Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas de Simulación Code 614111646
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
All Optativa 4
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Sanjurjo Amado, Jose Rodrigo
E-mail
jose.sanjurjo@udc.es
Lecturers
Sanjurjo Amado, Jose Rodrigo
E-mail
jose.sanjurjo@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
General description A materia busca o estudo da aplicación de ferramentas informáticas á simulación de circuitos
dixitais, desde os máis simples vistos nas materias troncais de primeiro curso Tecnoloxía
Electrónica e Tecnoloxía de Computadores, ata os máis complexos estudados na materia obrigatoria
de segundo curso Estrutura de Computadores I.

Estas ferramentas tamén poden axudar ao alumno no estudo dos dispositivos e sistemas
que verán na materia obrigatoria de terceiro curso Estrutura de Computadores II.
Os obxectivos desta materia son:
1) coñecer ferramentas informáticas para a simulación de circuitos dixitais;
2) comprender o funcionamento dos circuitos dixitais;
3) valorar a utilidade dos circuitos dixitais.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A2 Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto.
A9 Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B13 Capacidade de comunicación.
B15 Motivación pola calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender o funcionamento dos circuitos dixitais como elementos constitutivos dos computadores. A2
B12
C6
Utilizar programas informáticos para a simulación de circuitos dixitais A1
B2
B12
B15
C3
C6
Colaborar no deseño de sistemas dixitais sinxelos A9
B5
B9
B13

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS CAE, CAD E CAM 1. Definicións
2. Cometidos principais
3. Exemplos de sistemas CAD/CAE usados en sistemas dixitais
2. INTRODUCIÓN AO SISTEMA LOG 1. Características
2. Compoñentes e cómo obtelas
3. BASES DA SIMULACIÓN DIXITAL 1. Manexo inicial do programa DIGLOG
2. Edición de circuitos
3. Catálogo e biblioteca de portas
4. Descrición dos menús
5. Visualización de cronogramas: modo SCOPE
6. Exemplos
4. SIMULACIÓN DIXITAL XERÁRQUICA 1. Metodoloxía
2. Exemplos
5. SIMULACIÓN DIXITAL VLSI 1. Biblioteca VLSI
2. Exemplos
6. AMPLIACIÓN DA BIBLIOTECA DE CIRCUITOS: LOGED 1. Deseño de portas
2. Utilización de novas portas no DIGLOG
3. Exemplos
7. INTRODUCIÓN AO DESEÑO ANALÓXICO 1. Introdución a ANALOG
2. Diferenzas entre DIGLOG e ANALOG
3. Exemplos
8. DESEÑO DE SISTEMAS DIXITAIS CON VHDL 1. Linguaxes de descrición hardware
2. Características principais de VHDL
3. Exemplos

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 B2 B15 C3 C6 20 10 30
Laboratory practice A1 A2 A9 B2 B5 B9 B12 B15 C3 C6 22 33 55
Seminar B12 C3 2 0 2
Speaking test B2 B9 B12 B13 B15 C3 C6 0.25 0.75 1
Objective test A1 A2 B2 B9 B12 B15 C3 C6 0.75 2.25 3
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Nas clases maxistrais expoñeranse os coñecementos necesarios sobre a simulación de sistemas dixitais, sobre o sistema LOG e sobre VHDL e o sistema ISE de Xilinx para a utilización dos paquetes informáticos nas prácticas de laboratorio. Para elo combinarase a exposición oral, coa utilización do encerado, proxeccións de computador e con material escrito (fotocopias de transparencias, apuntamentos, etc.). Tamén disporán dos horarios de titorías para facer calquer consulta sobre estas sesións no despacho do profesor.
Laboratory practice As clases prácticas serán titorizadas, isto é, nelas os alumnos por parellas implementarán os circuitos que propoñan para o sistema LOG ou realizarán as prácticas de VHDL, e o profesor resolverá calquera dúbida que teñan sobre a utilización dos programas. Finalizada a práctica, o profesor avaliará o resultado final.
Para fomentar a iniciativa entre os alumnos e unha certa competividade, nas prácticas do sistema LOG darase liberdade aos alumnos para escoller un deseño dixital segundo uns requerimentos mínimos.
Seminar No seminario explicarase a versión analóxica do simulador dixital. Non será avaliado.
Speaking test Será unha proba práctica individual sobre o sistema LOG, con defensa oral diante do profesor.
Objective test Consistirá nun exame escrito tipo test sobre a simulación VHDL

