Identifying Data 2015/16
Subject (*) Análise de Sistemas Informáticos Code 614111402
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fourth Troncal 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Rubio, Miguel Jose
E-mail
miguel.rodriguez.rubio@udc.es
Lecturers
Rodriguez Rubio, Miguel Jose
E-mail
miguel.rodriguez.rubio@udc.es
Web
General description ASI é unha materia que pode supor un punto de inflexión na orientación da formación, por varias razóns
1. É das primeiras materias do segundo ciclo orientada explicitamente á praxe profesional, e ten un marcado carácter de exercicio da enxeñaría.
2. É introductoria na súa materia específica, que constitúe o corpo principal do programa, pero tamén precisa e é introductoria doutras cuestións que se deben coñecer e que non se viron especificamente antes. Para encadrar ben a técnica de análise e modelado, que é o corpo principal da materia, é necesario falar e polo menos enunciar ou esbozar cuestións tales como:
a. O Método de Enxeñaría e elaboración de proxectos.
b. A Planificación, xestión e control de actividades e recursos.
c. O contexto actual dos problemas principais que necesitan o desenvolvemento de sistemas para seguir apoiando a evolución das organizacións (Xestión de lle heteroxeneidade, ETL,s Sistemas de WF e BPM, ferramentas de BI, etc). Sobre estes temas concrétanse as prácticas de modelado.
O cambio no desenvolvemento de aplicacións e sistemas ao nivel ao de enxeñaría materialízase coas funcións de Análises e Modelado, por iso a materia se programa no primeiro cuadrimestre, aínda que os seus conceptos estean nun nivel semántico e intelectual superior ao instrumental, que se segue contemplando noutras materias que se cursarán posteriormente.
Para exercitar profesionalmente a Análise e o Modelado, e facelo con nivel de enxeñaría, son precisas tres cosas:
d. Métodología
e. Linguaxe
f. Estándares.
A materia esboza os métodos, pero céntrase nas linguaxes para expresar as solucións ideadas e narrar modelos. Concretamente despues dunha revisión conceptual da Orientación a Obxectos desde o punto de vista da análise e deseño, explícase UML tambien con este enfoque. UML é neste momento a primeira linguaxe de modelado universalmente aceptado. Os estándares ou patróns, aínda que os comentaremos, se con detalle en materias do segundo cuadrimestre.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A2 Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
A5 Saber especificar, deseñar e implementar sistemas intelixentes cando as solucións convencionais non resultaren satisfactorias.
A6 Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos.
A8 Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo.
A9 Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo.
B8 Traballar en equipos de carácter interdisciplinar.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B13 Capacidade de comunicación.
B14 Coñecemento de idiomas.
B15 Motivación pola calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. En Análise de Sistemas Informáticos contémplanse os descriptores "Análises e definición de requisitos. Análise de aplicacións". Se emprega el paradigma de la Orientación a Obxectos e el linguaxe de modelado UML. Lese engade singularmente unha introdución a la Planificación de actividades con emprego de redes, por la importancia que ten en la práctica aplicar esta materia desde el análise. Tamén, coméntase el Método de Enxeñaría. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
C3
C5
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
MATERIA: ANÁLISE DE SISTEMAS INFORMÁTICOS
(Troncal, cuadrimestral, primeiro cuadrimestre) TITULACIÓN: ENXEÑARÍA INFORMÁTICA
CURSO: 4º
Profesor: Miguel Rodríguez Rubio
PROGRAMA ACTUALIZADO CURSO 2012-2013

