Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema. |
A4 |
Profundizar no coñecemento das ferramentas de programación e particularmente en entornos Unix e linguaxes C e Fortran. |
A5 |
Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación. |
A6 |
Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes. |
A12 |
Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sua área de estudo |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades |
B6 |
Coñecer e experimentar o método científico de investigación. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Motivación pola calidade e mellora contínua. |
B10 |
Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo. |
B13 |
Expor, defender e discutir propostas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema científico
|
AR2 AR5 AR6
|
BR6 BR7 BR10
|
CC3 CC7
|
Evaluar a eficiencia de diferentes
implementaciones |
AR2 AR6
|
BR7
|
CC6
|
Coñecemento das tecnoloxías, que
capaciten para a aprendizaxe e desenvolvemento
de novas propostas, así como a capacidade
para enfrontarse a outras arquitecturas
emerxentes |
AR4 AR12
|
BR2 BR6
|
CC4
|
Capacidade para resolver problemas con iniciativa,
toma de decisións, autonomía e
creatividade. Capacidade para saber
comunicar e transmitir os coñecementos |
|
BR4 BR9 BR13
|
CC1 CC2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PARTE I.
1.Introducción
|
1. La crisis del hardware
2. Arquitecturas emergentes:
2.1 Multinúcleos heterogéneos.
2.2 FPGAs
2.3 GPU (Graphics Processing Unit)
|
PARTE II.
2. Arquitectura de la GPU |
1. Introducción. Generaciones de la GPU
2. Estructura de la GPU
3. Arquitectura Tesla de Nvidia
4. Arquitectura Streaming de AMD
|
3. Programación de la GPU para propósito general |
1. Introducción.
2. Modelo de programación
3. Lenguajes de programación para propósito general:
2.1 CUDA de Nvidia
2.2 OpenCL
|
4. Técnicas de optimización |
1. Utilización de instrucciones intrínsecas
2. Optimización del uso de la memoria de la GPU
3. Minimización de la transferencia CPU-GPU
4. Planificación de tareas
|
PARTE III.
5.- FPGAs
|
1.- Dispositivos configurables
2.- Estructura de las FPGASs
3.- Metodología de diseño y prototipado. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A2 A6 B2 B4 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C7 |
1 |
22 |
23 |
Laboratory practice |
A4 A5 A12 B13 B10 C6 |
15 |
15 |
30 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Actividade que permite aos alumnos estudar en maior profundidade unha aplicación específica directamente relacionada dos coñecementos asociados ás competencias A2, A6. Ademais, ten que utilizar os seu coñecemento para resolver novos problemas nunha arquitectura concreta, se ejercita as competencias C3, B2, B6 e B7. Como material complementario ofertarse varios libros e manuais escritos en inglés o cal formetará a adquisición da competencia C2.
O alumno realizará unha análise sobre os problemas da primeira implementación, valorando implementaciones máis eficientes (compentencias B9, C4 e C7).
Unha vez desenvolvido terá que entregar un informe sobre o mesmo (competencias B4 e C1). |
Laboratory practice |
Actividade que permite aos estudantes aprender e afianzar os coñecementos xa adquiridos mediante a realización de sesións prácticas en ordenadores (competencias A4, A5, B10)
As prácticas faranse utilizando tarxetas gráficas utilizando linguaxes de programación de última xeración (competencia A12 e C6). Os alumnos traballarán individualmente na súa realización e defenderá as súas propostas (Competencia B13). |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada na realización dos traballos tutelados e as prácticas de laboratorio é imprescindible para dirixir os alumnos no desenvolvemento do traballo que lles foi asignado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A4 A5 A12 B13 B10 C6 |
É obligatoria a realización das prácticas de laboratorio estipuladas nos boletines |
40 |
Supervised projects |
A2 A6 B2 B4 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C7 |
Realización de traballos propostos polo profesor para profundar nalgún aspecto da materia |
60 |
|
Assessment comments |
A avaliación realizarase da mesma forma en todas as oportunidades: realización de prácticas e entrega de traballos. Nesta materia non se realizarán exames. Para poder presentarse á avaliación será condición indispensable a presentación das prácticas durante o cuatrimestre. Pola súa banda, os traballos deberán presentarse antes da data de comezo do período de exames, en calquera das dúas oportunidades. A condición de non presentado virá dada polo non cumprimento de calquera dos requisitos da avaliación (non realización de prácticas ou non presentación de traballos). Manterase o aprobado da parte da materia realizada e superada nas oportunidades anteriores: realización de prácticas por unha banda e presentación de traballos polo outro. Os alumnos que cursen a asignatura a tempo parcial realizarán as mesmas probas de avaliación que os alumnos que as cursen a tempo completo. Asegurarase que os seus horarios de clase e os horarios das probas a realizar sexan compatibles co horario que teñan estipulado que deben asistir ao centro.
|
Sources of information |
Basic
|
D. B. Kirk and W.-M. Hwu (2010). Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach. Morgan Kaufmann
T. Akenine-Möller and E. Haines (2008). Real-Time Rendering. A. K. Peters
P. J. Ashenden (2002). The Designer's guide to VHDL. Morgan Kaufmann |
|
Complementary
|
W.-M. Hwu (2011). GPU Computing Gems. Morgan Kaufmann
D. C. Black, J. Donovan, B. Bunton and A. Keist (2004). SystemC: From the Ground Up. Springer |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Técnicas de Optimización e Paralelización/614473005 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores/614473001 | Programación Paralela/614473004 |
|
|