Other comments |
Moitas outras materias están relacionadas. É unha recomendación considerar que esta materia é unha boa forma de expor a metodoloxía a utilizar no Proxecto Fin de Carreira. |
|