Identifying Data 2015/16
Subject (*) Gráficos en Computación Code 614111620
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
All Optativa 4
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinador
Dorado de la Calle, Julian
E-mail
julian.dorado@udc.es
Lecturers
Dorado de la Calle, Julian
E-mail
julian.dorado@udc.es
Web http://sabia.tic.udc.es/gc
General description Presentar al alumno los conceptos básicos de Gráficos en Computación para adquirir una destreza suficiente para el desarrollo de aplicaciones informáticas que utilicen gráficos 3D en su interfaz o contenidos.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A6 Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos.
A9 Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo.
B8 Traballar en equipos de carácter interdisciplinar.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B13 Capacidade de comunicación.
B14 Coñecemento de idiomas.
B15 Motivación pola calidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Construir aplicaciones con componente gráfica 3D A6
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B13
B14
C2
C6
Implementar y modificar algoritmos o desarrollarlos nuevos dentro de gráficos en computación A1
A6
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
C2
C3
C5
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción
2. Dibujo de primitivas 2D
1. Dibujo de líneas
2. Aliasing y Anti-aliasing
3. Relleno de polígonos

3. Dibujuo de objetos 3D
1. Proyecciones
2. Generación de vistas en 3D


4. Transformaciones
1.Traslación, escalado y rotación
2.Otras transformaciones
3.Transformaciones en 3D

5. Representación y modelado
1.Modelado de objetos
2.Fractales
3.Dibujo de curvas

6. Recorte
1. Líneas y polígonos
2. Recorte de en 3D

7. Detección de superficies visibles
8. Iluminación y sombreado

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 22 33 55
Laboratory practice 20 6 26
Supervised projects 1 6 7
Objective test 2 6 8
Events academic / information 3 0 3
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas junto a ejercicios y problemas
Laboratory practice Prácticas sobre los conceptos de 3D en OpenGl y sobre iluminación y sombreado en Maya
Supervised projects Trabajos en grupos de 4-6 alumnos con tutorías obligatorias para controlar la evolución
Objective test Examen sobre la teoría
Events academic / information Conferencias organizadas sobre temas afines a la asignatura

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Organización de los trabajos y las prácticas. Entrega de trabajos. Pruebas sobre las prácticas. Resolución de dudas

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice Evaluación del trabajo diario, prueba sobre OpenGl y entrega de trabajo en Maya 30
Supervised projects trabajo para 4-6 alumnos con evaluación individual 30
Objective test Preguntas cortas sobre los temas de teoría 35
Events academic / information Preguntas sobre las conferencias planificadas 5
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Alan Watt. Addison-Wesley (1993). 3D Computer Graphics.
James D. Foley, Andries van Dam, John F. Hughes y Richard L. Philips (). Computer Graphics. Principle and Practice.
Donald Hearn y M. Pauline Baker (1994). Gráficas por Computadora.. Prentice Hall Hispanoamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Visión Artificial/614111651

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Interfaces co Usuario/614111624

Subjects that continue the syllabus
Estrutura de Datos e da Información/614111102
Programación/614111109

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.