Identifying Data 2015/16
Subject (*) Bases de Datos II Code 614111407
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
Fourth Obligatoria 8
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Gonzalez Ares, Luis Andres
E-mail
luis.ares@udc.es
Lecturers
Gonzalez Ares, Luis Andres
E-mail
luis.ares@udc.es
Web http://docencia.lbd.udc.es/bd2
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A7 Saber especificar, deseñar e implementar un sistema de información, empregando bases de datos.
A8 Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo.
A10 Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema.
A11 Implantar sistemas de calidade segundo estándares internacionais.
A12 Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo.
B8 Traballar en equipos de carácter interdisciplinar.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B13 Capacidade de comunicación.
B15 Motivación pola calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer métodos, técnicas e ferramentas de deseño conceptual e a súa transformación ó modelo relacional. A3
A7
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B5
B7
B8
B9
B12
C3
Evaluar a problemática do tratamento do tempo na modelización conceptual. A7
B2
Conocer as características básicas dos modelos de bases de datos obxecto-relacionais. A7
B3
B4
C6
Analizar os elementos que as bases de datos relacionais incorporan e comprender a súa utilidade. A7
B4
C3
Describir a problemática inherente á mellora do rendemento, ó proceso transaccional e á seguridade en bases de datos. A3
A10
B8
B9
Efectuar o proceso de deseño conceptual e lóxico para un suposto real. A3
A7
A8
B1
B2
B3
B5
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B15
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos. A7
Aplicar as técnicas de administración de bases de datos adecuadas á resolución de problemas. A3
A7
A8
B2
C3
Explorar as capacidades dun SXBD determinado. A7
A11
B4
C3
Planificar as solucións adecuadas que un entorno corporativo require do tratamiento dos seus datos mediante bases de datos. A7
A10
A11
A12
B5
B9
B13
C3
C6
Colaborar cos equipos directivo e de desenvolvemento en identificar as debilidades dos sistemas de información, determinar as oportunidades que ofrece o tratamiento dos datos e aportar solucións que as fagan factibles. A11
B5
B7
B8
B9
B13
B15
C6
Desenvolver as capacidades de aprendizaxe autónomo, adaptación a novos escenarios e traballo colaborativo, formando parte de equipos presenciais e non presenciais. A1
A7
B4
B5
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución ás bases de datos

Deseño conceptual

Deseño lóxico

SQL no entorno aplicativo

Elementos das bases de datos relacionais: Catálogo, Vistas, Integridade e Seguridad Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Proceso transaccional e recuperación

Concurrencia

Procesamento de consultas e Optimización

Deseño Físico

Bases de Datos Informacionais

(Práctica) SQL Repaso e ampliación
SQL no entorno aplicativo
(Práctica) Elementos das bases de datos relacionais


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 40 30 70
Seminar 20 15 35
Laboratory practice 15 15 30
Laboratory practice 10 10 20
Supervised projects 0 29 29
Mixed objective/subjective test 2 0 2
Supervised projects 1 0 1
Workbook 0 13 13
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas de aula. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da asignatura. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resume.
Seminar Sesións de debate na aula. Discutiranse as ventaxas e inconvenientes das solución a supostos prácticos. Irán acompañados de exposicións orais, tanto do profesor como dos estudiantes.

Seminarios prácticos. Discutiranse as solucións ás prácticas de laboratorio.
Laboratory practice Nas clases de laboratorio expónense os conocementos necesarios para adquirir as habilidades propostas.
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Laboratory practice Nas clases de laboratorio expónense os conocementos necesarios para adquirir as habilidades propostas.
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Supervised projects Desenvolveranse supostos reais de ámbito profesional para aplicar e consolidar as técnicas e procedementos estudiados, realizando un traballo en equipo baixo a tutela do profesorado.
Mixed objective/subjective test Exame da asignatura
Supervised projects Haberá unha exposición de traballos onde se explicarán os resultados dos traballos dos estudiantes para a súa evaluación por parte do profesorado.
Workbook Lectura previa: As persoas matriculadas na asignatura realizarán pola súa conta a lectura dos documentos recomendados para os temas da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Xa non hai docencia da materia, polo que se recomenda un estudio dos contidos e a realización dos traballos e prácticas propostas.
As tutorías permiten unha atención personalizada máis directa e axudan a resolver as dúbidas que os estudiantes poden ter, después de intentar estudiar os contidos e realizar as prácticas e/ou os problemas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test O exame da asignatura evaluará o seguinte:

- Conceptos da materia: Dominio dos conocementos teóricos e operativos. Valoración de 6 puntos (2 para liberala).

- Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos coñecementos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na asignatura. Valoración de 4 puntos (1,5 para liberala).

Non se incluirán preguntas de test en ningunha das partes.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley

Complementary Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.