Identifying Data 2015/16
Subject (*) Aspectos Xurídicos e Deontolóxicos da Informática Code 614111606
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
All Optativa 4
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público Especial
Coordinador
E-mail
Lecturers
Seoane Rodriguez, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.seoane@udc.es
Web
General description Análisis práctico del entorno legal en que se desarrollará la actividad profesional de futuros ingenieros informáticos, con especial referencia a sus obligaciones en materia de datos de carácter personal, seguridad informática, derechos de propiedad intelectual e industrial y comercio electrónico.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A12 Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Capacidade para a análise e a síntese B2
B4
B10
B11
B12
Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos A12
B6
B11
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional A12
B6
B11
Aprendizaxe autónoma A1
B4
B9
B11
B12
Razonamento crítico, en especial en relación cos valores e os dereitos A12
B3
B9
B10
B11

Contents
Topic Sub-topic
PARTE XERAL Tema 1. O Dereito: un panorama
Tema 2. As relacións entre o Dereito e a informática.
Tema 3. A coexistencia de diversas ordes normativas na regulación da informática.
Tema 1. O Dereito: un panorama 1. Las razones del Derecho. ¿Qué, por qué y para qué el Derecho?
2. El ámbito del Derecho. Derecho y otros órdenes normativos. (Remisión a la lección 3).
3. Los elementos del Derecho. El Derecho como práctica social.
4. Conceptos jurídicos básicos. En particular, los derechos fundamentales.
Tema 2. Las relaciones entre el Derecho y la Informática.

1. Derecho informático
2. Informática jurídica.
3. Aspectos jurídicos de la informática
Tema 3. La coexistencia de diversos órdenes normativos en la regulación de la informática 1. Derecho. Deontología. Ética.
1.1. La regulación deontológica. Ética profesional y deontología.
2. La autorregulación. (Remisión a lección 11).
2.1. Códigos de conducta, códigos de práctica, códigos tipo.
2.2. La regulación jurídica en España.
2.2.1. Códigos tipo y datos de carácter personal: el artículo 32 LOPD. (Remisión a lección 5).
2.2.2. Códigos de conducta y comercio electrónico: el artículo 18 LSSICE. (Remisión a lección 10).
PARTE ESPECIAL Tema 4. A protección xurídica dos datos de carácter persoal.
Tema 5. Informática e propiedade intelectual
Tema 6. Informática e propiedade industrial (I). A patente
Tema 7. Informática e propiedade industrial (II). Os signos distintivos
Tema 8. Prestación de servizos na sociedade da información
Tema 9. Os delictos informáticos
Tema 4. La protección jurídica de los datos de carácter personal

1. Introducción. Informática, información, intimidad e identidad.
2. Delimitaciones conceptuales. Íntimo, privado y público. Datos de carácter personal.
3. Sistemas de protección de datos.
4. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (I). La tutela constitucional e iusfundamental.
5. La legislación española de protección de los datos de carácter personal.
6. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (III). Aspectos civiles.
7. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (IV). Aspectos laborales.
8. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (V). Los delitos contra la intimidad. (Remisión a lección 12).
9. Dos cuestiones singulares. El spam. El número de identificación único.
Tema 5. Informática y propiedad intelectual 1. La tutela jurídica del derecho de autor y la propiedad intelectual
2. El régimen jurídico del derecho de autor
3. La protección jurídica del software
3.1. ¿Debe tener propietarios el software? El software libre. Las licencias de Creative commons.
3.2. La protección jurídica de los programas de ordenador.
3.3. La protección jurídica de las creaciones asistidas por ordenador.
4. La protección jurídica de las bases de datos.
5. La protección penal de los derechos de autor (Remisión a lección 12).
Tema 6. Informática y propiedad industrial, I. La patente 1. La patente
2. El derecho de exclusiva.
3. La patentabilidad del software
4. La protección de los circuitos integrados (topografías de los productos semiconductores).
5. La protección penal de la propiedad industrial. (Remisión a lección 12).
Tema 7. Informática y propiedad industrial, II. Los signos distintivos 1. Los signos distintivos de la empresa. Tipos. Marca. Nombre comercial. Rótulo del establecimiento. Denominaciones geográficas. Nombres de dominio
2. La marca. El derecho de marca. La protección de la marca en Internet.
3. Los nombres de dominio. La protección del sistema de nombres de dominio (DNS). El régimen jurídico de los nombres de dominio.
Tema 8. Prestación de servicios en la sociedad de la información y comercio electrónico 1. La prestación de servicios en la sociedad de la información. Servicios de intermediación. Servicios de certificación. (Remisión a lección 10, 3).
2. La contratación electrónica y la contratación informática.
3. Las comunicaciones comerciales electrónicas. (Remisión a lección 5).
4. La firma electrónica.
Tema 9. Los delitos informáticos 1. Cuestiones previas. Los principios del Derecho penal.
2. La criminalidad informática.
3. Los delitos informáticos.
4. Los delitos informáticos en el Código penal español.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A12 B3 B4 B10 B12 3 30 33
Workshop A1 A12 B2 B3 B9 B10 B11 B12 3 9 12
Objective test A12 B2 B3 B4 B11 B12 1 6 7
Supervised projects A12 B2 B3 B4 B6 B10 B11 B12 1 45 46
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Leitura e exame crítico dos principais documentos éticos e xurídicos da informática. Serven de introdución xeral á materia, pois están presentes en todos os temas. Proporcionan unha explicación histórica e sistemática do seu significado. Así mesmo, son importantes para o estudo de casos, os obradoiros e os traballos tutelados.
Workshop Combinación de diversas metodoloxías que ten como finalidade a análise de temas concretos baixo a guía dos profesores: exposición, deliberación, argumentación, propostas de solución,... tanto individuais como colectivas. Fai que o estudante participe dun xeito máis activo e pona en prática os seus coñecementos e as súas habilidades e destrezas argumentativas. Permite tamén estudar polo miúdo algunhas cuestións importantes.
Objective test Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe, especialmente dos coñecementos adquiridos.
Supervised projects Contando coa guía do profesor-titor, o estudante millora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos individuais ou en pequenos grupos sobre aspectos concretos da materia. Deste xeito desenvolve habilidades na argumentación escrita e oral, destrezas metodolóxicas e reflicte o alcance dos seus coñecementos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workshop
Description
A atención persoalizada nestas metodoloxías ten como principal finalidade orientar o manexo, a ordeación, a comprensión e a avaliación dos materiais de traballo, tanto no nivel escrito como no nivel oral.
Pretende tamén guiar a deliberación e a argumentación para afinaren o rigor nas mesmas, especialmente polo descoñecemento xeral da linguaxe e dos conceptos éticos e xurídicos e a falta de costume no manexo dos devanditos argumentos.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A12 B2 B3 B4 B6 B10 B11 B12 O traballo tutelado serve para avaliar os conecementos e tamén as destrezas na argumentación escrita. 30
Objective test A12 B2 B3 B4 B11 B12 Principal forma de avaliación dos conecementos. 40
Workshop A1 A12 B2 B3 B9 B10 B11 B12 Principalmente, avaliación da participación e das habilidades argumentativas 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

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Subjects that continue the syllabus

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(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.