Identifying Data 2015/16
Subject (*) Computación Científica e Simulación de Altas Prestacións Code 614473007
Study programme
Mestrado Universitario en Computación de Altas Prestacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Gonzalez Gomez, Patricia
E-mail
patricia.gonzalez@udc.es
Lecturers
Gonzalez Gomez, Patricia
E-mail
patricia.gonzalez@udc.es
Web
General description O obxectivo principal do curso é proporcionar unha visión xeral dos esquemas
básicos de paralelización usados en álxebra matricial e simulación numérica. Faise
unha revisión dos núcleos computacionais máis comúns na maioría das
aplicacións científicas, e das súas versións paralelas, usando MPI e/o OpenMP para
cada tipo de algoritmo

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou un software dado.
A2 Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema.
A3 Coñecer o manexo de librerías numéricas HPC, as suas posibilidades e as suas aplicacións nos distintos campos da Enxeñería.
A4 Profundizar no coñecemento das ferramentas de programación e particularmente en entornos Unix e linguaxes C e Fortran.
A6 Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes.
A12 Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sua área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partir de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudiando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Coñecer e experimentar o método científico de investigación.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B10 Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
B11 Manter e estender formulacións teóricas fundados para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas.
B12 Ser capaz de traballar en un equipo, en especial de carácter interdisciplinar.
B13 Expor, defender e discutir propostas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Desenvolver habilidades para resolver problemas abertos e complexos no campo da Enxeñería e da Investigación utilizando técnicas de Computación Paralela. AR4
AR6
AR12
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR10
Estudar os algoritmos secuenciales e paralelos máis utilizados en ciencia computacional, e analizar como se poden desenvolver a partir deles aplicacións. AR4
AR6
BR7
Coñecer o manexo das librerías numéricas de altas prestacións, as súas posibilidades e as súas aplicacións en distintos campos da Enxeñería. AR3
BR7
BR11
CC3
CC6
Saber comparar e avaliar alternativas de deseño ou de implantación de sistemas utilizando a simulación discreta, co fin de que o egresado poida axudar na toma de decisións profesionais e empresariais. AR1
AR2
BR2
BR3
BR5
BR7
BR10
BR11
BR13
CC3
CC6
CC8
Captar a esencia dos problemas complexos, conseguindo unha capacidade de abstracción que permita construír modelos de simulación en base a uns obxectivos específicos. AR1
AR2
AR4
BR7
Capacidade para traballar en equipos de cariz multidisciplinar. BR12
CC1
CC2
CC4
Llevar a cabo un aprendizaxe autónomo BR4
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Aritmética con precisión finita. Errores a. Representación dos números nun computador
b. Aritmética no computador
c. Errores numéricos no computador
Álxebra matricial densa a. Introducción ao álxebra con matrices
b. Xerarquía de memoria e álxebra matricial
c. Introducción aos métodos numéricos do álxebra matricial
d. Bibliotecas de álxebra lineal para computación
e. Contornas de execución para procesadores multinúcleo e sistemas multi-GPU
Alxebra matricial dispersa a. Introducción ao álxebra matricial dispersa
b. Núcleos computacionais
c. Métodos de resolución iterativos
d. Librerías
Algoritmos paralelos Matriciais en Enxeñería a. Modelados de problemas en Enxeñería.
b. Problemas lineais e no lineais.
c. Computación secuencial e paralela de descomposicións matriciais (LU, QR, valores propios e singulares).
d. Problemas de optimización.
Técnicas de resolución numérica de Ecuacións Diferenciais a. Diferencias finitas e elementos finitos.
b. Implementacións paralelas.
c. Métodos multimalla
d. Métodos de descomposición en dominios.
e. Librerías/software para HPC
Outros métodos/algoritmos adecuados para sistemas HPC a. Monte Carlo.
b. N-body
c. Optimización combinatoria: algoritmos xenéticos e evolutivos.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A6 A12 B2 B3 B4 B6 B7 B10 C4 C6 C8 18 36 54
Seminar A12 B5 C7 3 0 3
Laboratory practice A1 A2 A3 A4 A6 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 24 60 84
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de fases de debate
cos estudantes. Todo iso coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a
aprendizaxe. Realizaranse sesións maxistrais sobre gran parte dos contidos do temario,
normalmente como punto de partida para o resto de actividades previstas para cada punto.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase
pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen
que chegar todos os compoñentes do seminario. Nesta materia utilizaranse seminarios para a
aprendizaxe de certos contidos que, sendo básicos para o desenvolvemento de gran parte do temario,
son en certo xeito transversais ou independentes do resto da materia, como visualización
científica.
Laboratory practice Actividade que permite aos estudantes aprender e afianzar os coñecementos xa adquiridos
mediante a realización de sesións prácticas en computadores. As prácticas realizaranse usando os
recursos computacionales do CESGA e os clusters da USC e UDC.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Laboratory practice
Description
A atención personalizada na realización das prácticas de laboratorio faise imprescindible para dirixir os alumnos no desenvolvemento do traballo. Ademais, esta atención servirá para validar e evaluar o traballo que vai sendo realizado polos alumnos en distintas fases do seu desenvolvemento ata chegar á súa finalización.

Doutra banda, recomendarase aos alumnos a asistencia a tutorías como método de axuda.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice A1 A2 A3 A4 A6 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 Entrega de prácticas individuales e defensa das mesmas. 100
 
Assessment comments

ALUMNOS A TEMPO PARCIAL

A avaliación será igual que a dos alumnos a tempo completo.


Sources of information
Basic R. W. Hockney (1988). Computer simulation using particles.
C. T. Kelley (1987). Iterative Methods for Linear and Nonlinear Equations. Siam
Y. Saad (2003). Iterative Methods for Sparse Linear Systems. Siam
G. Golub, C.F. Van Load (1996). Matrix Computations. The Johns Hopkins University Press
L. N. Trefethen (1997). Numerical Linear Algebra. Siam
S. J. Farlow (1993). Partial Differential Equations for Scientists and Engineers. Dover Publications
D.P. O'Leary (2009). Scientific Computing with Case Studies. Siam
D. knuth (1997). The Art of Computer Programming. Addison-Wesley

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Programación Paralela/614473004
Técnicas de Optimización e Paralelización/614473005

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Taller de Proxectos/614473013

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para os fundamentos básicos da materia recoméndase cinguirse ao material recomendado polos profesores (textos, apuntes, artigos, etc.), co fin de que o alumno non se disperse ante a gran profusión de recursos bibliográficos existentes. Con todo, para a realización de traballos prácticos recoméndase a procura e selección de recursos en Internet, para maior riqueza nas fontes de aprendizaxe.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.