Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A12 |
Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público. |
A13 |
Integrarse na operativa diaria dun centro relacionado coa supercomputación. |
A15 |
Deseñar un proxecto de nova execución. |
A16 |
Xestionar un proxecto colaborativo. |
B1 |
Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sua área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partir de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudiando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Capacidade de organización e planificación. |
B9 |
Motivación pola calidade e mellora contínua. |
B10 |
Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo. |
B11 |
Manter e estender formulacións teóricas fundados para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas. |
B12 |
Ser capaz de traballar en un equipo, en especial de carácter interdisciplinar. |
B13 |
Expor, defender e discutir propostas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para deseñar un proxecto de nova execución, incluíndo descrición, planificación, estimación de custos, organización e análise de riscos
|
AR15
|
BR7 BR8 BR9 BR10 BR11
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC8
|
Capacidade para xestionar a execución dun proxecto colaborativo: reformulo, seguimento, análise de riscos e desviacións, continxencias, xestión de colaboración, dirección de reunións, informes periódicos
|
AR16
|
BR7 BR8 BR9 BR10 BR11
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC7
|
Utilizar o traballo en equipo por obxectivos
|
|
BR8 BR9 BR12
|
CC1 CC2 CC4 CC8
|
Capacidade para deseñar e realizar unha presentación pública efectiva
|
|
BR3 BR8 BR9 BR13
|
CC1 CC2 CC3
|
Planificar proxectos a través da aplicación dos coñecemento adquiridos durante o máster en casos concretos
|
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR8 BR9
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC8
|
Coñecer as tendencias de supercomputación así como da súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público
|
AR12 AR13
|
BR7 BR9
|
CC2 CC3 CC7 CC8
|
Coñecer as técnicas para a dirección efectiva de reunións
|
|
BR8 BR9 BR12 BR13
|
CC1 CC2 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Proxectos de investigación en HPC |
- Estudios bibliográficos
- Escritura de documentos técnicos
- Difusión dos resultados da investigación
- Técnicas de presentación e comunicación |
2. Ferramentas colaborativas. |
- Investigación e colaboración 2.0.
- Ferramentas colaborativas e a súa utilidade
- Contornas de colaboración. |
3. Xestión de proxectos HPC |
- Análise de arquitecturas de cara á súa implantación en grandes organizacións
- Elaboración de pregos de condicións en supercomputación.
- Preparación de proxectos de equipamento e proposicións para licitacións de supercomputadores |
4. Talleres industriais
|
- Presentación de empresas do sector da computación de altas prestaciones. |
5. Tendencias en HPC
|
- Conferencias sobre tendencias da computación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A12 A13 A15 A16 B2 B3 B4 B7 B11 C1 C3 C5 |
17 |
18 |
35 |
Seminar |
A12 B1 B5 C2 C4 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Laboratory practice |
A12 A13 A15 A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B5 C1 C2 C3 |
22 |
83 |
105 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exporanse en clases teóricas os conceptos que o alumno debe coñecer para empezar unha carreira investigadora con éxito e desenvolver proxectos colaborativos utilizando as ferramentas dispoñibles. As actuais tendencias de supercomputación presentaranse a través de clases maxistrais ou conferencias de expertos nacionais e internacionais.
|
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase
pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen
que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Laboratory practice |
Realización dun proxecto de renovación de equipamento dunha infraestrutura de supercomputación. O proxecto de renovación de equipamento realizarase en función das aplicacións informáticas máis utilizadas no devandito centro. O alumno proporá unha configuración de supercomputador para equipar ese centro pondo especial énfase na rede de interconexión, a arquitectura de memoria e a escalabilidade.
Deberanse realizar outros traballos relacionados con diferentes aspectos da materia. Estes traballos tutelados permiten ao alumno familiarizarse dende un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
La atención personalizada en la realización de los trabajos tutelados se antoja imprescindible para dirigir a cada grupo de alumnos en el desarrollo del trabajo que les ha sido asignado. Además, esta atención servirá para validar y evaluar el trabajo que va siendo realizado por los alumnos en distintas fases de su desarrollo hasta llegar a su finalización. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A12 A13 A15 A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B5 C1 C2 C3 |
A avaliación farase en base a traballos académicamente dirixidos, que se entregarán nas datas que indique o profesorado.
Se se suspende o traballo principal será necesario, para aprobalo, facer as modificacións e avances no devandito traballo que o profesor indique ao alumno nos prazos que o profesor indique. |
100 |
|
Assessment comments |
Avaliación convocatoria extraordinaria (xullo): Para superar a avaliación continua será necesario entregar os traballos academicamente dirixidos que non se teñan entregado durante a convocatoria ordinaria ou foran considerados incorrectos, non obviando a posibilidade de esixir traballos adicionais. Non haberá exame.
|
Sources of information |
Basic
|
M. Anandarajan and A. Anandarajan (2010). e-Research Collaboration: Theory, Techniques and Challenges. Springer
S. Zorrilla Arena y M. Torres Xammar (1997). Guía para elaborar la tesis. McGraw-Hill
J. López Yepes (1996). La aventura de la investigación científica: guía del investigador y director de investigación. Síntesis
R. Sierra Bravo (1993). Tesis doctorales y trabajos de investigación. Paraninfo
R. Jain (1991). The Art of Computer Systems Performance Analysis: Techniques for Experimental Design, Measurement, Simulation, and Modeling. Wiley |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Traballo Fin de Mestrado/614473014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Debido a la fuerte interrelación entre la parte teórica y la parte práctica, y a la progresividad en la presentación de conceptos muy relacionados entre si en al parte teórica, es recomendable dedicar un tiempo de estudio o repaso diario, así como hacer ejercicios prácticos adicionales. El conocimiento de inglés tanto hablado como escrito es imprescindible ya que mucha bibliografía e la mayoría de las conferencias externas pueden ser en inglés. |
|