Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Aprender de manera autónoma nuevos conocimientos y técnicas avanzadas adecuadas para la investigación, el diseño y el desarrollo de sistemas y servicios informáticos. |
A3 |
Concebir y planificar el desarrollo de aplicaciones informáticas complejas o con requisitos especiales. |
A8 |
Concebir, desplegar, organizar y gestionar un servicio informático complejo. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
Razonamiento crítico. |
B12 |
Capacidad para el análisis y la síntesis. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Concebir e planificar a paralelización de aplicacións con requisitos especiais. |
A3 A8
|
B2 B5
|
|
Analizar críticamente o rendemento dunha aplicación en supercomputación. |
A8
|
B3 B11 B12
|
C6
|
Resolver problemas de paralelización de forma crítica e efectiva. |
A3 A8
|
B2 B12
|
|
Aplicar o paralelismo ao desenvolvemento de aplicacións complexas e con gran demanda de recursos computacionais. |
A1 A3
|
B2 B12
|
C6 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Paradigmas de programacion de computadores MIMD |
Revisión das arquitecturas MIMD
Programación en arquitecturas de memoria compartida
Programación en arquitecturas de memoria distribuida
Paralelizadores automáticos |
Programación con paso de mensaxes: MPI (Message-Passing Interface) |
Características xerais de MPI
Comunicacións punto a punto
Comunicacións colectivas
Tipos de datos derivados
Topoloxías virtuais
Prácticas nun clúster do CESGA
|
Programación orientada ao paralelismo de datos: HPF (High-Performance Fortran) |
Introducción á linguaxe Fortran 90
Características xerais de HPF
Directivas de distribución e aliñamento de datos
Construccións e directivas para expresar paralelismo
Funcións intrínsecas
Prácticas nun clúster do CESGA
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
B3 B5 B11 B12 |
4 |
4 |
8 |
Sesión magistral |
A3 A8 B3 B11 C6 C8 |
20 |
20 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A3 A8 B2 B3 B5 |
5 |
40 |
45 |
Solución de problemas |
B2 B3 B5 B11 B12 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Presentación e introducción para alumnos que non cursaron AEC sobre fundamentos de computación paralela. |
Sesión magistral |
Exposición oral do material de traballo da asignatura complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Sesións de cómo compilar/executar traballos en MPI e HPF e presentación das prácticas obrigatorias a realizar. Consultas sobre a estratexia a implementar nas prácticas propostas, así como discusión sobre novos problemas a abordar (practicas optativas). |
Solución de problemas |
Actividades adicionais grupais para a resolución de problemas relacionados co desenvolvemento das prácticas. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descripción |
O traballo nas dúas prácticas obrigatorias é individual e pode supor abordar o problema dende moitos puntos de vista. Para solucionar os problemas xurdidos é preciso plantexar estas cuestións ao profesor de prácticas tanto en horario de titorías como a través de correo electrónico. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A3 A8 B2 B3 B5 |
Que as prácticas obrigatorias sexan correctas e estén completas supón superar a asignatura. As melloras introducidas sobre o mínimo especificado permitirían subir a calificación a Notable. O realizar unha práctica optativa e participar en actividades e discusións adicionais permite optar a sobresaliente. Estos criterios rixen para a convocatoria ordinaria (Febreiro). En Setembro/Decembro será potestativo para o profesor a valoración das melloras presentadas así coma das prácticas optativas. |
100 |
|
Observaciones evaluación |
- A avaliación do profesorado realizarase a través das enquisas de avaliación docente, a cubrir por tódolos alumnos matriculados na asignatura.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Ellis, T.M.R., Philips, I.R. y Lahey, T.M.. (1994). Fortran 90 Programming. . Addison-Wesley.
Francisco Almeida [et al.] (2008). Introducción a la Programación Paralela. Madrid: Paraninfo Cengage Learning
Snir, M. et al.. ( 1998). MPI - The Complete Reference. The MPI Core. . The MIT Press. Volumen 1.
Pacheco, P.S. (1997). Parallel Programming with MPI. Morgan Kaufmann Publishers
Koelbel, C.H. et al.. (1994). The High Performance Fortran Handbook.. The MIT Press.
Gropp, W., Lusk, E. y Skjellum, A. (1994). Using MPI, Portable Parallel Programming with the Message-Passing Interface.. The MIT Press. |
|
Complementária
|
Culler, D.E., Singh, J.P. y Gupta, A.. (1999). Parallel Computer Architecture - A Hardware/SoftwareApproach.. Morgan Kaufmann Publishers.
Wilkinson, B. y Allen, M.. (1999). Parallel Programming. Techniques and Applications Using Networked Workstations and Parallel Computers. . Prentice-Hall. |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Sistemas Operativos I/614111203 | Algoritmos/614111206 | Sistemas Operativos II/614111302 | Estructura de Computadores II/614111306 | Redes de Comunicaciones/614111307 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Arquitectura e Ingeniería de Computadores/614111401 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|