Personalized attention
Methodologies
Speaking test
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Description
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención personalizada para calquera dúbida que se poda presentar durante as sesións.
Tamén haberá unha atención personalizada na proba oral, xa que é unha proba individual.
Os alumnos tamén dispoñen dos horarios de titorías para realizar calquera consulta sobre as sesións maxistrais ou as prácticas, ou ben para entregar as prácticas do sistema LOG.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Speaking test B2 B9 B12 B13 B15 C3 C6 Será un exercicio práctico individual sobre os programas do sistema LOG, con defensa oral. Será un cuarto da nota final. 25
Objective test A1 A2 B2 B9 B12 B15 C3 C6 Consistirá nun exame escrito tipo test sobre o tema de VHDL. Será un cuarto da nota final. 25
Laboratory practice A1 A2 A9 B2 B5 B9 B12 B15 C3 C6 Haberá que entregar unha práctica do sistema LOG, que valerá un cuarto da nota final.
Tamén haberá que entregar unha práctica de VHDL que será avaliada e que corresponderá a outro cuarto da nota final.
50
 
Assessment comments

A práctica do sistema LOG será avaliada segundo a orixinalidade do deseño presentado. Ademais tamén se valorará a presentación que se faga da práctica.

A práctica de VHDL será avaliada mediante un cuestionario que se cubrirá na entrega da práctica.

É obrigatorio entregar as dúas prácticas, o cuestionario e facer os dous exames finais para poder aprobar a materia.


Sources of information
Basic Óscar Besteiro Vázquez (1997). Aplicación del Sistema LOG al diseño y simulación de circuitos digitales. Proxecto de diplomatura da Facultadede de Informática da Universidade da Coruña
Serafín Alfonso Pérez, Enrique Soto e Santiago Fernández (2002). Diseño de Sistemas Digitales con VHDL. Ed. Thomson

Documentación HTML do Sistema LOG en INTERNET: http://www.cs.berkeley.edu/~lazzaro/chipmunk/

Documentación HTML do Sistema LOG nos PCs con Linux do laboratorio: file:/usr/local/chipmunk/webdoc/index.html

Complementary Rubén Bello Soto (1997). Aplicación del Sistema LOG al diseño y simulación de circuitos analógicos. Proxecto de diplomatura da Facultadede de Informática da Universidade da Coruña
Departamento de Electrónica e Sistemas (2008). Apuntes de Tecnoloxía de Computadores. Facultade de Informática da Universidade da Coruña
Antonio Llorís e Alberto Prieto (1996). Diseño Lógico. Ed. McGraw-Hill
David A. Patterson e John L. Hennessy (2000). Estructura y Diseño de Computadores. Ed. Reverté
Stephen Brown e Zvonko Vranesic (2066). Fundamentos de lógica digital con diseño VHDL. Ed. McGraw-Hill
TEXAS INSTRUMENTS (1985). The TTL databook (vol. I).


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Arquitectura e Enxeñaría de Computadores/614111401
Estrutura de Computadores II/614111306

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Tecnoloxía de Computadores/614111104
Tecnoloxía Electrónica/614111103
Estrutura de Computadores I/614111208

Other comments

<p> • Orientación para o estudo: como a materia é totalmente práctica, o estudante deberá utilizar os programas informáticos cos que se fan as prácticas para asentar os coñecementos. Ademais deberá repasar o estudado na materia Tecnoloxía de Computadores para a elaboración dos deseños.</p>

<p>• Como a materia non ten docencia presencial non se terá en conta nin será de aplicación o indicado nos apartados Planificación, Metodoloxías e Atención personalizada.</p>



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.