1.- Introdución.
1.1.- O Método de Enxeñaría.
1.2.- Arquitecturas de integración de sistemas e ETLs,s.
1.3.- Enfoque de Sistemas de work flow.
1.4.- Planificación de proxectos empregando grafos de actividades.
2.- Analisis e Deseño Orientado a Obxectos
2.1.- Conceptos fundamentais da Orientación a Obxectos
2.1.1.- Obxectos.
2.1.2.- Identidade.
2.1.3.- Clasificación
2.1.4.- Encapsulación.
2.1.5.- Polimorfismo.
2.1.5.- Herdanza.
3.- Os modelos da metodoloxía OMT.
3.1.- Modelo de Obxectos.
3.2.- Comentario sobre o Modelo Dinámico.
4.- A linguaxe de Modelado Unificado. (UML).
4.1.- Xeneralidades sobre UML. Vistas e construcións de extensión.
4.2.- A vista Estática.
4.3.- A vista dos Casos de Uso.
4.4.- A vista da Máquina de Estados.
4.5.- A vista das Actividades.
4.6.- A vista de Interacción.
4.7.- As vistas Físicas. 4.8.- A vista de Xestión do Modelo.
4.9.- Extensións.
4.10.- Resumo da notación, discusión da semántica dalgúns termos e exemplos.
5.- PRÁCTICAS.
5.1.- Exercicio de Planificación.
5.2.- Exercicio/s de Modelado.
Comentarios xerais sobre o contexto das organizacións onde se aplicarán os sistemas analizados.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning 50 50 100
Laboratory practice 20 20 40
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning É a parte teórica, que se desenvolverá tratando de lograr a máxima participación no comentario e discusión crítica dos conceptos expostos
Laboratory practice Desenvolvésense de 1 a 3 exercicios de modelado, en función do avance dos alumnos, sobre a análise de sistemas complexos, e empregando as vistas de UML

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Laboratory practice
Description
Neste apartado inclúese a práctica de planificación, e as atencións en tutorías, ou por medio do correo electrónico ou teléfono.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Collaborative learning É a exposición e discisión do contido teórico da materia que se dividirá en tres partes principais. Planificación e Método de Enxeñaría, Conceptos para a análise e deseño da Orientación a Obxectos, e por último, a linguaxe de modelado UML que comprende a exposición de termos, vistas e diagramas, e a exposición do alcance semántico dalgúns termos do glosario. 60
Laboratory practice Desenvolvésense dunha a tres prácticas, en función do avance medio dos alumnos. A puntuación total do apartado é de 4 puntos, que se dividirán entre o número de prácticas expostas e o seu defensa e discusión en tutorías. En cada práctica o rango de cualificación terá tres valores discretos. Na avaliación das prácticas asígnanse 2,5 puntos para os traballos presentados e 1,5 puntos para a defensa e discusión personalizada en tutorías. 40
 
Assessment comments

O exame constará de 6 preguntas: Unha sobre a Planificación e/ou o Método de Enxeñaría, outro tres sobre os conceptos da paradigma da Orientación a Obxectos, enfocados desde a óptica da Análise e Deseño, e outras dúas sobre a linguaxe UML. Cada pregunta valerá un punto, cualificándose no rango 0-0,5-1 O máximo a alcanzar no exame será de 6 puntos. A cualificación final obterase sumándolle as puntuacións das prácticas de modelado e a discusión en tutorías.


Sources of information
Basic BOOCH,JACOBSON,RUMBAUGH (1998 y ediciones siguientes). El Proceso Unificado de Desarrollo de Software. Adisson Wesley
RUMBAUGH (1991 y ediciones siguientes). Object Oriented Modeling and Design. Prentice Hall
CARLOS ROMERO LOPEZ (2002 y ediciones siguientes). Técnicas de Programación y Control de Proyectos. Pirámide
BOOCH,JACOBSON,RUMBAUGH (1998 y ediciones siguientes). The Unified Modeling Language. User Guide. Adisson Wesley

Complementary JAMES MARTIN y JAMES J. ODELL (Cualquier edición). Análisis y Diseño Orientado a Objetos. Prentice Hall
CRAIG LARMAN (Cualquier edición). Applying UML and Patters. prentice Hall
HANS ERIK ERIKSON (Cualquier edición). Business Modeling with UML (Business pattern at work) . john Wiley and Sons Inc.
GAMMA y OTROS (Cualquier edición). Design Patterns. Adisson Wesley
ERIC BRAUDE (2001 y siguientes ediciones). Software Engineering. An Object Oriented Perspective [. john Wiley and Sons Inc.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Análise de Sistemas Informáticos/614111402

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Programación Orientada a Obxectos/614111636

Other comments

Moitas outras materias están relacionadas. É unha recomendación considerar que esta materia é unha boa forma de expor a metodoloxía a utilizar no Proxecto Fin de Carreira.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.